Kratki test: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDi 180

6. 12. 2015
Deli

Pri pogonu, namreč. Ko so pri Peugeotu leta 2011 na avtomobilskem salonu v Frankfurtu predstavili 508 RXH, je ta imel hibridni pogonski sistem.

Pozneje je dobil tudi klasične pogonske različice, zdaj pa na slovenskem ceniku hibridne sploh ne boste več našli (v tujini je še vedno na voljo in je za okoli štiri tisočake dražja od najmočnejšega dizla). Pravzaprav boste pri nas na ceniku našli RXH z le enim motorjem: 180-'konjskim' dvolitrskim dizlom. To seveda pomeni, da se kljub bolj robustnemu videzu, ki ga 508 RXH daje višje nasajeno podvozje in obrobe karoserije, ne ponaša s štirikolesnim pogonom. Tega ima le omenjeni dizelski hibrid z oznako Hybrid4, saj elektromotor poganja zadnji kolesni par.

Čeprav je na trgu le štiri leta in je pomlajen, 508 daje občutek, kot da je nastal leta prej. Ne zato, ker bi bil preglasen, premalo udoben, premalo ekološki. Le zato, ker ne premore tistega občutka, da je bil zasnovan z mlajšo digitalno generacijo v mislih, in ker daje občutek, da je prav na področju digitalizacije in upravljanja čim manj gumbov ostal v preteklosti. Pa čeprav je dobil na dotik občutljiv LCD-zaslon (sistem SMEG+) in čeprav v resnici zmore skoraj vse, kar bi od takšnega sistema pričakovali. Saj ni edini, ki ponuja tak občutek, in priznati je treba, da mu ta analognost včasih daje prav prijeten šarm. Ne nazadnje niso vsi ljubitelji upravljanja vseh funkcij z enim gumbom ali zaslonom in dnevna soba je lahko udobna in prijetna tudi, če je opremljena s klasičnimi fotelji in preprogami, ne le v kombinaciji kovine, stekla in čistih linij.

Izza volana je tale 508 RXH stari znanec. Razveselili smo se denimo odličnega dvolitrskega turbodizla, ki je s 180 'konji' več kot dovolj zmogljiv, da je tak 508 med najhitrejšimi tudi na avtocesti, po drugi strani pa zagotavlja ugodno nizko porabo. Čeprav moč na kolesa prenaša klasični samodejni menjalnik (kar je s stališča porabe pač slabše kot na primer dvosklopčna tehnologija), je bila poraba na normnem krogu še znosnih 5,6 litra, testna pa 7,9 litra. V primerjavi z zadnjim tako motoriziranim 508, ta je imel limuzinsko karoserijo in manjšo čelno površino ter maso, so številke malenkost (in pričakovano) višje. Hrup so Peugeotovi inženirji dobro ukrotili, zato so daljša avtocestna potovanja s tako motoriziranim in opremljenim 508 RXH udobna.

Podvozje? Predvsem udobno, kot se za tak avto tudi spodobi, tako na vegastih regionalkah kot pri večjih hitrostih. Jasno je seveda, da 508 RXH ni športnik, zato dejstvo, da volanski servo požre precej informacij izpod koles, niti ne moti, kot ne moti varno podkrmiljena lega na cesti. Oprema 508 RXH je bogata, saj je na voljo le v eni izvedenki, ki vključuje tudi navigacijo, panoramsko stekleno streho in delno usnjeno oblazinjenje. Možnih doplačil je pravzaprav malo, med njimi pa je imel testni 508 RXH glavne žaromete v LED-tehnologiji, pri katerih smo znova opazili zelo izražen in moteč modro vijolični rob svetlobnega snopa. So sicer močne in svetijo dobro, le da vse, kar osvetli ta rob, odseva modrikasto. Bogata oprema pomeni tudi ne prav nizko ceno: 38 tisočakov za osnovnega, 41 za ta testnega RXH. A glede na to, da se da pri dražjih Peugeotih dobiti tudi lepe popuste (kar poglejte tehnične podatke), je lahko takle 508 v resnici zelo zanimiva izbira.

bese­di­lo: Dušan Lukič

Osnovni podatki
Prodaja: Peugeot Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 37.953 €
Cena testnega modela: 33.394 EUR (Cena velja ob nakupu s Peugeot Financiranjem) €
Moč: 133kW (180 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 8,9 s
Največja hitrost: 220 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 4,6l/100km
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 904 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 2.100 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.997 cm3 – največja moč 133 kW (180 KM) pri 3.750/min – največji navor 400 Nm pri 2.000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski samodejni menjalnik – gume 245/45 R 18 W (Michelin Pilot Sport 3).
Zmogljivost: največja hitrost 220 km/h – pospešek 0–100 km/h 8,9 s – poraba goriva (ECE) 5,2/4,2/4,6 l/100 km, izpust CO2 119 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.717 kg – dovoljena skupna masa Ni podatka.
Zunanje mere: dolžina 4.828 mm – širina 1.864 mm – višina 1.525 mm – medosna razdalja 2.817 mm – prtljažnik 660–1.865 l – posoda za gorivo 70 l.
Naše meritve
T = 20 °C / p = 1.063 mbar / rel. vl. = 70 % / stanje kilometrskega števca: 8.403 km
Pospešek 0-100km: 9,2s
402m z mesta: 16,7s ( 136km/h)
Prožnost 50-90km/h: Meritev s tovrstnim menjalnikom ni možna.s
Največja hitrost: 220km/h (VI.)
poraba na testu: 7,9 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 5,6 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 35,6m
AM meja: 40m
Ocena
  • 41 tisočakov za tak avto je veliko, morda celo preveč. Ne zato, ker bi bil avto slab, le cena je previsoka – dokler kupec ne dobi primernega popusta. Potem lahko postane celo ugodno nizka.

Hvalimo in grajamo
udobje
motor
podvozje
projicirni zaslon
glavne LED-luči
počasen električni pomik prtljažnih vrat