Mitsubishi Outlander 2.4 Mivec CVT Instyle

Zgodba o tem SUV-u ni tako preprosta, kot se zdi na prvi pogled. Razvili so ga pri Mitsubishiju, vendar ga z letošnjim letom najdete tudi pri Peugeotu (4007) in Citroënu (C-Crosser). Toda klobčič s tem še ni razvit. Če je v nosu eden od dizelskih motorjev, je to lahko Volkswagnov (2.0 TDI) ali PSA-jev (2.2 HDI). Čistokrvni Outlander v ponudbi pa je le en, in sicer ta, ki ga vidite na fotografijah.

Prenesi PDF testa
17. 7. 2008

Okej, na barvo in opremo lahko pozabite, saj v tej zgodbi ne igrata omembe vredne vloge. Čeprav je treba priznati, da Outlanderju bela pristoji. Še toliko bolj v kombinaciji z najbogatejšim paketom opreme Instyle, ki s kljukami, strešnimi nosilci in zaščitami pragov iz imitacije brušenega aluminija, velikimi 18-palčnimi platišči ter dodatno zatemnjenimi stekli za B-stebričkom poskrbi za marsikateri pogled mimoidočih. Najbogatejši paket opreme pričara najbolje opremljeno notranjost Outlanderja, resnica pa je, da paketi pod njim niso prav nič manj zanimivi.

Že osnovni, Invite, na primer vključuje vse varnostne dodatke, avdiosistem s predvajalnikom zgoščenk in samodejno klimatsko napravo. Intense, ki ga najdemo na drugem mestu, poleg kozmetičnih dodatkov na karoseriji prinese še tempomat, prestavno ročico v usnju in stikala na volanskem obroču. Intense + pa je tisti, za katerega se zdi, da lastnik z njim dobi največ, saj vključuje tudi tipala za pomoč pri parkiranju in za dež, ksenonske žaromete, pametni ključ, bluetooth vmesnik, avdionapravo z izmenjevalnikom zgoščenk, ozvočenje Rockford Fosgate, v dnu prtljažnika skrito tretjo vrsto sedežev ter dodatke, ki še polepšajo zunanjost Outlanderja. Pa tudi prej omenjena zatemnjena stekla zadaj in kljuke iz imitacije brušenega aluminija.

Tako na seznamu najbogatejšega paketa Instyle na koncu ostanejo le še tri stvari: 18-palčna platišča, usnje na sedežih (klop zadaj je izvzeta), od katerih sta prednja ogrevana, voznikov pa je tudi električno pomičen, ter električno pomična sončna streha. Dokaj skromno, če pomislite, da je treba za ta paket odšteti dva tisoč evrov več kot za Intense +, in precej drago, glede na to, da usnje ni enako tistemu, ki ga najdete v evropskih avtomobilih, ampak je (pre)gladko in (pre)trdo, da bi lahko bilo prijetno.

Če vas žuli denar in si na vse pretege želite udobnega Mitsubishijevega SUV-a, si raje omislite samodejni menjalnik. Zanj boste odšteli 500 evrov manj (1.500 evrov), kot zanimivost pa omenimo, da je menjalnik brezstopenjski in v ročnem načinu 6-stopenjski in je na voljo le z bencinskim motorjem. Torej edinim motorjem v ponudbi z Mitsubishijevih polic.

Pri Mitsubishiju sicer obstajata dva 2, 4-litrska bencinska agregata; enega najdemo v Grandisu in Galantu, medtem ko so za potrebe Outlanderja razvili povsem novega. Ta ima nekoliko širše vrtine in krajše gibe, predvsem pa zmore večjo moč (125 kW) in ponudi več navora (232 Nm). Celo več kot osnovni Volkswagnov (2.0 DI-D) dizel, vendar slabih 50 Nm manj od PSA-jevega. Toda če ob tem upoštevamo njegovo ceno, ki je za okroglih dva tisoč evrov nižja kot pri osnovnem dizlu, in ceno bencina, ki ceno plinskega olja pri nas že nekaj časa presega, potem izbira takšnega agregata morda sploh ni tako napačna. Motor je v kombinaciji z brezstopenjskim menjalnikom prav neverjetno uglajen. Celo preveč, bi lahko rekli, saj izrazit pretvornik navora, ki bdi nad prenosom motorne moči, zlepa ne pusti kolesom zdrsniti. Tudi če sta gnani le prednji kolesi. Tega se je treba privaditi, sicer lahko hitro speljevanje z manj prometnih (ne prednostnih) na prometne (prednostne) ceste postane hudičevo nevarno.

Slaba stran kombinacije bencinskega motorja in brezstopenjskega menjalnika se pokaže tudi pri porabi goriva ? na našem testu se je ta vrtela med 12, 5 in 14, 7 litra na 100 prevoženih kilometrov. Drugače pa je, ko gre za udobje. Elektronika menjalnika je sprogramirana tako, da motor večino svojega dela opravi v območju med 2.500 in 3.500 vrtljaji. To velja tudi za največjo dovoljeno hitrost na avtocestah (130 km/h), ki jo Outlander brez težav vzdržuje pri 2.750 vrtljajih v minuti. In verjetno je povsem odveč poudarjati, kako prijetno je lahko takšno križarjenje, ko trušča od zunaj skoraj ni slišati, tistega, ki vstopi v notranjost, pa z lahkoto preglasi glasba s kakovostnega ozvočenja Rockford Fosgate.

Prav avtocesta pa je poligon, na katerem se ta Outlander (motor, menjalnik in paket opreme Instyle) najbolje počuti. Toda treba je priznati, da se tudi neurejenih podlag ne ustraši. Po pravici povedano, se na njih vede celo veliko bolj domače kot med ovinki kakšne lokalne ceste.

Matevž Korošec

foto:? Aleš Pavletič

Mitsubishi Outlander 2.4 Mivec CVT Instyle

Osnovni podatki

Prodaja: AC KONIM d.o.o.
Cena osnovnega modela: 33.990 €
Cena testnega modela: 35.890 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila
Moč: 125kW (170 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 10,6 s
Največja hitrost: 190 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 9,3l/100km

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 2.360 cm? – največja moč 125 kW (170 KM) pri 6.000/min – največji navor 232 Nm pri 4.100/min
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski robotizirani menjalnik – gume 225/55 R 18 V (Bridgestone Dueler H/P)
Zmogljivost: največja hitrost 190 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,6 s – poraba goriva (ECE) 12,6/7,5/9,3 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1.700 kg – dovoljena skupna masa 2.290 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.640 mm – širina 1.800 mm – višina 1.720 mm – posoda za gorivo 60 l.
Prtljažnik: prtljažnik 541–1.691 l

Naše meritve

T = 26 °C / p = 1.210 mbar / rel. vl. = 41 % / Stanje kilometrskega števca: 10.789 km
Pospešek 0-100km: 12,1s
402m z mesta: 18,6s ( 127km/h)
1000m z mesta: 33,6s ( 159km/h)
Prožnost 50-90km/h: 10,4/16,8s
Prožnost 80-120km/h: 17,5/22,3s
Največja hitrost: 191km/h (VI.)
poraba na testu: 13,5 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 38,0m
AM meja: 39m
Ocena
  • Outlander je pravi SUV. O tem veliko pove tudi imdiž znamke. In če želite, je lahko tudi razkošen. Z najbogatejšim paketom opreme, CVT-menjalnikom in bencinskim motorjem, ki je edini na voljo v kombinaciji z njim, je kot nalašč za križarjenja po avtocestah in manj za vijuganja po lokalnih cestah. Se pa neurejenih podlag prav tako razveseli kot njegove preostale različice.

Hvalimo in grajamo
način izbire pogona
zavorna pot
menjalnik (brez stopenj)
vzdolžno pomična zadnja klop
zunanji videz
bogata oprema
imidž znamke
(pre)gladko usnje na sedežih
(pre)izrazit pretvornik navora
motorne zmogljivosti
poraba goriva
rahlo zgubljanje trakcije na spolzkem (prednji pogon)
povprečna ergonomija