Mercedes-Benz B170

4. 1. 2007
Deli
Mercedes-Benz B170

Če mislite, da se cene povprečno velikih družinskih avtomobilov končajo pri petih milijonih tolarjev, se zelo motite. Za takšnega Mercedesa, kot ga vidite na slikah, boste morali odšteti krepko več.

Verjetno nam je vsem skupaj jasno, da takšnemu B-ju ni namenjena vloga prvega avtomobila pri hiši. Vsaj v Sloveniji ne. Za enak denar se bo slovenski družinski oče oziroma mama, saj po večini te izberejo avto, raje odločila za večji in s prostorom radodarnejši kombi. Resda manj prestižne blagovne znamke, zato pa z dovolj bogatim paketom opreme, da prav nihče od družinskih članov ne bo pogrešal ničesar.

Ampak vrnimo se k B-ju. Takšnemu, kot je bil testni, je že v ’genski zasnovi’ zapisana vloga drugega avtomobila pri hiši. In kakšna naj bi bila ta hiša? Pravzaprav bi morala biti vila z ogromnim bazenom na vrtu in dovozom, na katerem že stoji dodobra opremljen razred S, ML ali vsaj CLS. In to bi bilo tudi edino pravo okolje za tega elegantno oblečenega stuttgartskega ’dečka’.

Ja, tokrat gospodje pri opremljanju testnega B-ja res niso pazili na denar. Pa tudi na to, kaj je modno in po čem množice najraje posegajo, ne. Za osnovo so vzeli povsem povprečen model iz ponudbe. Oziroma, če sodimo po ceni, celo podpovprečen, saj je cenejši le še model z osnovnim 1, 5-litrskim bencinskim motorjem (B150). Hkrati pa sta B150 in B170 tudi edina, pri katerih se osnovna cena še ustavi pod 25.000 evri.

Potem so vzeli v roke seznam dodatne opreme in osnovo začeli nadgrajevati. Dodali so črno barvo z bisernim leskom, platišča, podpisana s črkami AMG, in gume velikosti 215/40 ZR 18 (Continental, SportContact 2), lamelno električno pomično streho, sistem za pomoč pri parkiranju Parktronic, športne sedeže, oblečene v imitacijo usnja in blaga, ogrevanje le-teh, športni paket, paket zunanje opreme in luči, informacijski sistem Command APS in še kup dodatkov, ki se pri pravkar našteti opremi morda zdijo povsem nepomembni.

In kaj so dobili? Avto, ki ga brez težav lahko uvrstimo med najelegantnejše v svojem razredu. V njegovi notranjosti prestiža res ne boste pogrešali. Če le niste razvajeni od tistega, ki ga ponujajo večje hišne limuzine. Materiali so kakovostni, čeprav je res, da jih pri ceni, ki jo hočejo za ta B, lahko označimo le še za solidne. Udobja in različnih dodatkov je na pretek. Uporabnih in manj uporabnih informacij zlepa ne zmanjka, za kar poleg osnovnega informacijskega sistema skrbi tudi sistem Command APS.

Ta vključuje veliko: navigacijsko napravo, integriran avdiosistem, vmesnik Bluetooth, telefonsko tipkovnico, šest zvočnikov … Toda če boste hoteli izkoristiti prav vse, boste morali za nekatere stvari dodatno odšteti denar. Na primer za vmesnik GSM, brez katerega ni mogoče opravljati prostoročnih telefonskih pogovorov, predvajalnik DVD ali pa vrhunsko ozvočenje Harman/Kardon, ki edino spada v tako vrhunsko opremljeno notranjost B-ja.

Se sprašujete, kako se v tako bogati opremi obnese bencinski motor skoraj povsem iz dna ponudbe? Če smo odkriti, povsem solidno. Res je, da zaradi goriva, ki ga hoče, ni po okusu množic, in res je tudi, da z njim ne boste dirkali. Toda to temu stuttgartskemu dečku tudi ne pristaja. Se pa rad vrti, spodobno pospešuje, čeprav na naših meritvah ni dosegel tovarniško obljubljenih podatkov, na avtocestah doseže povsem solidna hitrostna povprečja, in kar je na koncu morda najpomembnejše, ko boste odhajali z bencinske črpalke, vam roke ne bodo smrdele po dizlu. In to, verjemite, v družbi, v kateri naj bi se gibal tale B, nekaj pomeni.

Matevž Korošec

Foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: AC Intercar d.o.o.
Cena osnovnega modela: 23.782 €
Cena testnega modela: 36.643 €
Moč: 85kW (116 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 11,3 s
Največja hitrost: 184 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,8l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni – vrstni – bencinski - gibna prostornina 1699 cm3 - največja moč 85 kW (116 KM) pri 5500/min - največji navor 155 Nm pri 3500-4000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - 5-stopenjski ročni menjalnik - gume 215/40 ZR 18 (Continental SportContact2).
Zmogljivost: največja hitrost 184 km/h - pospešek 0-100 km/h 11,3 s - poraba goriva (ECE) 8,6/5,8/6,8 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1310 kg - dovoljena skupna masa 1830 kg.
Zunanje mere: dolžina 4270 mm - širina 1777 mm - višina 1603 mm - prtljažnik 458-1530 l - posoda za gorivo 54 l.
Naše meritve
(T=20 °C / p= 1022 mbar / rel. vl.: 73 % /Stanje km števca: 5019 km)
Pospešek 0-100km: 12,7s
402m z mesta: 18,4s ( 123km/h)
1000m z mesta: 33,6s ( 156km/h)
Prožnost 50-90km/h: 16,2 (IV.)s
Prožnost 80-120km/h: 24,6 (V.)s
Največja hitrost: 184km/h (V.)
poraba na testu: 10,9 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 39,1m
AM meja: 40m
Hvalimo in grajamo
imidž
bogata oprema
športno-elegantna zunanjost
barvna usklajenost notranjosti
cena
Command APS zahteva doplačila
skrčen položaj sedenja (nog) zadaj