Križanec za voznika

11. 6. 2019 | Matija Janežič
Deli

Križanci zaradi povečane višine karoserije in podvozja največkrat ne morejo tekmovati s kombilimuzinami, predvsem ko gre vozne lastnosti, a med njimi so tudi velike razlike. Med tistimi, ki vozniku še vedno narišejo nasmeh na ustnice, je vsekakor Mazda CX-3.

Še posebej, če je takšna, kot smo jo vozili na testu. Testna Mazda CX-3 je namreč imela najmočnejši 150-'konjski' bencinski motor v kombinaciji s šeststopenjskim ročnim menjalnikom in štirikolesnim pogonom z vektorskim preusmerjanjem navora G-Vectoring.

Delovanje te kombinacije bo všeč predvsem vozniku, saj motor, ki pri Mazdi ostaja trmasto atmosferski in štirivaljnik, ob zmerni porabi goriva zagotovi dovolj moči za športno navdahnjene pospeške, menjalnik je natančen in s prestavnimi razmerji lepo uglašen z motorjem, volan in podvozje pa zagotavljata dober stik s podlago in natančno in predvidljivo vodljivost. S štirikolesnim pogonom pa precej daleč pridete po slabše urejenih podlagah. Mazda CX-3 torej tudi po prenovi ostaja vozniško naravnana avtomobil, kot smo bili pri tem avtomobilu, in navsezadnje vseh Mazdah, vajeni tudi do zdaj.

A to ne pomeni, da se bodo v njem slabše počutili tudi sopotniki. Na sprednjih sedežih je dovolj udobnega prostora za sedenje, zadaj pa malo manj, a v mejah razrednih pričakovanj. Mazda CX-3 je navsezadnje majhen križanec in temu primerna sta njena prostornost in prtljažnik. Izboljšani so asistenčni sistemi, infozabavni sistem pa ostaja takšen kot pri drugih najnovejših Mazdah, z razmeroma majhnim zaslonom in upravljivim le tedaj, ko se avtomobil ne premika. Zato pa ostaja vozniku na voljo regulator na osrednji konzoli, ki se izkaže celo za bolj učinkovitega od upravljanja z dotikom. Poleg regulatorja je sicer ena od novosti, ki jo je Mazda CX-3 dobila po prenovi, stikalo parkirne zavore namesto mehanske ročice.

Mazda CX-3 sicer kljub prenovi ostaja eden od najstarejših majhnih križancev na trgu, a mu je ta z bolj diskretnimi oblikovnimi prilagoditvami prinesla ravno dovolj svežine, da ostaja bolj ali manj v koraku s konkurenco. 

Osnovni podatki
Cena testnega modela: 25.990 €
Cena osnovnega modela s popusti: 23.190 €
Cena testnega modela s popusti: 25.990 €
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 555 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.014 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostor - nina 1.998 cm3 – največja moč 110 kW (150 KM) pri 6.000/ min – največji navor 206 Nm pri 2.800/min
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 215/50 R 18 V (Toyo Proxes R40)
Zmogljivost: največja hitrost 200 km/h – pospešek 0–100 km/h 8,8 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 7,0 l/100 km, izpust CO 2 160 g/km
Mase: prazno vozilo 1.335 kg – dovoljena skupna masa 1.773 kg
Zunanje mere: dolžina 4.275 mm – širina 1.765 mm – višina 1.535 mm – medosna razdalja 2.570 mm – posoda za gorivo 48
Prtljažnik: 350–1.260 l
Naše meritve
T = 14 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 2.368 km
Pospešek 0-100km: 9,6s
402m z mesta: 16,9s ( 139km/h)
Prožnost 50-90km/h: 7,6/11,5s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 10,0/12,6s (V./VI.)
Poraba goriva na normnem krogu: 5,8 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 41,1m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 58dB
Ocena
  • Mazda CX-3 ostaja predvsem vozniško naravnan majhen križanec, ki so mu ob jesenski prenovi namenili ravno dovolj sprememb, da ohranja mladostno svežino

Hvalimo in grajamo
videz
motor in menjalnik
vozne lastnosti
kakovost izdelave
zastarel infozabavni sistem
razgled nazaj
morda malo pretrdo podvozje