Na kratko: Adria Matrix Supreme M 667 SPS

18. 2. 2014 | Peter Kavčič
Deli

Privilegij potovanja, da se odpraviš najprej s prstom po zemljevidu, potem to pot tudi odpelješ, vmes obiščeš znamenitosti krajev in povrhu uživaš v udobju domačega doma, je prav posebna izkušnja.

 Adria Matrix Supreme je predstavnik prav te vrste avtodomov, ki ponujajo odličen kompromis med udobjem, zmogljivostjo in predvsem široko uporabnostjo. Prihaja iz izjemno priljubljene družine polintegriranih avtodomov, kjer je prav novomeška Adria začrtala svojo pot z inovativno umestitvijo postelje, ki se izpod sprednjega dela stropa spusti, ko je čas za počitek, a ob tem ne ovira prehoda skozi vhodna vrata.

Medtem ko sta manjša in tudi cenejša modela Matrix Axess in Matrix Plus narejena na osnovi Fiatovega Ducata, je Matrix Supreme zasnovan na podvozju Renaulta Masterja. Glede na to, da je prav Renaultov kombi izjemno priljubljen v svojem razredu, ni naključje, da za avtodom tega velikostnega razreda Matrix Supreme takoj navduši z izjemno natančno vodljivostjo, udobjem in voznimi lastnostmi.

Motor je odličen, močan in z dobrim navorom, pri premagovanju razdalj pa mu odlično pomaga tudi šeststopenjski menjalnik. Renaultov prožni 'turbodizel' z 2.298 kubičnimi centimetri delovne prostornine zmore 150 'konjev' in 350 Nm navora pri 1.500 do 2.750 vrtljajih na minuto. Glede na kar zajetno težo 7,5-metrskega avtodoma, ki prazen tehta 3.137 kilogramov, se poraba težko spusti pod 10 litrov na 100 prevoženih kilometrov. To je mogoče le pri zelo nežni in tekoči vožnji po podeželskih cestah. Na avtocesti pri hitrosti med 110 in 120 km/h takoj skoči na 11 litrov in pol, z večanjem hitrosti pa poraba krepko poskoči in ob nekoliko močnejšem priganjanju znaša tudi 15 litrov.

Zaradi dobrega podvozja in dobro zasnovane aerodinamične nadgradnje Matrix Supreme ni preobčutljiv za bočni veter. Priporočamo ga vsem, ki se imajo namen odpeljati kam dlje, prav zaradi porabe in voznosti, saj so daljša potovanja z njim pravi užitek. Zaradi toplovodnega ogrevalnega sistema ga je mogoče uporabljati vse leto.

Visoko stopnjo udobja zagotavljajo tudi udobni sedeži ter voznikov in sovoznikov prostor. Manj udobni so sedeži za sopotnike, kjer najdemo dvotočkovna pasova, ki sta bolj kot ne zasilna, v resnici pa bi nas navdušili s pritrdilnimi mesti Isofix.

Bivalni del je zasnovan tako, da oba sprednja sedeža ob postankih s preprostim vzvodom obrnemo proti mizici, ki jo obdaja klop v obliki črke L.

Kuhinja s kuhalnikom na plin in tremi gorilniki je dovolj velika, da se dobra gospodinja počuti skoraj tako kot doma. Pečica je plinska in potrebuje nekaj privajanja, sicer pa je za manjša kuhinjska opravila pult dovolj velik. Pomivalno korito in pipa sta dovolj velika, da se v njem pomije tudi večji lonec. V 150-litrski hladilnik, ki deluje na plin in na elektriko, se lahko zloži vse, kar potrebuje družina za nekaj dni potovanja.

A tisti del, ki v Matrixu Supreme najbolj navduši, se skriva zadaj, kjer je kopalnica z WC-jem. O takem udobju kot doma res ne moremo govoriti, a velikost kabine za tuširanje se že lahko kosa s tistimi v hotelih ali apartmajih na počitnicah.

Zadnja postelja je videti, kot bi bila iz luksuzne hotelske sobe, saj je na levem boku veliko okno v slogu francoskega balkona in ponuja čudovit razgled na okolico. Če boste našli lepo mesto za nočni počitek, bo zbujanje ob pogledu na morje ali kak drug čudovit razgled pravo romantično doživetje. Tako sprednja dvižna postelja kot zadnja postelja zagotavljata udobno spanje, saj so vzmetnice kakovostne.

Za večjo družino sicer obstajajo boljše postavitve notranjih omaric, a glede na to, da je Matrix Supreme namenjen vsem, ki iščejo razkošje je za dva odrasla prostora več kot dovolj, še vedno lahko govorimo o izjemnem udobju tudi za štiri odrasle potnike, za kaj več potnikov priporočamo kakšen drug, bolj družinskemu potovanju namenjen avtodom.

S ceno 71.592 evrov za testni model ne moremo trditi, da je cenovno ugoden, lahko pa rečemo, da je v svojem razredu vsekakor boljši nakup. Osnovni Matrix Supreme s šibkejšim, 125-'konjskim' motorjem stane malenkost pod 62 tisočaki, z močnejšim motorjem pa malo pod 64 tisočaki.

Matrix Supreme bo v svoji najbolj luksuzni izvedbi zadovoljil tudi najzahtevnejše popotnike, ki ne pristajajo na kompromise. Po svojem videzu, voznih lastnostih in uporabnosti je nekaj boljšega, kar ponuja 'karavaning' industrija.

Besedilo: Peter Kavčič

Osnovni podatki
Poraba po ECE, mešan cikel: 10,5l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 2.298 cm3 – največja moč 107 kW (150 KM) – največji navor 350 Nm pri 1.500–2.750/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik.
Mase: prazno vozilo 3.137 kg – dovoljena skupna masa 3.500 kg.
Zunanje mere: dolžina 7.450 mm – širina 2.299 mm – višina 2.830 mm – medosna razdalja 4.332 mm – prtljažnik: ni podatka – posoda za gorivo 90 l.