Kratki test: Opel Mokka 1.4 Turbo Ecotec Start&Stop 103 kW 4x4 Cosmo

22. 7. 2013
Deli

Na velikem testu smo imeli turbodizelsko različico, pri kateri smo 1,7-litrskemu motorju zamerili neuglajeno delovanje. Povsem druga zgodba je turbobencinska različica, zato lahko mirno napišemo, da je bila izbira prvega motorja napaka.

Trenutno najmočnejši bencinski motor s kar 103 kilovati (ali bolj domačimi 140 'konji') Mokki pristaja bolj, kot bi dejali na prvi pogled za 4,28 metra dolg (ali pa kratek, odvisno od velikosti vašega prejšnjega vozila) in malce višje nasajeni avtomobil. In če k temu prištejemo še štirikolesni pogon ter bogato serijsko in dodatno opremo, je taka Mokka zadetek v polno.

Seveda moramo pri tem upoštevati večjo porabo goriva. Če se vam mudi, bo zlahka zlezla čez magično mejo desetih litrov, z nežnejšo desno nogo pa bo potovalni računalnik navduševal s podatkom, da za 100 prevoženih kilometrov zahteva okroglih sedem litrov. Preveč?

Zagotovo, čeprav ima alibi, ki se mu reče štirikolesni pogon. Resda ta 65-kilogramski dodatek v osnovi poganja zgolj prednji kolesi, kar naj bi bilo v korist manjši porabi, in samo zelo spolzka tla zbudijo večploščno elektromagnetno sklopko ter posledično zavihata rokave še zadnji kolesi. Zato ima štirikolesno gnana Mokka le prednji pogon, šele blato, sneg ali makadam pa vklopijo sistem, ki v najslabših voznih razmerah zagotovi delitev navora v razmerju 50 : 50 odstotkov.

Sistem seveda deluje povsem samodejno, saj nenehno nadzoruje zasuk vozila okrog navpičnice, prečne in vzdolžne pospeške, kot zasuka volana, hitrost vrtenja posameznih koles, položaj stopalke za plin, število vrtljajev motorja in količino navora. Ob dejstvu, da nekateri glavni tekmeci pogona 'štiri krat štiri' sploh ne ponujajo, je ta velik plus za nekatere kupce, ki imajo, recimo, vikend na koncu makadamskega klanca.

Kot smo dejali že v uvodu, je motor z aluminijasto glavo, dvema odmičnima gredama v glavi (ki skrbita za spremenljivo krmiljenje 16 ventilov) in turbopuhalom prav uglajen in tudi poskočen. Zato z ročnim šeststopenjskim menjalnikom, ki občasno rad malce ponagaja z nenatančnostjo, 18-palčnimi platišči (serijska oprema pri paketu Cosmo) in uravnoteženim podvozjem (spredaj posamične obese, zadaj poltoga prema) zagotavljajo presenetljivo mero užitka za volanom. Medtem ko je serijska oprema pri najbolje založenem paketu Cosmo že tako in tako bogata, pa smo pri testnem avtomobilu zasledili še paket Cosmo, električni in zimski paket. Ne razumete?

Za tri tisočake doplačila smo imeli še sistem aktivnih žarometov AFL (dobra zadeva!), kamero za vzvratno vožnjo (priporočamo), radio Navi 600, parkirna tipala spredaj in zadaj, dodatno ogrevani in pomični vzvratni ogledali, visokonapetostno vtičnico pred zadnjo vrsto sedežev, dodatno ogrevana prednja sedeža in volanski obroč ter nadomestno kolo manjše velikosti. Zaradi vseh teh dodatnih sistemov je sicer sredinska konzola polna skoraj nepreglednih gumbov, kar so tekmeci rešili z za dotik občutljivih zaslonom, vendar so to sladke skrbi, se vam ne zdi?

Med majhnimi križanci, ki so trenutno preplavili avtomobilske trge, Opel prav gotovo ne zaostaja, v nekaterih pogledih pa celo vodi. In glede na to, da sta pod karoserijo novi 1,4-litrski turbomotor (v nasprotju s starim 1,7-litrskim turbodizlom) in štirikolesni pogon, je ugotovitev o tehnični odličnosti še bolj izrazita.

bese­di­lo: Aljoša Mrak
foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: Opel Southeast Europe d.o.o.
Cena osnovnega modela: 22.780 €
Cena testnega modela: 25.790 €
Moč: 103kW (140 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 11,3 s
Največja hitrost: 190 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 7,0l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.364 cm3 – največja moč 103 kW (140 KM) pri 4.900–6.000/min – največji navor 200 Nm pri 1.850–4.900/min.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 215/55 R 18 H (Continental ContiPremiumContact2).
Zmogljivost: največja hitrost 190 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,3 s – poraba goriva (ECE) 8,4/6,0/7,0 l/100 km, izpust CO2 152 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.515 kg – dovoljena skupna masa 1.960 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.280 mm – širina 1.775 mm – višina 1.655 mm – medosna razdalja 2.555 mm.
Notranje mere: posoda za gorivo 53 l.
Prtljažnik: 355–1.370 l
Naše meritve
T = 16 °C / p = 1.080 mbar / rel. vl. = 47 % / stanje kilometrskega števca: 6.787 km
Pospešek 0-100km: 10,4s
402m z mesta: 17,4s ( 132km/h)
Prožnost 50-90km/h: 10,2/15,7s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 13,2/16,9s (V./VI.)
Največja hitrost: 190km/h (VI.)
poraba na testu: 10 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 38,0m
AM meja: 40m
Ocena
  • Nikar ne obrnite lista zgolj zaradi višje cene in večje porabe. Že z oznako Mokka 1.4T 4x4 nakazuje, katere so njegove vrline!

Hvalimo in grajamo
opremljenost (serijska in dodatna)
štirikolesni pogon
motor (brez porabe goriva)
položaj za volanom
lahko dostopna pritrdišča za Isofix
poraba goriva
cena
upravljanje potovalnega računalnika
navigacija ne pozna manjših cest
občasno nenatančen menjalnik