Mini Cooper S Cabrio A/T

25. 8. 2016 | Dušan Lukič
Deli

Kaj vam je ljubše: umirjeno križarjenje z vetrom v laseh ali ostri pospeški, hitra vijuganja in pokanje iz izpuha? Mini Cooper S Cabrio nudi oboje.

Mini je bil včasih najbolj osnovno prevozno sredstvo za ljudske množice, a ti časi so že davno minili. Zdaj so Miniji večji, tehnično izpopolnjeni, dražji in prestižnejši. A nekaj ostaja (vsaj večinoma): tisti občutek vozniške zabavnosti, natančnosti, povezanosti s cesto.

Tudi temu Miniju, pa čeprav je kabrio in čeprav ima samodejni menjalnik, ne manjkajo. Avtomatika pravzaprav ne zmoti: je prijetnejša v mestni gneči, ko gre za lagodna križarjenja, pa dovolj hitra in odločna, ko gre za športnejšo vožnjo. Ob tem, ko voznik avto z vrtljivim stikalom okoli prestavne ročice prestavi v športni način delovanja, zna tudi dodajati vmesni plin ob prestavljanju navzdol, pa športno usekati ob prestavljanju navzgor. Ko k temu dodamo še glasno, dirkaško pokanje iz izpuha ob odvzetem plinu ter čvrsto, natančno vzmetenje in krmilni mehanizem, je jasno, da se takšen Mini v športni vlogi znajde dobro.

Kaj pa tista druga, bolj umirjena vloga? Če spustite streho, nad zadnje sedeže (ti so tako ali tako na meji uporabnosti) namestite vetrno mrežo in dvignete bočna stekla, je lahko tak Mini tudi ob višjih hitrostih in tudi na dolgih razdaljah dovolj udoben. Lahko pa hitrost zmanjšate, stekla spustite, in vetra v kabini bo ravno prav tudi za hitrejše vožnje po regionalkah – ob mestnih križarjenjih pa se da zlahka preživeti brez vetrne mreže. Kot smo pri Minijevih kabrioletih že navajeni, se streha ne zloži v karoserijo, ampak ostane nad prtljažnikom (in vozniku krepko zakriva pogled nazaj), v prtljažnik pa boste skozi majceno odprtino sicer spravili torbo ali dve, na bolj resne kovčke pa ne računajte. A takšen Mini Cabrio tako ali tako noče biti 'normalen' avto, s prostorom za družino in veliko prtljage. Hoče biti avto, ki je dovolj v redu, ko vreme ni naklonjeno spuščeni strehi, cestne razmere pa ne zabavi med ovinki, in hkrati avto, ki v teh dveh vlogah zaživi povsem novo, zabavno in dinamično življenje, ki vozniku in potnikom pričara nasmeške na obraz. In to mu odlično uspeva.

Dušan Lukič foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Cena osnovnega modela: 29.700 €
Cena testnega modela: 44.400 €
Moč: 141kW (192 KM)
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Obvezno zavarovanje: 1.099 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.801 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni –bencinski – gibna prostornina 1.998 cm³ – največja moč 141 kW (192 KM) pri 5.000–6.000/min – največji navor 280 (300) Nm pri 1.250–4.600/min
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski samodejni menjalnik – gume 195/55 R 16
Zmogljivost: največja hitrost 228 km/h – pospešek 0–100 km/h 7,1 s – poraba goriva (ECE) 5,8–5,6 l/100 km, izpust CO2 134–131 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.295 kg – dovoljena skupna masa 1.765 kg
Zunanje mere: dolžina 3.850 mm – širina 1.727 mm – višina 1.415 mm – medosna razdalja 2.495 mm – prtljažnik 160–215 l – posoda za gorivo 44 l