Na kratko: BMW M550d

Pri BMW-ju so mislili na vse, ki si želijo zmogljivosti modela M5, a vendar v nekoliko bolj diskretni obliki.

Ne, razvoju dizelskih motorjev očitno še niso šteti dnevi. In v vlogi upornika so se tokrat znašli Bavarci, ki so v Petico vgradili najmočnejši šestvaljni dizelski motor vseh časov. Predhodnik se je zadovoljeval s tremi turbinami, zdaj pa so šli korak dlje. Dodali so še eno turbino, epilog pa je sledeč: 400 'konjev' maksimalne moči ter pošastnih 760 njutonmetrov navora pri le 2.000 motornih vrtljajih (kar je več navora, kot ga ima M5). Zanimivo, 450 njutonmetrov je dostopnih že pri tisoč vrtljajih.

Zakaj že potrebujemo elektromotorje? Če se zazremo bolj natančno v drobovje tega pošastnega stroja, lahko ugotovimo, da so zaradi boljše odzivnosti nekoliko zmanjšali turbine, in sicer dve turbini pod nizkim ter ena pod visokim pritiskom delujejo brez prestanka, medtem ko četrta turbina pokriva višje območje motornih vrtljajev. V praksi to pomeni, da avtomobil do stotice pospeši v le 4,4 sekunde, do hitrostne blokade, ki je postavljena pri 250 kilometrih na uro, pa mu nikoli ne zmanjka sape. Nikoli. Še najbolj bizarno je, da je tovarniški podatek o 5,9-litrski porabi goriva na 100 prevoženih kilometrov slišati kot neslana šala. Pa ni. Za vseeno bolj realno sliko pa je vendarle treba dodati liter ali dva, kar prav tako ni veliko za avtomobil takega kova.

Sicer pa model M550d, tako kot njegov predhodnik, oblikovno skoraj v celoti povzema standardno Petico, ki je bila nedavno osvežena. Diskretno odstopa le z nekoliko razširjenimi zračnimi odprtinami na sprednjem odbijaču, 10 milimetrov nižje nastavljenim podvozjem, sivimi ogledali (ki do izraza pridejo bolj ob kakšni drugi barvi karoserije) ter 20-palčnimi platišči. Tiste znatne razlike se skrivajo v drobovju, saj je taka Petica opremljena s štirikolesnim pogonom xDrive, štirikolesnim krmiljenjem Integral Active Steering, nadzorom trdote blažilnikov ter močnejšimi zavorami z modro obarvanimi čeljustmi z M-oddelka.

Glede na to, da se modela M550d drži sloves 'šparovnega' M5, je prav, da omenimo še ceno. Za tako Petico boste morali odšteti malce manj kot sto tisočakov. Kar je slišati precej. In tudi je. A vseeno, to je najcenejši avtomobil s štirimi turbinami na trgu.

Osnovni podatki
Cena osnovnega modela: 96.800 €
Cena testnega modela: 122.959 €
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Obvezno zavarovanje: 1.099 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 2.433 €
Tehnični podatki
Motor: 6-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 2.993 cm3 – največja moč 294 kW (400 KM) pri 4.400/min – največji navor 760 Nm pri 2.000-3.000/min
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 8-stopenjski samodejni menjalnik
Zmogljivost: največja hitrost 250 km/h – pospešek 0–100 km/h 4,4 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 5,9 l/100 km, izpust CO2 154 g/kvm
Mase: prazno vozilo 1.845 kg – dovoljena skupna masa 2.470 kg
Zunanje mere: dolžina 4.962 mm – širina 1.868 mm – višina 1.467 mm – medosna razdalja 2.975 mm – posoda za gorivo 66 l
Prtljažnik: 530 l