Kratki test: Renault Megane Coupe dCi 130 Energy GT Line

11. 4. 2014 | Aljoša Mrak
Deli

Testni Megane je imel 1,6-litrski turbodizelski dCi s 130 'konji' in merilnik hitrosti do 270 km/h.

Nanj me je opozoril sin, ki je star ravno toliko, da me za vsak avtomobil sprašuje, kako hitro gre. Ali pa vsaj, kakšno številko ima napisano na merilniku hitrosti. Pri oznaki 270 km/h na instrumentni plošči novega Megana sva se oba nasmehnila, toda ne prizanesljivo, ampak vzneseno. Ne, ne gre 270, gre pa zelo dobro za 1,6-litrski turbodizel.

Isto popoldne smo se doma zabavali z igro, ki jo verjetno vsi poznate: poveš besedo in sogovornik mora odgovoriti kar se da hitro, kar mu pade na misel. Ker smo kar dolgo vztrajali, je počasi že začelo zmanjkovati idej, nato pa se je sin očitno spomnil na Megana pred hišo. Renault, je rekel, jaz pa kot iz topa družina. Kupe, nadaljuje, jaz pa R.S. Hmm, kaj res?

Megane ni samo družinski avtomobil in kupe še zdaleč ni samo poldirkaški R.S. Zelo lep dokaz je testni primerek, saj so v dinamično kupejevsko karoserijo vstavili zgolj 1,6-litrski motor dCi, olepšali pa so ga z opremo GT Line, ki po novem nadomešča Dynamique. Takoj povem, da kombinacija zažge. O novem prednjem delu lahko v gostilniškem slogu debatiramo ves mesec, pa se bodo še vedno našli tisti, ki jim je všeč, in tisti, ki jim pač ni. Mi lahko samo pristavimo, da je v živo videti precej bolje kot na fotografijah in da dnevni luči v LED-tehnologiji, ki objemata prednji odbijač, lepo zaokrožujeta Renaultovo družinsko podobo.

Hkrati pa preplašita preveč pogumne na prehitevalnem pasu, da se težkega srca umaknejo hitrejšemu. Seveda velja za karoserijo vse tisto, kar smo prek kratkim napisali za divjaško Redbullovo različico: velika in okorna vrata, težko dosegljiv varnostni pas, pogosto umazana zadnja šipa in slabša preglednost nazaj. Tipičen kupe, skratka. Ko pa boste enkrat zlezli v školjkaste sedeže, objeli zajeten, vendar športen in v usnje odet volanski obroč ter poprijeli za ročico šeststopenjskega menjalnika, boste na majhne tegobe takoj pozabili. Potem je na vrsti užitek, da, užitek v vožnji.

Ali lahko turbodizel manjše prostornine zagotavlja užitek v vožnji, sploh v športnem kupeju? Če niste ravno ljubitelj bencinskih motorjev in zaničevalec dizelskih različic, je odgovor jasen: lahko. Vendar na drugačen način. Treba je izkoristiti navor (Megane ponuja kar 80 odstotkov največjega navora že od 1.500 vrtljajev!!) in hiter menjalnik, ki s šestimi prestavnimi razmerji zlahka sledi poskočnemu motorju. Turbopuhalo s takim zadovoljstvom opravlja svoje delo, da smo bili še v uredništvu presenečeni, da je pod motornim pokrovom zgolj malce več kot poldrugi liter gibne prostornine. Da občutki ne lažejo, si poglejte naše meritve pospeškov, saj so boljše kot tovarniške. Ob tem ni velikih kompromisov, saj sta tako trušč kot motorni tresljaji tako rekoč neopazni, ima pa veliko prednosti, recimo manjšo težo zaradi skromnejše velikosti motorja (lega!) in zmerno porabo goriva. Zato Megana 1.6 dCi 130 prav z užitkom zapodite na ovinkasto cesto, ker se poleg malce bolj togega podvozja izkažejo še zavore in natančen volanski sistem, potem pa poberete otroke v vrtcu in šoli ter se s porabo okoli 5,5 litra umirjeno vrnete k ženi domov. Mi smo na normnem krogu porabili 5,7 litra, vendar s pripombo, da sistem Stop&Start zaradi nizkih temperatur večino časa ni deloval.

Kaj pomeni GT Line, najbogatejša od treh oprem? Oznaka GT seveda namiguje na športne dodatke, od športnega podvozja in že prej pohvaljenih školjkastih sedežev prek posebej oblikovanih prednjega in zadnjega odbijača do 17-palčnih platišč ... Zato si napis Renault Sport na pragih zasluži in zato se ob oznaki 270 km/h nihče ne bo zaničljivo smejal. In če so številke na analognem merilniku slabše pregledne, si lahko še vedno pomagate z izpisom, ki ga prikličete prek desne obvolanske ročice na digitalni del instrumentne plošče.

Seveda je spet navdušil vmesnik R-Link, saj lahko prek sedempalčnega (18-centimetrskega) zaslona, ki je tudi intuitiven in občutljiv za dotik, upravljamo radio, navigacijo (TomTom z všečno grafiko!), sistem prostoročnega telefoniranja, aplikacije s spletno povezavo itd. Osvežitev, da je vmesnik bolj uporaben in prijazen do uporabnika, mu nedvomno pristaja. Prav tako je lepo videti imitacijo ogljikovih vlaken z rdečo črto na armaturni plošči, ki se konča z napisom GT Line. Ali smo že omenili pregrešno lepe rdeče šive na volanskem obroču in prestavni ročici?

Novi Megane, vsaj testni, te ne more pustiti hladnega. Zato še enkrat pomislite, ko govorite o Meganu zgolj kot o umirjenem družinskem avtomobilu in o 1,6-litrskem turbodizlu zgolj kot varčnežu.

Besedilo: Aljoša Mrak

Osnovni podatki
Prodaja: Renault Nissan Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 15.900 €
Cena testnega modela: 23.865 €
Pospešek (0-100 km/h): 9,7 s
Največja hitrost: 200 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,0l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.598 cm3 – največja moč 96 kW (130 KM) pri 4.000/min – največji navor 320 Nm pri 1.750/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/50 R 17 H (Goodyear UltraGrip 8).
Zmogljivost: največja hitrost 200 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,8 s – poraba goriva (ECE) 4,8/3,6/4,0 l/100 km, izpust CO2 104 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.395 kg – dovoljena skupna masa 1.859 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.312 mm – širina 1.804 mm – višina 1.423 mm – medosna razdalja 2.640 mm –prtljažnik 344–991 l – posoda za gorivo 60 l.
Naše meritve
T = 10 °C / p = 1.019 mbar / rel. vl. = 84 % / stanje kilometrskega števca: 4.755 km
Pospešek 0-100km: 9,7s
402m z mesta: 17,0s ( 133km/h)
Prožnost 50-90km/h: 7,9/15,8s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 9,4/12,7s (V./VI.)
Največja hitrost: 200km/h (VI.)
poraba na testu: 6,0 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 43,5m
AM meja: 40m
Ocena
  • Hočete športen, zanimiv in hkrati varčen kupe, ki na kilometer izpusti le 104 g CO2? Megane Coupe dCi 130 Energy GT Line bo kar pravi odgovor.

Hvalimo in grajamo
motor
lega na cesti
školjkasti sedeži, športni volanski obroč
vmesnik R-Link
kartica za zagon in osrednjo ključavnico
vse slabosti kupeja