Kratki test: Toyota Yaris 1.33 VVT-i Lounge (5 vrat)

11. 3. 2015
Deli

Slog je stvar osebne odločitve, lastnega življenjskega sloga, razmišljanja in ne nazadnje vsega, kar počnemo. Nekateri ga imajo, drugi nekoliko manj, nekomu pomeni veliko, spet drugemu nič.

A Yaris v tejle modni preobleki vsekakor poseže precej visoko. Toyotinega malčka ni treba posebej predstavljati, svežo podobo, ki zvesto sledi Toyotinim oblikovalskim smernicam, smo že spoznali in o njem že precej tudi napisali. Tudi novi Yaris vsekakor ni neopažen na cestah, saj s svojo podobo precej drzno opozarja nase. V izvedbi Lounge vas bo razvajal z veliko mero dodatne opreme, ki sloni predvsem na uporabi kakovostnih materialov, poigravanju z barvnimi kombinacijami in veliko zabavne elektronike. Rdeča nit je seveda pridih elegantnosti. Te je v tem Yarisu res v izobilju, pa čeprav gre za mali mestni avto.

Trikraki v usnje oblečen volan je nastavljiv po višini in globini, enako usnje pa najdete tudi na prestavni ročici in ročici ročne zavore. V notranjosti so za eleganten pridih lepo opremili vse bolj izpostavljene obloge s šivi v rjavi barvi, ki nekako podajajo slog vintagea oziroma dajejo vtis ekskluzivnosti. Usnje, elegantni šivi in z okusom izbrane barve lepo sovpadajo z obrobami zračnikov v srebrni barvi in kljukami v satenasto krom barvi. A svoje prestižnosti Yaris Lounge ne kaže le s tem, ampak se takoj, ko s pritiskom na gumb zaženete bencinski motor, pokaže eleganten multimedijski zaslon, ki prikazuje vse podatke, ki jih voznik in sopotnik na desnem sedežu potrebujeta za prijetno pot.

Ob vzvratni vožnji se na zaslonu pokaže vse, kar je za avtomobilom, tako da je ob dolžini vsega malenkost pod štiri metrov in ob pomoči tipal ter kamere parkiranje otročje lahko. Všeč nam je tudi, kako se na zaslonu izriše graf porabe goriva, in hitro lahko ugotovite, kje ste porabili več goriva, kot je bilo treba. To je se pri tem Yarisu izkazalo kot koristen pripomoček pri nadzoru nad porabo goriva. Motor kljub 99 'konjem' ne postreže z živahnostjo, ki bi jo morda pričakovali, predvsem pa mu na avtocesti zmanjka prožnosti nad 120 kilometri na uro. Za nekoliko hitrejšo vožnjo ali prehitevanja ga je treba kar precej priganjati v vrtljaje, da svojo nalogo korektno opravi. Vsekakor nekaj, česar ne bi pričakovali od malega avtomobila s šeststopenjskim ročnim menjalnikom.

Pomanjkanje prožnosti se pozna tudi pri mestni vožnji, kjer pa Yarisa ni treba toliko priganjati v višje vrtljaje, le dela s prestavno ročico, ki je sicer natančna, ob pretikanju iz ene v drugo prestavo je nekoliko več. Glede na to, da je Yaris avtomobil, namenjen predvsem mestni vožnji, je motor povsem spodoben, deluje tiho oziroma ima zadovoljivo zvočno zaščito tudi pri večjih hitrostih. Poraba goriva bi vsekakor lahko bila tudi manjša. Pri hitrejši vožnji na avtocesti in polnem avtomobilu potnikov porabi tudi do 7,7 litra bencina na sto prevoženih kilometrov, medtem ko je ob zmerni vožnji poraba precej manjša in nanese 6,9 litra bencina na sto kilometrov.

Osnovna cena za tega Yarisa s popusti je malenkost pod 11 tisočaki, za takole opremljen avto pa boste morali odšteti nekaj več kot 13 tisočakov. Vsekakor ni ravno najcenejši, a ob tem, kar ponuja, govorimo predvsem o elegantnem videzu in bogati opremljenosti, tudi ta cena ni več tako pretirana.

bese­di­lo: Slavko Petrovčič

Osnovni podatki
Prodaja: Toyota Adria d.o.o.
Cena osnovnega modela: 10.900 €
Cena testnega modela: 13.237 €
Moč: 73kW (99 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 11,7 s
Največja hitrost: 175 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,0l/100km
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 438 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 919 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 1.329 cm3 – največja moč 73 kW (99 KM) pri 6.000/min – največji navor 125 Nm pri 4.000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 175/65 R 15 T (Bridgestone Blizzak LM30).
Zmogljivost: največja hitrost 175 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,7 s – poraba goriva (ECE) 6,1/4,3/5,0 l/100 km, izpust CO2 114 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.040 kg – dovoljena skupna masa 1.490 kg.
Zunanje mere: dolžina 3.950 mm – širina 1.695 mm – višina 1.510 mm – medosna razdalja 2.510 mm.
Notranje mere: posoda za gorivo 42 l.
Prtljažnik: 286 l.
Naše meritve
T = 8 °C / p = 1.023 mbar / rel. vl. = 67 % / stanje kilometrskega števca: 2.036 km
Pospešek 0-100km: 12,5s
402m z mesta: 18,7s ( 122km/h)
Prožnost 50-90km/h: 13,9/21,7s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 20,7/31,6s (V./VI.)
Največja hitrost: 175km/h (VI.)
poraba na testu: 7,6 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 7,4 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 45,3m
AM meja: 40m
Ocena
  • Navdušila nas je kakovost izdelave in videz notranjosti, kjer so oblikovalci ubrali pravo pot, ki avto dela zanimiv in moderen ter predvsem eleganten. Nekaj, kar sicer ni stalna praksa v tem razredu. Motor je preizkušen in bo v mestu in primestju dobro opravil svojo nalogo. Za avtocestne poti pa priporočamo dizla.

Hvalimo in grajamo
oblika
dodatna oprema
kakovost izdelave
visoko sedenje
omejena prilagodljivost sedeža in volana
pogrešamo več prožnosti v šesti prestavi