Kratki test: Toyota Verso 1.6 D-4D Sol

Se spomnite, da je prve dizelske Minije poganjal Toyotin motor? BMW zdaj vrača uslugo.

No, dvomimo, da gre za uslugo – prej za dobro načrtovano poslovno strategijo obeh znamk. Pa vseeno, pred nami je prva Toyota z BMW-jevim pogonskim motorjem. Trend na trgu je tak, da proizvajalci z naprednimi tehnologijami zmanjšujejo prostornine motorjev, zato se trenutno 67 odstotkov kupcev odloča za motorje s prostornino med 1,6 in 1,8 litra. Prav tu je bila Toyota najšibkejša in novi motor 1.6 D-4D v nosu Versa je pričakovana poteza.

In kako se obnese v praksi? 'Manjkajočih' 400 kubičnih centimetrov ne boste opazili, če boste vestno uporabljali vseh šest razpoložljivih prestav. V pravem območju, kjer je krivulja navora najbolj strma, boste lepo preganjali Versa. Sape mu zmanjka malce nad 3.000 motornimi vrtljaji, kjer se tudi hrup precej poveča. Če izkoristite vseh 82 kilovatov, bo Verso stotico dosegel v slabih 13 sekundah. Res pa je, da omenjeni motor popolnoma ustreza umirjeni naravi avtomobila. Avtomobil je zasnovan kot družinsko prevozno sredstvo in prav tak je tudi v praksi. Je nezahteven za vožnjo, udoben in lepo se vozi.

Prenovljeni Verso ima dokaj svež videz. Lanska prenova mu je dala bolj trendne smernice, treba pa je vedeti, da je avtomobil kot osnova na trgu že od leta 2009. To je bolj opaziti v notranjosti, ki je precej siva in ravnodušna, toda daleč od tega, da bi bila izdelava slaba in nenatančna. Kot smo v Versu vajeni, se sedi dokaj visoko. Pogled skozi šipo na pokrov motorja je popolnoma neoviran, saj so števci zamaknjeni v desno. Ti so preprosti in pregledni, razen majhnega digitalnega, ki nam odčitava kilometre in stanje goriva – ta je iz nekih drugih časov. Je pa popolnoma nov večopravilni večpredstavnostni sistem, imenovan Toyota Touch 2. Prek šestpalčnega LCD-ja z novo grafiko je mogoče upravljati prenovljeno navigacijo z možnostjo uporabe Google Street Viewa, prek MirrorLinka pa se lahko povežemo s telefonom in posledično tudi dostopamo do spleta.

Nova vstopnica v svet dizelskih Versov vas bo stala 900 evrov manj kot do zdaj, ko je bil na voljo le dvolitrski turbodizel. Nato si s pravo izbiro opreme le še odmerite želeno mero udobja. Nasvet: če se boste odločili za veliko strešno okno, se zavedajte, da na strehi ne boste mogli prevažati ničesar, saj v tem primeru ni mogoče namestiti strešnih nosilcev.

Besedilo: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: Toyota Adria d.o.o.
Cena osnovnega modela: 16.450 €
Cena testnega modela: 23.980 €
Pospešek (0-100 km/h): 12,3 s
Največja hitrost: 180 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 4,5l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.598 cm3 – največja moč 82 kW (112 KM) pri 4.000/min – največji navor 270 Nm pri 1.750–2.250/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 215/55 R 17 W (Michelin Primacy HP).
Zmogljivost: največja hitrost 180 km/h – pospešek 0–100 km/h 12,7 s – poraba goriva (ECE) 5,5/3,9/4,5 l/100 km, izpust CO2 119 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.460 kg – dovoljena skupna masa 2.260 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.460 mm – širina 1.790 mm – višina 1.620 mm – medosna razdalja 2.780 mm –prtljažnik 484–1.689 l – posoda za gorivo 55 l.
Naše meritve
T = 25 °C / p = 1.023 mbar / rel. vl. = 64 % / stanje kilometrskega števca: 7.829 km
Pospešek 0-100km: 12,3s
402m z mesta: 18,4s ( 122km/h)
Prožnost 50-90km/h: 13,1/23,9s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 14,8/18,0s (V./VI.)
Največja hitrost: 180km/h (VI.)
poraba na testu: 6,0 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 5,2 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 37,5m
AM meja: 40m
Ocena
  • Z novim motorjem je Verso ponudil to, kar večina konkurence že ponuja. Torej je treba 'tisto več' iskati drugje. Uporabnost, kakovost in cena so že pravi atributi.

Hvalimo in grajamo
prostornost
cena
lahkotnost upravljanja
sistem Toyota Touch 2
suhoparna notranjost
čitljivost števca za kilometre in gorivo