Kratek test: Peugeot 508 1.6 THP Allure

30. 1. 2012
Deli

Zapeljuje? Tako nekako bi lahko prevedli ime paketa opreme tega Peugeota. Ampak ta znamka, kljub levu v logotipu, tudi sicer svoje avtomobile oglašuje kot zapeljivce.

Dvopodročna nastavitev temperature tudi za zadnja potnika

Oprema avtomobila je danes seveda velikega pomena, ni več kot nekoč, ko sta štela le motor in karoserija. In takle Peugeot, kot je bil testni, je s to ponudbo povsem izpolnil pričakovanja. Potnikom v njem, naj bo na prednjih sedežih ali na zadnji klopi, so zagotovili večino tistega, kar danes od (srednje) velike limuzine tega cenovnega razreda človek pričakuje, vse od prostornosti naprej.

Zlasti pohvalna je klimatska naprava, ki je kar štiripodročna, torej (temperaturno) posebej nastavljiva tudi za levo in desno stran zadnje klopi. Česa podobnega neposredni tekmeci ne ponujajo kar tako. Poleg tega so zadnjim potnikom namenili tudi udobna (dva, tretji je tudi tu bolj ali manj le zasilni) sedeža, kjer ni težko preživeti dlje časa na dolgih potovanjih, in večino tistega, kar med tem bivanjem potnik potrebuje.

Ustrezno temu je bogata oprema tudi spredaj, vključno z navigacijskim sistemom (kjer smo pogrešali novejše ulice v Ljubljani, ker jih podatkovna baza ne zajema), priključkom USB (kjer smo malce negodovali nad počasnostjo prebiranja ključev večjih spominskih zmogljivosti) in električno nastavljivostjo sedežev. Tak 508 ima še pomoč pri speljevanju v klanec (in električno ročno zavoro), barvni projicirni zaslon, dovolj bogat potovalni računalnik (z nekaterimi dvojnimi podatki), samodejni preklop z dolgih na zasenčene žaromete, ko nasproti pripelje avtomobil (kjer smo zaznali prepočasen odziv), dvojni parkirni pripomoček in tempomat z omejevalnikom hitrosti.

Motor je komaj dovolj zmogljiv

Pa pogon? Motor, ki ga poznamo tudi iz manjših Peugeotov, tu ni več tako športnega značaja. Ni len, ni pa tudi poskočen. Več­ja skupna masa 'ubija' njegov turbo značaj, zato mu tu in tam zmanjka navora pri nižjih vrtljajih. Se pa rad vrti v področju nad 4.500 vrtljajev v minuti in vse do 6.800 vrtljajev v minuti – njegovo rdeče polje se začne pri številki 6.300. Pa tudi menjalniku, čeprav s šestimi prestavami, ne uspe spremeniti lenobnosti motorja pri nižjih vrtljajih v živahnost. Se je pa motor na zelo dolgi vožnji lepo izkazal: z mirnim in dokaj tihim tekom, predvsem pa s porabo, kjer smo mu namerili lepih osem litrov na 100 kilometrov. Šele z mestno vožnjo in z nekaj dinamično odpeljanimi ovinki smo jo dvignili na še vedno spoštljivih 10,5 litra.

Je torej zapeljivec? No, glede na to, da je prav v vsaki postavki opazno boljši od predhodnika, do neke mere zagotovo. K sreči pa tehnika še zdaleč ni edini razlog za nakup – kateregakoli avtomobila. Tudi takšnega 508.

bese­di­lo: Vinko Kernc, foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Peugeot Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 24900 €
Cena testnega modela: 31700 €
Moč: 115kW (156 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 8,9 s
Največja hitrost: 222 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 8,8l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 1.598 cm3 – največja moč 115 kW (156 KM) pri 6.000/min – največji navor 240 Nm pri 1.400–4.000/min
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 215/55 R 17 V (Nokian WR62 M+S)
Zmogljivost: največja hitrost 222 km/h – pospešek 0–100 km/h 8,6 s – poraba goriva (ECE) 9,2/4,8/6,4 l/100 km, izpust CO2 149 g/km
Mase: prazno vozilo 1.400 kg – dovoljena skupna masa 1.995 kg
Zunanje mere: dolžina 4.790 mm – širina 1.855 mm – višina 1.455 mm – medosna razdalja 2.815 mm – posoda za gorivo 72 l
Prtljažnik: 473–1.339 l
Naše meritve
T = 6°C / p = 1.210 mbar / rel. vl. = 61 % / stanje kilometrskega števca: 3.078 km
Pospešek 0-100km: 8,9s
402m z mesta: 16,4s ( 140km/h)
Prožnost 50-90km/h: 8,0/10,7s (4/5)
Prožnost 80-120km/h: 11,2/13,9s (5/6)
Največja hitrost: 222km/h (6)
poraba na testu: 8,8 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 44,3m
AM meja: 40m
Ocena
  • Sliši se nenavadno, ampak takole motoriziran 508 je odličen za – potovanja! Razlog so vse že od prej znane dobre lastnosti bencinskih strojev, ki se jim tu pridružuje še zmerna poraba na račun sodobne turbo zasnove. Poleg tega pa navduši še s prostorom in z opremo.

Hvalimo in grajamo
notranja oprema
tih in miren tek motorja
živahnost motorja v višjih vrtljajih
udobje na zadnji klopi
dve kljukici za vrečke v prtljažniku
lenoben motor v nizkih in srednjih vrtljajih
podpovprečni gibi ročice menjalnika
tempomat deluje le od četrte prestave
nekateri zelo odročni gumbi (levo spodaj na armaturni plošči)