Pravi meščan

25. 11. 2019 | Tomaž Porekar
Deli

Twingo je bil še do nedavnega naš edini slovenski izdelek. S prenovo mu je Renault vdahnil nekaj pomembnih novosti, s katerimi si bo lažje iskal kupce v svojem razredu.

Vemo, da se slovenski kupci ne zanimajo prav dosti za tako majhne avtomobile. Zato Twingov pri nas ni veliko, pa čeprav lahko tudi po zadnji izkušnji z njim zapišem, da je dober predstavnik avtomobilskih malčkov in se tudi z njim lahko povsem zadovoljivo premikamo po cestah.

K temu je nekaj pripomogla tudi motorna oprema z 'zgolj' 93 'konji', saj voznik na cesti nikoli nima občutka, da se ne bi mogel enakovredno vključiti v prometne tokove. Bencinski trivaljnik ima sicer res le 900 kubikov delovne prostornine, a mu do primerne zmogljivosti pomaga turbinski polnilnik, tako da je zmogljivost zgledna. Se pa tudi dobro obnaša pri pretvorbi goriva v pogonsko energijo. Na našem testnem normnem krogu je porabil le 4,5 litra goriva na 100 km.

Renaultova osvežitev je Twingovi uporabnosti dobro dela. Seveda sem spada tudi vpadljiva rumena barva, a omeniti velja še to, da ima zdaj Twingo tudi nekaj sodobnih elektronskih pomočnikov za varnejšo in manj naporno vožnjo, ki pa so na seznamu dodatne opreme. V primeru našega preiskusnega Twinga sta bila to opozorilnik za menjavo voznega pasu in sistem za pomoč pri parkiranju s kamero za vzvratno vožnjo. Najbogatejša oprema pri Twingu (Intens) vsebuje tudi nekaj zadev, ki Twingo dvignejo na višjo raven, za kar poskrbita samodejna klimatska naprava in multimedijski sistem Easy Link, ki omogoči tudi povezljivost z androidnimi ali Applovimi pametnimi telefoni.

Seveda ima vsaka dobra zadeva tudi malo manj dobrih 'dodatkov'. Takle Twingo z zmogljivejšo motorno opremo in opremo Intense se cenovno že uvrsti med tekmece višjega razreda in cenovna primerjava z večjim bratom Cliom (s podobno motorizacijo in opremo) že razkrije, zakaj Slovenci segamo po večjih avtih.

A Twingo ohranja svojo najpomembnejšo prednost – je majhen in okreten, idealen za mesto.

Osnovni podatki
Prodaja: Renault Nissan Slovenija d.o.o.
Cena testnega modela: 15.360 EUR €
Cena osnovnega modela s popusti: 13.090 EUR €
Cena testnega modela s popusti: 13.760 EUR €
Moč: 68kW (93 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 12,5 s s
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,4 l/100 kml/100km
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 357 EUR €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 706 EUR €
Tehnični podatki
Motor: 3-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 898 cm3 – največja moč 68 kW (93 KM) pri 5.550/min – največji navor 135 Nm pri 2.500/min.
Prenos moči: motor poganja zadnji kolesi – 5-stopenjski samodejni menjalnik – gume 205/45 R 16 H (Continental Conti Ecocontact 5).
Zmogljivost: največja hitrost 165 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,8 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 5,7 l/100 km, izpust CO2 128 g/km. 
Mase: prazno vozilo 957 kg – dovoljena skupna masa 1.365 kg.
Zunanje mere: dolžina 3.6414 mm – širina 1.646 mm – višina 1.544 mm – medosna razdalja 2.492 mm
Notranje mere: posoda za gorivo 35 l.
Prtljažnik: prtljažnik 174–918 l
Naše meritve
T = 29 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 1.203 km
Pospešek 0-100km: 12,5s
402m z mesta: 18,5s ( 122km/h)
Prožnost 50-90km/h: 12,5s (IV.)
Prožnost 80-120km/h: 19,2s (V.)
Zavorna pot pri 100km/h: 39,2m
AM meja: 40,0m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 61dB
Ocena
  • Twingova kariera se počasi izteka, a vtis, ki ga pusti, se izboljšuje. S prenovo so mu omogočili sodobno povezavo s pametnim telefonom, pa tudi sicer dokazuje, da imamo lahko tudi z majhnim avtom primerne pogoje za premikanje.

Hvalimo in grajamo
oblika
info-zabavni sistem in povezljivost
obračalni krog
uporabnost kabine
Isofix na sovoznikovem sedežu 
vozno udobje
zvočna izolacija
odpiranje zadnjih stekel samo na izpah