Peugeot 308 CC 1.6 THP (110 kW) Sport Pack

13. 8. 2009 | Dušan Lukič
Deli

Štirisedežni kabriolet s trdo streho, z bencinskim turbomotorjem in bogato opremo za 30 tisočakov? Zveni lepo.

Oznaka CC pri Peugeotu seveda vedno pomeni kupe-kabriolet z zložljivo trdo streho in priznati je treba, da vedo, kaj delajo. O tem pričajo tudi prodajne številke: od leta 2000, ko so na trg poslali 206 CC, so prodali že 650 tisoč CC-jev in jasno je, da pri Peugeotu CC-je jemljejo izjemno resno.

308 CC je seveda nastal na osnovi navadne Tristoosmice, natančneje njene najbolj športne različice. Karoserijo so seveda primero ojačili, da nadomestijo izgubo togosti, ki je posledica dejstva, da streha ni več nosilni del karoserije. To jim je kar dobro uspelo, saj so trenutki, ko se 308 CC na neravninah strese in zavibrira, redki.

Streho so povzeli kar po predhodniku, 307 CC, zato se še vedno zlaga tako, da sta dela obrnjena z izboklinama drug od drugega. Takšen mehanizem je cenejši in lažji, ima pa zadeva precejšnjo pomanjkljivost: v prtljažniku je manj prostora, kot če bi se zložila drug nad drugega (da bi bili krivini vzporedni).

A prostornina prtljažnika ni največji minus 308 CC, prej nasprotno, saj vanj pospravite kar zajeten kovček in še nekaj malenkosti. Minus je to, da boste za odlaganje količkaj velikega kosa prtljage (večja torba ali letalski kovček) streho morali zapreti, saj je odprtina ob zloženi strehi preprosto premajhna.

In ker je streha seveda bistvo takšnega avtomobila, ostanimo pri njej še za hip: nad zvočno izolacijo se ne gre pritoževati, nad hitrostjo delovanja tudi ne, v minus pa smo ji šteli dejstvo, da mora avto med njenim odpiranjem ali zapiranjem stati skoraj pri miru. No ja, kakih 10 kilometrov na uro lahko 'drvite', ampak to pomeni le, da jo boste recimo lahko zaprli med zelo zelo počasnim parkiranjem. Škoda.

Drugi minus smo pripisali vetrni mreži. Ta je nepotrebno zapletena za zlaganje (obstajajo mnogo preprostejši in učinkovitejši sistemi), poleg tega je malo preglasna. To seveda ne pomeni, da svojega dela ne opravlja dobro: ob dvignjenih bočnih steklih je vetra v kabini malo – do 150, 160 kilometrov na uro vrtinčenja v kabini skoraj ni, le hrup vetra je seveda prisoten.

Za boljše počutje med vožnjo ob zloženi strehi skrbi še zračnik v naslonjalu sedeža (sistem Airwave), ki lahko okoli vratu voznika in sovoznika piha topel zrak in tako skrbi za še večje udobje. Stvar je v hladnejših dneh zelo uporabna, škoda je le, da vzglavniki in zračnik niso nastavljivi, zato bo nižjim voznikom pihalo v glavo, višjim pa med lopatice.

Sicer pa so sedeži udobni in vozniki, nižji od 185 centimetrov, s položajem za volanom ne bodo imeli težav, višji pa si bodo želeli, da bi se dalo voznikov sedež pomakniti še za nekaj centimetrov nazaj (prostora za to je sicer dovolj). Na desnem sedežu takšnih težav ni, notranjost v celoti pa je dovolj prostorna, da se bo tričlanska družina peljala brez težav.

Pravzaprav si je notranjost prislužila le dva minusa: volanski obroč je odločno prevelik, močno pa primanjkuje tudi odlagališč za drobnarije. Pločevinke ali plastenke s pijačo ne boste imeli kam odložiti, tudi za ključe ali telefon boste komaj našli prostor. Škoda, kajti take malenkosti lahko pokvarijo uživaško križarjenje s spuščeno streho.

Rdeče usnje v notranjosti in na armaturni plošči deluje prestižno in kakovostno, oprema pa je pravzaprav popolna – od kopice varnostnih dodatkov do sistema Bluetooth za prostoročno telefoniranje in navigacije.

Prav zadnje je tisto, kjer 308 CC zablesti. 1, 6-litrski turbobencinski štirivaljnik, ki ga poznamo iz drugih Peugeotov in Minija, je izvrsten izdelek. Prožen že iz najnižjih vrtljajev, navdušen nad vrtenjem v rdeče polje (prekinjevalnik se oglasi šele pri 6.800 vrtljajih), dovolj tih, da ob križarjenju ni moteč, in z dovolj prijetno športnim zvokom, da bo zadovoljil tudi živahnejše voznike.

Če k temu dodamo še manj kot desetlitrsko testno porabo (ki je nastala večinoma s spuščeno streho), je jasno: motor je eden najboljših, če ne najboljši del avtomobila. Šeststopenjski ročni menjalnik je dobro izračunan (o čemer pričajo tako zmogljivosti kot poraba) ter po občutku med prestavljanjem daleč pred Peugeotovimi menjalniki prejšnje generacije, a si človek vseeno zaželi, da Peugeotovci ne bi uporabili le Minijevega motorja, temveč še menjalnik . .

Podvozje je, glede na to, da je CC nastal na platformi bolj športnih Tristoosmic, presenetljivo dobro na neravni cesti. Občasno se do potnikov sicer prebije kak udarec, a v celoti je podvozje dovolj udobno, hkrati pa tudi dovolj športno, da je lahko ta 308 CC prav uživaški (spet: z izjemo prevelikega volanskega obroča) med ovinki.

In tako se znajdemo pred vprašanjem: je tistih 30 tisočakov iz uvoda ob vsem zapisanem še ugodnih? To je odvisno predvsem od tega, kakšen tip človeka ste: če znate uživati tudi, ko kakšna malenkost moti, potem pri izbiri kabrioleta na 308 CC nikakor ne smete pozabiti. Če pa vas malenkosti mečejo iz tira, poglejte kam drugam, a ne pozabite: potem tudi cena ni več tako ugodna.

Dušan Lukič, foto:? Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Peugeot Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 25.900 €
Cena testnega modela: 33.100 €
Moč: 110kW (150 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 9,8 s
Največja hitrost: 215 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 7,5l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – nameščen spredaj prečno – gibna prostornina 1.598 cm? – največja moč 110 kW (150 KM) pri 5.800/min – največji navor 240 Nm pri 1.400/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 225/40/R18 Y (Continental Sportcontact 2).
Zmogljivost: največja hitrost 215 km/h – pospešek 0-100 km/h 9,8 – poraba goriva (ECE) 10,7/5,6/7,5 l/100 km.
Voz in obese: kupe-kabriolet – 2 vrat, 4 sedeži – samonosna karoserija – spredaj posamični obesi, vzmetni nogi, dvojni prečni vodili, stabilizator – zadaj prema s torzijskim drogom, vijačni vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne – rajdni krog 11,1 m – posoda za gorivo 60 l.
Mase: prazno vozilo 1.512 kg – dovoljena skupna masa 1.940 kg.
Prtljažnik: Pros­to­rni­na prt­ljaž­ni­ka, iz­mer­je­na z AM stan­dard­nim kom­ple­tom 5 kov­čkov Sam­so­ni­te (skup­no 278,5 l): 4 sedeži: 1 × nahrbtnik (20 l); 1 x kovček (68,5 l).
Naše meritve
T = 25 °C / p = 1.100 mbar /rel. vl. = 31 % / Stanje kilometrskega števca: 4.077 km
Pospešek 0-100km: 10,0s
402m z mesta: 17,1s ( 134km/h)
Prožnost 50-90km/h: 8,6/11,1s
Prožnost 80-120km/h: 10,3/11,9s
Največja hitrost: 215km/h (VI.)
Najmanjša poraba: 7,9l/100km
Najvišja poraba: 11,9l/100km
poraba na testu: 9,7 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 36,6m
AM meja: 40m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 56dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 54dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 52dB
Trušč pri 50km/h v 6. prestavi 52dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 62dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 60dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 59dB
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 58dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 66dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 64dB
Trušč pri 130km/h v 6. prestavi 63dB
Napake med testom: puščanje strehe v avtopralnici
Ocena skupaj (339/420)
  • 308 CC je odličen kupe-kabriolet, škoda je le, da inženirji niso pomislili na nekaj malenkosti – recimo dostopnost prtljažnika ob zloženi strehi.

  • Zunanjost (14/15)

    Prav vse barve mu ne ustrezajo, a v črnem je 308 CC trenutno med najlešimi kabrioleti.

  • Notranjost (99/140)

    Vzdolžni pomik voznikovega sedeža bi lahko bil večji, prtljažnik je dovolj prostoren, a z veliko premajhno odprtino.

  • Motor, menjalnik (55 /40)

    Motor je dovolj prožen, dovolj tih, dovolj športen, dovolj varčen ... Odličen izdelek. Menjalnik ni iz iste lige.

  • Vozne lastnosti (57 /95)

    308 CC je sicer udoben, a se hkrati dobro znajde med ovinki. Kompromis med udobjem in športom je odličen.

  • Zmogljivost (29/35)

    Ker je motor prožen (in se obenem rad vrti), menjalnik pa dobro izračunan, ni potrebe po močnejšem (175-’konjskem’) motorju.

  • Varnost (43/45)

    Smerne ksenonske luči, samodejni brisalniki, kup varnostnih blazin – za aktivno in pasivno varnost je dobro poskrbljeno.

  • Gospodarnost

    Cena ni previsoka, poraba je ugodna.

AM ocena: 4/5

Užitek v vožnji: 5/5

Hvalimo in grajamo
oblika
motor
aerodinamika
premalo odlagalnih površin
zlaganje vetrne mreže
dostopnost prtljažnika
prevelik volanski obroč