Mazda3 Sport 1.6i TX Plus (5 vrat)

26. 6. 2009 | Aljoša Mrak
Deli

Mazdo3 bi imeli zgolj kot drugi avtomobil v družini. Še najbolje bi bilo, če bi bil ženin (plehnati) ljubljenec. Potem bi ubili dve muhi na en mah: dobili bi zanesljiv avtomobil in imeli zadovoljno ženo!

Mazda je naredila korak naprej pri prepoznavnosti oziroma dinamičnosti oblike svoje Mazde3 Sport. Le poglejte projektorske žaromete, 17-palčna aluminijasta platišča in diskreten zadnji spojler, ki dopolnjujejo že tako dinamično osnovno obliko karoserije. Zadetek v polno? Niti ne.

Zanimivo je, da Mazda3 zleze pod kožo šele po nekaj dneh ali celo tednih uporabe. Čeprav smo dobili testni avtomobil razmeroma hitro, ko novih Mazd3 še ni bilo prav veliko (pravzaprav nisem videl še nobene), nismo zbujali velikega zanimanja na cesti.

Pravzaprav sta nas za rokav pocukala le dva, ki ju je zanimal novinec. Da, prav ste uganili, oba imata doma star model in še na misel jima ne pride, da bi ga zamenjala. Če pa bi ga že, bi prav gotovo kupila spet Mazdo, sta trdila v en glas.

Od kod taka pripadnost? Najverjetnejši odgovor je kakovost izdelave oziroma trpežnost tehnike, kar je v današnjem norem tempu, ko si življenja ne znamo predstavljati brez avtomobila, nuja. Zato so novincu pri Mazdi želeli dodati še ščepec športnosti, ki bi prebudil tudi čustveno plat.

Ali jim je uspelo, prepuščamo vsakemu posamezniku, a zaradi Mazde3 pri Avto magazinu nismo odšli v službo po daljši poti, se odločili za kakšen ovinek več ali se zapeljali skozi središče.

Najhuje pri Mazdi3 je, da težko izpostavimo njene vrline in pomanjkljivosti. Testniki se najbolj bojimo, kadar dobimo v roke avtomobil, ki je dolgočasno popoln. Trditi, da je Mazda3 športna, si vsaj v kombinaciji z 1, 6-litrskim bencinskim motorjem z močjo 77 kilovatov ne bi upal.

Motor se sicer zelo rad zavrti skoraj do 7.000 vrtljajev in tudi menjalnik ga kljub le petim stopnjam prenosa odlično dopolnjuje. Pravzaprav je menjalnik dober, kot bi si za vzor vzeli tistega iz MX-5. Paziti morate le, da poskrbite za pravi prenos, sicer boste razočarani nad prožnostjo motorja.

V dobi prisilno polnjenih bencinskih in turbodizelskih različic je prav nebogljen, če motorni vrtljaji 'padejo' pod dva tisoč vrtljajev. Pa tudi poraba goriva bo okoli devet litrov pri umirjeni vožnji in kakšen liter več pri težji desni nogi. Skratka, tale motor je zgolj za nezahtevne.

Položaj za volanom bi bil boljši, pravzaprav odličen, če bi se lahko dober in v usnje odet volanski obroč pomaknil proti notranjosti potniške kabine še za kakšen centimeter. Ima pa Mazda3 eno lepo lastnost: je namreč zelo prijazna do velikih voznikov, zato le pogumno, če so vas v mladosti preveč zalivali.

Novinka je zelo povprečna, ko govorimo o prostoru na zadnjih sedežih in v prtljažniku. Prostora je sicer dovolj, če niste preveč zahtevni, vendar pa bi pri nekaterih tekmecih morali bolj razviti meter, če bi hoteli izmeriti širino (ramena), dolžino (noge) in višino (glave). Isto velja za prtljažnik.

Moramo pa pohvaliti njegovo obdelavo, saj ga je kar škoda napolniti z razsutim tovorom, poleg tega pa ponuja še štiri pritrdišča v skrajnih kotih dna in dve kljukici, na kateri se lahko obesi do tri kilograme. Dovolj za kramo iz trgovine.

Testni avtomobil je bil dobro opremljen. Če so izklopljiv ESP, šest varnostnih blazin in samodejna dvopodročna klimatska naprava zgolj izpolnjevanje osnovnih Avtomagazinovih kriterijev, pa so gretje prednjih dveh sedežev, opozarjanje na mrtve kote (lučki na bočnih vzvratnih ogledalih), samodejno zatemnjevanje notranjega ogledala, gretje vetrobranske šipe in celo Bluetooth z glasovnim upravljanjem bonus.

Tempomat lahko upravljamo prek volanskih tipk, prav tako telefoniranje in potovalni računalnik. Prav pri potovalnem računalniku lahko pohvalimo večji zaslon, ki kraljuje na vrhu sredinske konzole in ponuja dober pregled nad podatki ne le vozniku, ampak tudi drugim potnikom. Treba pa ga je hkrati pograjati, saj je premajhen, če imate vgrajeno navigacijo, kot je bil primer na mednarodni predstavitvi.

Prav počasi pa Mazda3 zleze pod kožo, saj z zanesljivostjo in s prijetnostjo v vožnji postopno navduši. Z njo ne boste najhitrejši skozi ovinke, saj ne podvozje ne gume niso temu prilagojeni, prav tako ne boste pogosto na prehitevalnem pasu, saj kombinacija motorja in menjalnika ljubi zmernejšega voznika.

Boste pa verjetno kmalu prepričali ženo, da zamenjate sedeža, mogoče celo avto, čeprav ste zaljubljeni v svoj avtomobil. Vprašanje je le, ali bo tudi ona za to!

Aljoša Mrak, foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Mazda Motor Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 19.990 €
Cena testnega modela: 20.340 €
Moč: 77kW (105 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 12,2 s
Največja hitrost: 184 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,3l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – nameščen spredaj prečno – gibna prostornina 1.598 cm? – največja moč 77 kW (105 KM) pri 6.000/min – največji navor 145 Nm pri 4.000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/50/R17 V (Continental SportContact2).
Voz in obese: kombilimuzina – 5 vrat, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamični obesi, vzmetni nogi, dvojni prečni vodili, stabilizator – zadaj večvodilna prema, vijačni vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne – rajdni krog 10,9 m – posoda za gorivo 55 l.
Mase: prazno vozilo 1.170 kg – dovoljena skupna masa 1.745 kg. Zmogljivosti (tovarna): največja hitrost 184 km/h – pospešek 0-100 km/h 12,2 – poraba goriva (ECE) 8,3/5,2/6,3 l/100 km.
Prtljažnik: Pros­to­rni­na prt­ljaž­ni­ka, iz­mer­je­na z AM stan­dard­nim kom­ple­tom 5 kov­čkov Sam­so­ni­te (skup­no 278,5 l): 5 sedežev: 1 × nahrbtnik (20 l); 1 × letalski kovček (36 l) ; 1 × kovček (85,5 l).
Naše meritve
T = 19 °C / p = 1.070 mbar /rel. vl. = 42 % / Stanje kilometrskega števca: 1.669 km
Pospešek 0-100km: 12,5s
402m z mesta: 18,5s ( 123km/h)
Prožnost 50-90km/h: 18,8 (IV.)s
Prožnost 80-120km/h: 22,4 (V.)s
Največja hitrost: 184km/h (V.)
Najmanjša poraba: 8,6l/100km
Najvišja poraba: 10l/100km
poraba na testu: 9,3 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 37,4m
AM meja: 40m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 54dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 53dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 52dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 62dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 60dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 58dB
Trušč pri 130km/h v 3. prestavi 68dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 66dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 64dB
Trušč v prostem teku: 36dB
Napake med testom: brez napak
Ocena skupaj (302/420)
  • Osnovna bencinska različica Mazde3 je vsekakor dobro izhodišče za zmogljivejše različice. Če smo bili z opremo več kot zadovoljni, pa smo pri tehniki pogrešali več ­suverenosti. Saj veste, manjkal je občutek, da so tovornjaki premagljivi ...

  • Zunanjost (13/15)

    Veliko izrazitejši od predhodnika, a pravega občudovanja vseeno ni bil deležen.

  • Notranjost (95/140)

    Po velikosti je zelo podoben novemu Golfu (vzor mogoče?), pohvali pa se lahko tudi s preglednimi merilniki in z veliko opreme.

  • Motor, menjalnik (47 /40)

    Motor in podvozje bosta zadovoljila le nezahtevne, čisto druga pesem pa je menjalnik. Ko bi le imel še šesto ...

  • Vozne lastnosti (55 /95)

    Pri zmogljivostih je vsaj osnovna Mazda3 zelo povprečna. Za kaj več bo treba počakati različico MPS.

  • Zmogljivost (15/35)

    Pri pospeških velja biti malce potrpežljiv, še bolj pa pri prožnosti motorja.

  • Varnost (44/45)

    Mazda3 se lahko že v osnovni opremi pohvali z veliko varnostnimi dodatki, kar pa vpliva tudi na ceno.

  • Gospodarnost

    Malce višja cena (ob dobri založenosti), ne najbolj varčen motor in povprečna garancija. Pri prodaji rabljenega pa boste verjetno zadovoljni z izkupičkom.

AM ocena: 4/5

Užitek v vožnji: 3/5

Hvalimo in grajamo
motor pri zmerni vožnji
menjalnik
opremljenost
kakovost izdelave
prijeten volanski obroč
obdelava prtljažnika
malo prostora na zadnji klopi
prožnost motorja
gumb za odpiranje prtljažnika
premalo vzdolžno pomičen volanski obroč