Mercedes-Benz CLK240 Elegance

OK, stvar je jasna. Že cena Mercedesovega kupeja CLK je takšna, da si ga ne more privoščiti vsakdo. Več kot deset milijonov tolarjev je pač visoka številka. A tudi avtomobil sam je (v kombinaciji s tem motorjem) takšen, da bi bil lahko kdo razočaran nad njim (oziroma njegovimi zmogljivostmi).

Prenesi PDF testa
Mercedes-Benz CLK240 Elegance (foto: Aleš Pavletič) Aleš Pavletič
17. 10. 2002

Pogled na papir postreže z resnico, ki utegne sprožiti marsikatero nejeverno reakcijo. CLK240 s petstopenjskim samodejnim menjalnikom namreč ne sodi med dirkače, zato ni čudno, da je bilo občasno, predvsem iz mlajših ust, slišati komentarje o preveč denarja za premalo konjev. Po eni strani so imeli tovrstni godrnjači prav, po drugi pa so zgrešili bistvo avtomobila. CLK je za uživače, ne za dirkače.

Njegova izrazito klinasta oblika je sicer športna, poteze, predvsem spredaj, pa povzete bolj po razredu E kot po razredu C, s katerim si je CLK mehansko v sorodu. Zato daje vtis, da je prestižnejši, kot je v resnici. Dolg motorni pokrov daje občutek moči, dokaj kratek zadek in zato precej nazaj pomaknjena potniška kabina pa spominjata na ameriške avtomobilske mišičnjake. Glede na to, da je ameriški trg za Mercedes še kako pomemben, to ni nič presenetljivega.

Pod dolgim motornim pokrovom se skriva šestvaljnik z valji na V (hkrati pa je tam dovolj prostora za precej večje in močnejše osemvaljnike, vse do petinpollitrskega V8 različice z oznako AMG), ki iz 2, 6 litra prostornine (kljub oznaki 240) s pomočjo po treh ventilov na valj zmore okroglih 170 konjskih moči. Uporabno velik je tudi navor, za 240 Nm ga je, a pri precej visokih 4.500 vrtljajih v minuti. Kljub temu se motor izkaže za dovolj prožnega, sicer pa je to v kombinaciji s samodejnim menjalnikom precej manj pomembno, kot če bi moral voznik ukazovati šeststopenjskemu ročnemu menjalniku, kakršen je bil v pred nekaj meseci preizkušenem Mercedesu E240 - tam se je izkazalo, da ta menjalnik ni najboljša izbira.

Kombinacija s samodejnim menjalnikom je veliko bolj Mercedesovsko uglajena, sicer požre nekaj »konjev«, kar je posebej opazno ob ostrih pospeševanjih, hkrati pa lahko voznika razvaja s hitrim, a uglajenim pretikanjem, prilagajanjem njegovemu vozniškemu stilu in dovolj hitrimi reakcijami na do konca pritisnjeno stopalko za plin. Zato je lahko vožnja kljub dobri toni in pol mase praznega CLK-ja športno užitkarska - čeprav se je na naših meritvah izkazalo, da je pospešek od 0 do 100 kilometrov na uro precej počasnejši od tovarniško obljubljenih 9, 5 sekunde.

Za to poleg sicer za kupe primerno pridušenega renčanja šestvaljnika poskrbi tudi podvozje. Je ravno prav trdno, da odvečnega nagibanja karoserije v ovinkih ni, na dolge avtocestne valove se CLK ne odziva z neprijetnim pokimavanjem, kljub temu pa tresljajev v notranjosti ni veliko - le kake ostre prečne neravnine, v katere udarita obe zadnji kolesi hkrati, lahko prenesejo v notranjost kabine kak odvečen sunek.

Lega v ovinkih je dolgo nevtralna, ob vključenem ESP-ju pa takšna ostane tudi ob pretiravanjih voznika. Nobenega pometanja z zadkom, stisnjenih zob ob siljenju nosa iz ovinka. Ob preveliki hitrosti ob vstopu v ovinek voznik začuti le rahle pojemke, ko začne računalnik selektivno zavirati kolesa, in zagleda izdajalsko mežikanje rdečega trikotnika na armaturni plošči, ki sopotnikom oznani, da je čas, da z voznikom spregovorijo kako resno o obnašanju na cesti.

S pritiskom na gumb se da ESP sicer izključiti, a ne povsem - še vedno ostaja na preži, dovoljuje, da nos ali zadek (prvi, če je voznik samo prehiter, drugi, če je spreten) lahko rahlo drsita, ob kakršnemkoli pretiravanju pa ESP vendarle posreduje. Tako se izkaže, da se s športnim voznikom za volanom ta CLK najbolje počuti v hitrih ovinkih, kjer njegova nevtralna lega najbolje pride do izraza.

Zavore so seveda zanesljive, opremljene z ABS-om in s sistemom za pomoč pri zaviranju v kritičnih trenutkih BAS, ki pa se tokrat ni najbolje izkazal, saj je bil preveč občutljiv in se je včasih sprožil po nepotrebnem, predvsem v mestih, ko je ob menjavanju pasov včasih treba na hitro, a dokaj lahno zavreti. Pri tem je BAS CLK-ja včasih nepričakovano (predvsem za tiste zadaj) postavil na nos.

Toda takšni trenutki so v CLK-ju redki. Notranjost namreč vzbuja predvsem občutke lagodja, posledica česar je pri večini voznikov lagodna in ležerna vožnja. Le zakaj bi si s hitrostjo krajšali užitek, ki ga lahko CLK ponudi potnikom. Sedeži so nameščeni nizko, kar je športnemu občutku seveda v prid. Vzdolžni pomik je ogromen, v skrajno zadnji položaj ga bodo nastavljali le košarkarji, pa še to ne vsi.

Samosvojo notranjo obliko CLK-ja zaokroži štirikraki volanski obroč s stikali za upravljanje avtoradia, zaradi njegove višinske in globinske nastavljivosti pa se da brez težav najti udoben položaj za volanom. In ker so sedeži čvrsti, zagotavljajo pa tudi dovolj bočnega oprijema, bo ta položaj ostal udoben tudi v hitreje odpeljanih ovinkih. Kot je pri Mercedesih v navadi, so vse komande, ki so v drugih avtomobilih nameščene v dveh obvolanskih ročicah, združene v eni na levi strani volana. Rešitev je dokaj nepraktična, pri Mercedesu pa pri njej trmasto vztrajajo. Poleg nje je še ročica za upravljanje tempomata in omejevalnika hitrosti.

Uporabljeni materiali so odlični, enako velja tudi (z nekaj izjemami) za kakovost izdelave, svetli toni uporabljene plastike in usnja pa dajejo notranjosti prostoren, zračen videz. Toda tako športnemu avtomobilu bi se v notranjosti namesto kombinacije usnja z lesom bolj prilegala kombinacija usnja in aluminija, ki sicer sodi k bolj športni opremi Avantgarde.

Zadaj je prostora seveda precej manj kot spredaj, a glede na to, da je CLK kupe, je sedenje zadaj pravzaprav kar udobno, še posebej, če telesna višina tam sedečih ne presega statističnih povprečij.

Seveda za udobno počutje potnikov skrbi samodejna klimatska naprava z ločenim nastavljanjem temperature za obe vzdolžni polovici avtomobila, pohvalno pa je dejstvo, da se le redko zgodi, da bi curek mrzlega zraka pihal naravnost v telo voznika in sopotnikov.

In oprema? Na testnem CLK-ju je bila sicer oznaka Elegance, kar pomeni bolj na udobje naravnano različico opreme, toda pri Mercedesu je že dolgo tako, da mora biti za dobro opremljen avto tudi seznam doplačilne opreme dolg. Nanj so tokrat poleg serijske klimatske naprave, kopice varnostnih blazin, varnostne elektronike in še česa sodili še doplačilno usnje na sedežih, njihovo ogrevanje, tempomat z Distronicom, samodejni menjalnik in 17-palčna platišča, zato cena 14.625.543 tolarjev ni presenetljiva - je pa visoka.

CLK torej resnično ni za vsakogar. Nekatere bo odvrnila cena, druge njegove zmogljivosti (za te sicer obstaja zdravilo - eden izmed močnejših motorjev), nekaterim, blagor takim srečnežem, pa je za ceno vseeno, saj udobje in prestiž postavljajo pred surovo moč. Takšnim bo tale CLK pisan na kožo.

Dušan Lukič

Foto: Aleš Pavletič

Mercedes-Benz CLK 240 Elegance

Osnovni podatki

Prodaja: AC Intercar d.o.o.
Cena osnovnega modela: 44.743,12 €
Cena testnega modela: 61.031,31 €
Moč: 125kW (170 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 9,5 s
Največja hitrost: 234 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 10,4l/100km
Garancija: 2 leti brez omejitve kilometrov splošne garancije, servisni paket storitev SIMBIO in MOBILO

Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)

Obvezno zavarovanje: 560,01 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 2.724,92 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila

Tehnični podatki

Motor: 6-valjni - 4-taktni - V-90° - bencinski - nameščen spredaj vzdolžno - vrtina in gib 89,9 × 68,2 mm - gibna prostornina 2597 cm3 - kompresija 10,5 : 1 - največja moč 125 kW (170 KM) pri 5500/min - srednja hitrost bata pri največji moči 12,5 m/s - specifična moč 48,1 kW/l (65,5 KM/l) - največji navor 240 Nm pri 4500/min - ročična gred v 4 ležajih - 2 × 2 odmični gredi v glavi (veriga) - po 3 ventili na valj - blok in glavi iz lahke kovine - elektronski večtočkovni vbrizg in elektronski vžig - tekočinsko hlajenje 8,5 l - motorno olje 5,5 l - akumulator 12V, 100 Ah - alternator 85 A - uravnavani katalizator
Prenos moči: motor poganja zadnji kolesi - hidravlična sklopka - 5-stopenjski samodejni menjalnik - prestavna razmerja I. 3,950; II. 2,420; III. 1,490; IV. 1,000; V. 0,830; vzvratna 3,150 - prestava v diferencialu 3,460 - platišča spredaj 7,5J × 17, platišča zadaj 8,5J × 17 - gume spredaj 225/45 ZR 17 Y, gume zadaj 245/40 ZR 17 Y, kotalni obseg 1,89 m - hitrost v V. prestavi pri 1000/min 39,6 km/h
Zmogljivost: največja hitrost 234 km/h - pospešek 0-100 km/h 9,5 s - povprečna poraba goriva (ECE) 10,4 l/100 km (neosvinčeni bencin, OŠ 95)
Voz in obese: kupe - 2 vrata, 4 sedeži - samonosna karoserija - Cx = 0,28 - spredaj posamične obese, vzmetni nogi, prečna vodila, vlečna droga, stabilizator - zadaj posamične obese, prečna vodila, poševna vodila, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, servo, ABS, BAS, EBD, mehanska nožna zavora na zadnja (stopalka levo od stopalke za zavoro) - volan z zobato letvijo, servo, 3,0 zasuka med skrajnima točkama
Mase: prazno vozilo 1575 kg - dovoljena skupna masa 2030 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1500 kg, brez zavore 750 kg - dovoljena obremenitev strehe 100 kg
Zunanje mere: dolžina 4638 mm - širina 1740 mm - višina 1413 mm - medosna razdalja 2715 mm - kolotek spredaj 1493 mm - zadaj 1474 mm - najmanjša razdalja od tal 150 mm - rajdni krog 10,8 m
Notranje mere: dolžina (od armaturne plošče do zadnjega naslonjala) 1600 mm - širina (komolci) spredaj 1420 mm, zadaj 1320 mm - višina nad sedežem spredaj 880-960 mm, zadaj 890 mm - vzdolžnica prednji sedež 950-1210 mm, zadnja klop 820-560 mm - dolžina sedalnega dela prednji sedež 500 mm, zadnja klop 470 mm - premer volanskega obroča 380 mm - posoda za gorivo 62 l
Prtljažnik: normno 435 l

Naše meritve

T = 23 °C - p = 1010 mbar - rel. vl. = 58 % - Stanje kilometrskega števca: 8085 km - Gume: Michelin Pilot sport
Pospešek 0-100km: 11,1s
1000m z mesta: 32,3s ( 167km/h)
Največja hitrost: 236km/h (D)
Najmanjša poraba: 11,1l/100km
Najvišja poraba: 14,1l/100km
poraba na testu: 11,9 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 64,9m
Zavorna pot pri 100km/h: 38,0m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 54dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 52dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 52dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 62dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 60dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 59dB
Trušč pri 130km/h v 3. prestavi 66dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 64dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 64dB
Napake med testom: avtomobil je vleklo v desno
Ocena skupaj (313/420)
  • CLK je dober primerek kupeja, kakršnega bi si na dvorišču želel imeti marsikdo. Na žalost je cena takšna, da tega ne omogoča.

  • Zunanjost (15/15)

    CLK je tak, kot kupe mora biti: športen in hkrati eleganten. Podobnost z razredom E je je še dodaten plus.

  • Notranjost (110/140)

    Uporabljeni materiali so kakovostni, tudi izdelava ne šepa, želeli smo si le malo več serijske opreme.

  • Motor, menjalnik (29 /40)

    2,6-litrski motor ni najboljša izbira, se pa v kombinaciji s samodejnim menjalnikom izkaže za uglajenega in ne požrešnega.

  • Vozne lastnosti (78 /95)

    Lega je nevtralna, podvozje pa dober kompromis med športnostjo in udobjem.

  • Zmogljivost (19/35)

    170 »konjev« pomeni ležerne zmogljivosti. Izmerjen pospešek do 100 km/h je bil za kar 1,6 sekunde slabši od tovarniško obljubljenega.

  • Varnost (26/45)

    Zavorna pot bi lahko bila tudi kak meter krajša, pri aktivni in pasivni varnosti pa se CLK dobro izkaže.

  • Gospodarnost

    Poraba ni pretirana, na žalost pa tega ne moremo zapisati za ceno.

AM ocena: 4/5
Užitek v vožnji: 4/5
Hvalimo in grajamo
oblika
podvozje
udobje
sedeži
lega na cesti
menjalnik
preobčutljivo nastavljen BAS
preglednost nazaj
le ena obvolanska ročica
izmerjeni pospešek 0-100 km/h