Mazda6 Sport Combi CD163 GTA

21. 12. 2010 | Tomaž Porekar
Deli

Zanimivo, kako hitro se lahko spreminjajo tudi novi avtomobili. Mazda6 drugega rodu je na trgu šele od jeseni 2007, pa so jo že osvežili.

Že kot novost je bila ta Mazdina Šestica tako po videzu kot po tistem, kar ponuja pod pločevino, eden najzanimivejših primerkov v višjem srednjem razredu, po katerem se poskuša ravnati marsikateri razvojni oddelek pri tekmecih. A ker je prav v tem razredu tudi velika gneča številnih zanimivih tekmecev, so pri Mazdi pač malenkostno preuredili zunanjost in spremenili nekaj tehničnih rešitev svojega skoraj najpomembnejšega modela. Z novo obliko žarometov in novo masko in prednjim odbijačem je spremenjena ravno toliko, da te novosti opazimo, če postavimo skupaj prejšnjo in sedanjo.

Sicer pa smo skoraj enako Mazdo6 imeli na testu že v začetku letošnjega leta. In ker je bil takrat govor predvsem o obnašanju na dolgi poti, vam lahko tokrat postrežemo z izkušnjami s številnih kratkih opravkov, ki se naberejo v običajnih dneh naših voženj z avtomobili.

Kar na začetku primerjave: povprečna poraba je lahko tudi pri mestni vožnji podobna tisti, ki jo dosežemo zunaj mesta (6, 5 na tokratnem testu, 6, 6 na testu v naši tretji letošnji številki AM). Razliko v korist tokratni meritvi lahko razložimo s spremenjenim motorjem, ki so ga ob prenovi predelali (zgorevalni prostori v valjih, manjši premer turbopuhala, spremenjen izpušni sistem), tako je zdaj prijaznejši do okolja in varčnejši (seveda tudi ustreza standardu Euro 5). Ta najmočnejši Mazdin 2, 2-litrski turbodizelski stroj je eden najzmogljivejših med tekmeci, omogoča pa, da smo glede porabe tudi ob izkoriščanju njegovih zmogljivosti vedno v 'zelenem območju'.

Glede prostornosti in uporabnosti potniške kabine in prtljažnika se ni veliko spremenilo. Spremembe v notranjosti so se namreč omejile le na videz in drugačne prevleke. Mazda6 z oznako Sport Combi pa se še naprej postavlja s karakurijem, sistemom, kjer le z enim potegom roke lahko prevrnemo sedežna naslonjala zadnje klopi in jih spremenimo v povečan prtljažnik. Nova Šestica se pri opremi GTA pohvali še s popolnim sistemom dostopa avtomobila brez ključa; ta lahko ostane v žepu, avtomobil pa odpiramo in zapiramo le z uporabo kljuk ali s pritiskom na gumbe na njih.

Že doslej so se uporabniki tega avtomobila najbolj navduševali nad njegovim videzom, k čemur spadajo tudi velika kolesa z zelo zanimivim vzorcem aluminijastih kolesnih obročev. Prav dobro se podajo k videzu, žal pa nad njimi niso najbolj navdušeni tisti, ki se po luknjastih slovenskih cestah radi vozijo udobno. Že po naravi trdo ('športno') podvozje Mazde6 v kombinaciji z nizkopresečnimi gumami na voznikov hrbet neposredno prenese vse neravnine razkopanega in nestrokovno ponovno zalitega asfalta 'made in Slovenia'. Komur je to všeč, se bo nad Mazdo6 navduševal. A so tudi taki, ki si takšnega razkošja za kar zajetno ceno raje ne bodo omislili.

Tomaž Porekar, foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Mazda Motor Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 32.590 €
Cena testnega modela: 33.080 €
Moč: 120kW (163 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 9,2 s
Največja hitrost: 211 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,4l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 2.183 cm3 – največja moč 120 kW (163 KM) pri 3.500/min – največji navor 360 Nm pri 1.800/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 225/50 R 18 W (Continental ContiSportContact).
Zmogljivost: največja hitrost 211 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,2 s – poraba goriva (ECE) 6,9/4,5/5,4 l/100 km, izpust CO2 143 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.575 kg – dovoljena skupna masa 2.145 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.785 mm – širina 1.795 mm – višina 1.490 mm – medosna razdalja 2.725 mm.
Notranje mere: posoda za gorivo 64 l.
Prtljažnik: 519–1.751 l
Naše meritve
T = 25 °C / p = 1.150 mbar / rel. vl. = 33 % / stanje kilometrskega števca: 14.694 km
Pospešek 0-100km: 9,4s
402m z mesta: 16,7s ( 135km/h)
Prožnost 50-90km/h: 8,9/11,5s
Prožnost 80-120km/h: 9,9/13,1s
Največja hitrost: 211km/h (VI.)
poraba na testu: 6,5 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 39,2m
AM meja: 40m
Ocena
  • Odličen videz, zmogljiv in presenetljivo varčen motor ter prostornost so lastnosti, s katerimi Mazda6 Sport Combi 2.2 CD GTA najbolj prepriča.

Hvalimo in grajamo
prostornost
primerni sedeži
tih, zmogljiv in varčen motor
športno podvozje že na robu neudobnosti