Mazda5 CD143 GT (DVD)

Tisti, ki naokoli prevažajo otroke, vedo: ni pomembno le to, da je v avtu dovolj prostora in da zagotavlja osnovno (klimatizirano) udobje: pomembne so tudi manjše ali večje podrobnosti.

Prenesi PDF testa
Mazda5 CD143 GT (DVD) (foto: Aleš Pavletič) Aleš Pavletič
20. 7. 2006

Pomembno je recimo, da imajo otroci dovolj prostora za svoje drobnarije, da vidijo iz avta, zelo zaželen pa je tudi sistem za zabavo, recimo DVD-predvajalnik, da malčki celo pot do morja ali babice gledajo risanke in dajo tistim spredaj (in drug drugemu) mir. Tisti, ki so take sisteme že uporabili, brez njih le težko preživijo. V naši nekdanji supertestni Corolli Verso, ki je videla kar precej obmorskih krajev z otroki na zadnjih sedežih, je bil tak zabavni sistem vreden samih pohval. Zato lahko mirno zatrdimo, da je prav tisti DVD v oznaki testne Mazde 5 pravzaprav njeno bistvo.

Seveda pa ni dovolj, da se avto pohvali s takim sistemom, pomembna je predvsem njegova uporabnost. In pri tovrstnih rečeh vedno obstaja več filozofij. Pri Mazdi so ubrali srednjo pot - malo večji LCD-zaslon, ki se spusti s sredine stropa in nanj lahko gledata oba (ali vsi trije) potniki zadaj. Uporaben bi bil celo za potnike v tretji sedežni vrsti.

A po drugi strani to pomeni, da je zaslon precej oddaljen od potnikov, da morajo glave držati v (rahlo) nenaravnem položaju in da je zaradi zložljivosti zaslona sistem primerno bolj zapleten. Nekateri imajo to rešeno drugače, recimo s po enim manjšim zaslonom v zadnjem delu naslona za glave na prednjih sedežih. Tako potnika zadaj lažje gledata, a po drugi strani trpijo morebitni sredinski potnik in tisti v tretji vrsti (če ta obstaja).

DVD-predvajalnik v Mazdi je (pohvalno) nameščen kar nad zaslon in zato zlahka dostopen, ko je treba devede zamenjati, daljinski upravljalnik pa dovolj preprost, da tudi s tem ne bo težav. Skratka: če ste zadovoljni z enim sedempalčnim zaslonom sredi stropa, lahko sistem le priporočimo, še posebej ker zna poleg devedejev predvajati tudi avdio- in videocedeje, s CD-medijev (tudi CD-RW) pa zna predvajati tudi datoteke mp3 (kar pomeni, da bo odlično služil tudi za predvajanje le glasbe na daljših poteh).

O preostanku Mazde5 bralci Avto magazina veste že skoraj vse. Sedenje spredaj je dobro, a za voznike višje rasti preveč utesnjeno (zaradi prekratkega vzdolžnega pomika prednjih sedežev), v (tudi ločeno vzdolžno pomični) drugi vrsti se sedi dobro, v tretji za silo. Uporabnost močno poveča sistem Karakuri (za pomikanje, zlaganje in umikanje sedežev), prtljažnik je ob petih potnikih velik, ob sedmih bolj zasilen, notranjost v celem pa dovolj zračna, da je sedenje v njej sproščajoče. Drsna bočna vrata poskrbijo tudi za preprost dostop do notranjosti.

143-’konjski’ dizel pod motornim pokrovom je za Mazdo5 najboljša izbira. Zaradi neodzivnosti v nizkih vrtljajev lahko občasno, ko turbopuhalo ’prime’, deluje nekoliko sunkovito ali prerobato, a se za to oddolži z zmogljivostmi pri potovalnih hitrostih, ko je dovolj prožen, da pogosto poseganje po prestavni ročici šeststopenjskega menjalnika ni potrebno. Ko k temu dodamo še na udobje nastavljeno podvozje, ki pa vožnjo skozi ovinke še vedno prenese brez pretiranega nagibanja, je jasno: Mazda5 je s to pogonsko mehaniko odličen družinsko-potovalni avtomobil. Zabavna elektronika, ki se skriva v njem, ga bo za nekatere kupce naredila vrhunskega - ni pa njegovo bistvo. Bistvo je še vedno dober avto.

Dušan Lukič

Foto: Aleš Pavletič

Mazda 5 CD143 GT (DVD)

Osnovni podatki

Prodaja: Mazda Motor Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 27.737,44 €
Cena testnega modela: 27.737,44 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila
Moč: 105kW (143 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 10,4 s
Največja hitrost: 197 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,3l/100km

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - turbodizelski z neposrednim vbrizgom - gibna prostornina 1998 cm3 - največja moč 105 kW (143 KM) pri 3500/min - največji navor 360 Nm pri 2000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - 6-stopenjski ročni menjalnik - gume 205/55 R 16 T (Goodyear UltraGrip7 M+S).
Zmogljivost: največja hitrost 197 km/h - pospešek 0-100 km/h 10,4 s - poraba goriva (ECE) 7,3/5,7/6,3 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1540 kg - dovoljena skupna masa 2230 kg.
Zunanje mere: Mere: dolžina 4505 mm - širina 1755 mm - višina 1665 mm.
Notranje mere: posoda za gorivo 60 l.
Prtljažnik: 112-538-1566 l

Naše meritve

T=0 °C / p= 1012 mbar / rel. vl.: 62 % /Stanje km števca: 9712 km
Pospešek 0-100km: 10,3s
402m z mesta: 17,1s ( 132km/h)
1000m z mesta: 31,3s ( 168km/h)
Prožnost 50-90km/h: 7,8/15,2s
Prožnost 80-120km/h: 9,6/16,4s
Največja hitrost: 195km/h (VI.)
poraba na testu: 9,4 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 44,9m
AM meja: 42m
Ocena
  • Če potrebujete prostor in imate otroke, ki jih je treba na daljših poteh zabavati, ne oklevajte. Mazda5 je v celem dovolj dober avto, da ne boste razočarani.

Hvalimo in grajamo
prilagodljivost
motor
poraba
prekratek pomik prednjih sedežev
nekoliko preglasen motor