Podaljšani test: Opel Zafira 2.0 TDCI Ecotec Start/Stop Innovation - Oplov prispevek k funkcionalnosti

11. 5. 2018 | Tomaž Porekar
Deli

Zafira je predstavnik stare šole, torej enoprostorec, ki hoče biti primeren avtomobil za raznovrstno uporabo, hkrati pa ugajati z obliko.

Zadnje je seveda pri tovrstnih avtomobilih mogoče le pogojno, a pri Oplu so našli dober recept, da so funkcionalnost opremili s prijetnim videzom. Zafirina dobra stran je – razumljivo – prostor. Vanj lahko sede celo sedem potnikov. Za krajše razdalje bo na tretji klopi dovolj prostora za manjše in spretnejše, bolj pa ustreza rabi kakšne štiričlanske družine, ki pri vožnji potrebuje tudi primeren prtljažnik. Oplovci v Zafiri vsekakor ponujajo predvsem primerno opremo za precej več kot zgolj prevoz. Najrazličnejši dodatki omogočajo, da vožnja postane udobna. O nekaterih postavkah smo že pisali, na primer o kolesnem prtljažniku, ki je kot predal v zadnjem odbijaču in ga po potrebi izvlečemo. Zanimivo se zdi v streho podaljšano vetrobransko steklo, ki lahko 'pričara' občutek večje povezanosti z okolico oziroma lepši pogled na cesto in na vse okrog nje. Izkušnje pa so nato na naših vožnjah pokazale, da ima ta zadeva omejitve – ob vožnji v sončnem vremenu voznik za varnost potrebuje zaščito pred žarki. To pomeni, da se ob potegu senčnika na primerno mesto vzpostavi običajen položaj kot pri vseh drugih avtomobilih, povečano vetrobransko steklo pa je nekako neizrabljeno.

V uporabi se zelo obnese premična sredinska talna konzola. Vanjo je mogoče spraviti najrazličnejšo kramo (pa seveda kaj koristnega, kar ves čas prevažamo v avtomobilu), lahko se uporablja kot komolčni naslon, ob skrajnem premiku nazaj pa kot meja med obema zadnjima sedežema. Pohvalimo lahko sprednja sedeža, o katerih Opel pravi, da sta ergonomsko športna, vsekakor pa odlično držita telo in skrbita za dovolj udobja (še zlasti, ker je za to slabše poskrbelo precej trdo podvozje s širokimi nizkopresečnimi kolesi).

Res pa je, da bi lahko preživeli z manj dodatne opreme, sploh če pogledamo, koliko se z njo dvigne nakupna cena – za večje vetrobransko steklo bomo odšteli dodatnih 1.130 evrov, za usnjene sedežne prevleke pa na primer 1.230 evrov. Kot dobro ponudbo paketov opreme lahko omenimo tistega, ki ga pri Oplu imenujejo Innovation (za 1.000 evrov) in vsebuje navigacijsko napravo z dodatno povezavo (Navi 950 IntelliLink), alarmno napravo, ogrevani zunanji ogledali z električnim nastavljanjem in električnim preklopom (v barvi vozila), paket za kadilce in električno vtičnico v prtljažniku. Ugoden se zdi paket za pomoč vozniku 2, ki ponuja prilagodljiv tempomat, informacijski zaslon za voznika (enobarvni grafični), prikaz razdalje sledenja, sistem samodejnega zaviranja za preprečevanje naleta pri hitrostih do 180 kilometrov na uro, ogrevani zunanji vzvratni ogledali z električnim nastavljanjem in električnim preklopom, ohišji zunanjih vzvratnih ogledal s poudarki v sijajno črni barvi ter opozorilnik na mrtvi kot.

Za daljša potovanja, ali če se vozniku mudi, je zagotovo prava izbira dvolitrski turbodizelski motor. Pri Oplu so poskrbeli za sodobno čiščenje izpuha, tako da ima Zafira v izpušnem sistemu še filter za trde delce ter sistem selektivne katalitične redukcije. Da ta deluje, smo se lahko prepričali tudi tako, da smo morali kar dvakrat na podaljšanem testu doliti sečnino (AdBlue). Razlog, zakaj jo je bilo treba doliti dvakrat, pa je bil predvsem to, da je na običajnih črpalkah težko uganiti, kako veliko posodo z AdBlue je sploh treba kupiti (ni pa mogoče uporabljati črpalke, ki tekočino ponuja za polnjenje rezervoarjev tovornjakov).

Lahko torej sklenem: če vam ni mar za modo in če iščete uporaben in zanesljiv pa tudi razmeroma zmogljiv in varčen enoprostornik, je Zafira zagotovo dobra izbira.

Osnovni podatki
Cena osnovnega modela: 28.270 €
Cena testnega modela: 36.735 €
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 696 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.489 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.956 cm3 – največja moč 125 kW (170 KM) pri 3.750/min – največji navor 400 Nm pri 1.750–2.500/min
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 235/40 R 19 W (Continental Conti Sport Contact 3)
Zmogljivost: največja hitrost 208 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,8 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 4,9 l/100 km, izpust CO2 129 g/km
Mase: prazno vozilo 1.748 kg – dovoljena skupna masa 2.410 kg
Zunanje mere: dolžina 4.666 mm – širina 1.884 mm – višina 1.660 mm – medosna razdalja 2.760 mm– posoda za gorivo 58 l
Prtljažnik: 710–1.860 l
Naše meritve
T = 23 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 16.421 km
Pospešek 0-100km: 9,9s
402m z mesta: 17,2s ( 133km/h)
Prožnost 50-90km/h: 8,1/13,8s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 9,5/13,1s (V./VI.)
Zavorna pot pri 100km/h: 39,5m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 61dB