Peugeot 607 Ivoire 3.0 V6

17. 11. 2000
Deli

Lev. Kralj živali. Močan, mogočen, uglajen, včasih celo malce vzvišen. Lep. Vedno v siju luči. Peugeot 607. Vidite podobnost …?

Trditi, da je Peugeot 607 kralj avtomobilov, bi bilo pretiravanje, ampak kljub temu se želi največji lev zavihteti prav v vrh svojega razreda. Tekmuje pa z eminentneži, ki slišijo na ime Alfa Romeo 166, Audi A6, BMW 5, Chrysler 300M, Mercedes-Benz E, Nissan Maxima, Opel Omega, Volvo S80 …

Pripravljali so ga skrbno, celo tako, da je nekoliko zamudil na prodajna mesta, ker so inženirji še malce dodelali podvozje po prvih kritikah francoskih specializiranih novinarjev, ki so avtomobil prvi preizkusili.

No, zdaj je tukaj med nami, v našo redakciji pa se je pripeljal v najboljši obleki. 4, 87-metrska senca, ki jo meče na tla, seveda napoveduje zajeten avtomobil, česar pa 607 sploh ne želi skrivati. Oblikovalcem je uspela še ena elegantna oblika, čeprav so morali upoštevati tudi konservativne želje kupcev velikih limuzin.

Avtomobil je eleganten, spredaj z značilnimi mačjimi očmi, zadaj pa z izvirnim, a vendarle hišno prepoznavnim zadkom. Odzivi med našim testom kažejo, da je všeč mladim in starejšim, ženskam in moškim. Odlično, za potencialne kupce torej ni bojazni.

607 se želi kljub temu precej potruditi, da jih prepriča. Če ga primerjamo s predhodnikom, torej s 605, je razlika namreč prevelika, da bi lahko računal na veliko zvestih pripadnikov Peugeota. Začnimo s ceno: osnovni model je na voljo že za 5.999.000 tolarjev, testni primerek, ki se je ponašal s trilitrskim šestvaljnikom in resnično bogato opremo, pa je pod črto imel številko večjo od devetih milijonov.

Za to ponuja prostorsko razkošno notranjost. Na prednjih sedežih je več kot dovolj prostora tudi za dolgine, nastavljivost v vse smeri pa posameznikom omogoča prilagoditev položaja za volanskim obročem. Skupaj z volanskim obročem, ki ga je mogoče prilagajati po višini in globini, zadovoljuje ergonomske potrebe, ki so zdaj precej bolj prilagojene splošnim evropskim okusom, kot je veljalo za velike francoske avtomobile v pretek-losti.

Drobcena zamera vseeno ostane: razmerja so še vedno tako odmerjena, da morajo biti roke nekoliko preveč stegnjene, da niso noge med vožnjo preveč skrčene. Še nekoliko manj nam je bila všeč premajhna bočna oprijemljivost prednjih sedežev, ki ob sicer zelo prestižnem, ampak gladkem usnju v hitrih ovinkih teles potnikov ne zadržujejo dovolj.

Zadnja klop je namenjena direktorjem. Za noge je veliko prostora, tudi če sta prednja sedeža pomaknjena precej nazaj, še bolj pa razveseljuje dejstvo, da je strop kljub padajoči strehi daleč nad glavama potnikov in da je notranja širina centimetrsko dovolj bogata, tako da imata oba potnika zadaj razkošno dovolj prostora za komolce.

Nenavadno, ampak subjektivni občutek nam je sporočal, da se zadaj med ovinki celo bolje sedi - morda zato, ker se ob spuščenem sredinskem komolčnem oporniku zdi, kot da sedite v domačem fotelju. Za opornikom se skriva luknja za smuči (brez vreče! ), ki vodi, še enkrat, v razkošen prtljažnik.

Po tovarniških podatkih meri 601 liter, razveseljivo pa je tudi, da je dovolj pravokoten, tako da ga je mogoče dobro izkoristiti. Seveda z omejitvijo, ker je dolg in sorazmerno plitek, kakršen je v limuzinah pač lahko. Se pa zato pokrov (sproži ga pritisk na številko 0, ali pa na gumb na ključu) odpira globoko med odbijače, prostor za torbe in kovčke pa je lepo obdelan in ima ob strani uporabna predalčka.

Notranjost se nadaljuje v slogu zunanjosti. Sredinska konzola je oblikovana malce bolj avantgardno, vendar so merilniki in obvolanske ročice povsem klasični. Dober vtis pokvari nekoliko šepajoča izdelava. Pri testnem avtomobilu je okrasna plošča na voznikovih vratih nekoliko štrlela stran, stik na armaturni plošči ni bil povsem brezhiben, med vožnjo po slabših cestah pa smo občasno zaslišali »črička«.

Nejevoljo so povzročali še hrupni brisalci, razočaralo pa nas je še to, da ni držal za pločevinke. Resda jih je mogoče odložiti in hladiti v predalčku pred sovoznikom, vendar bi med vožnjo prišla prav namenska držala. Drugih odlagalnih prostorov je dovolj.

Nenavadno je še, da takšna velika limuzina zadaj nima posebnih rež za uravnavanje gretja in zračenja, s katerimi bi si potniki v drugi vrsti lahko nastavljali želeno temperaturo. Gretje in prezračevanje sicer odlično delujeta, tudi po zaslugi serijske samodejne klimatske naprave z možnostjo ločenega nastavljanja temperature za levo in desno polovico avtomobila.

Bonbončkov je še več: ključ z daljinskim upravljalnikom si zapomni polo-žaj sedeža in vzvratnih ogledal, tako da jih po potrebi nastavi, ko voznik avtomobil odklene. Drugi ključ si zapomni drugačne, Njene nastavitve. Vgrajen radijski sprejemnik z izmenjevalnikom zgoščenk ima odličen zvok, za doplačilo pa ga je mogoče kombinirati z vgrajenim telefonom. Upravljanje ni najbolj preprosto, je pa v pomoč obvolanska ročica.

V testnem avtomobilu se je pod motornim pokrovom vrtel moderen trilitrski štirivaljnik s po štirimi ventili na valj, ki ima 210 iskrih konjičev pri 6000 vrt/min in 285 Nm največjega navora pri 3750 vrt/min. Križarjenja v visokih prestavah pri nizkih vrtljajih so seveda mogoča, ampak vzor prožnosti pa ta motor vseeno ni. Za bolj urno pospeševanje bo treba pretakniti navzdol. Skupaj z vrtljaji pa naraste poraba.

Med testom, še posebej na mestnih vožnjah in med naprezanji, je 607 zahteval več kot 14 litrov na 100 kilometrov, kar ga seveda ne uvršča med največje varčneže. Povprečna testna poraba se je ustalila pri dobrih dvanajstih litrih, s čimer nismo bili zadovoljni, ni pa še kritično visoka.

Velikemu levu smo odpustili tudi zato, ker nas je na dolgih potovanjih razvajal. Hitrosti prek 200 kilometrov na uro so zanj pravi mačji kašelj, potovalna hitrost okoli 160 km/h pa prav prijetna. Trušč v notranjosti je dobro zadušen in tudi krmilni mehanizem pri večjih hitrostih dovolj otrdi. V mestu je kar preveč ojačen, tako da pobere skoraj vse občutke (po drugi strani pa ga je zelo lahko vrteti). Na žalost se zgodba ponovi na ovinkasti cesti, kjer smo imeli priložnost voziti že bolj športno nadarjene avtomobile tega velikostnega razreda.

607 se sicer ne boji ovinkov, saj vse štiri posamične obese poskrbijo za zanesljivo lego na cesti in hitrosti skoznje so lahko visoke, toda voznik ne komunicira z asfaltom tako, kot bi pričakovali od Peugeota. Občutki so kar malo zadušeni. Hitro spreminjanje smeri med vožnjo avtomobila ne spravi iz ravnotežja, ob pretiravanjih pa najprej povsem nadzirljivo zdrsne nos.

Ker se ne spodobi, da bi kdo s takšno limuzino opletal po cesti, se v avtomobilu serijsko vozi sistem ESP, za nadzor nad tlakom v gumah skrbi elektronika, samodejni ojačevalnik zavorne sile pa sam prižge vse štiri utripalke, ko zazna nenadno močno zaviranje. Visoka tehnologija je vgrajena tudi v podvozje. Elektronika v samodejnem načinu vseskozi prilagaja blaženje glede na cesto in način vožnje.

Z dolgimi neravninami se vzmeti in blažilniki dobro razumejo in jih suvereno požirajo. Nekaj več tresenja, ki tako veliki in drugače udobni limuzini ni ravno v čast, je čutiti pri vožnji prek pokrovov, stičišč asfalta ali drugih podobnih gubic. S pritiskom na gumb je mogoče priklicati športni način, in vzmetenje opazno otrdi, vendar je v tem primeru bolj primerno za hitro vožnjo skozi ovinke.

Zavore so povsem zanesljive, saj so veliko limuzino ustavile brezhibno, tudi po več zaporednih zaviranjih. Merilne naprave so pokazale 34, 5-metrsko zavorno pot od 100 do 0 km/h, kar je ena izmed najkrajših zavornih razdalj, ki smo jih izmerili v zadnjem času. Tudi pospeševal je dobro - enako tovarniškim obljubam.

V poglavje pasivne varnosti sodita obilica varnostnih blazin in preračunljivo zmečkljiva struktura. Ampak - avtomobil je prelep, da bi mečkali njegovo pločevino. Raje ga postavite v sij žarometov!

Boštjan Jevšek

FOTO: Uroš Potočnik

Osnovni podatki
Prodaja: Peugeot Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 29.748,79 €
Cena testnega modela: 33.671,34 €
Moč: 152kW (207 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 8,3 s
Največja hitrost: 240 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 9,8l/100km
Garancija: 1 leto splošne garancije brez omejitve kilometrov, 12 letna garancija na prerjavenje, 3 leta garancije na lak
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 612,84 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 918,04 €
Tehnični podatki
Motor: 6-valjni - 4-taktni - V-60° - bencinski - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 87,0 × 82,6 mm - gibna prostornina 2946 cm3 - kompresija 10,9 : 1 - največja moč 152 kW (207 KM) pri 6000/min - srednja hitrost bata pri največji moči 16,5 m/s - specifična moč 51,6 kW/l (70,2 KM/l) - največji navor 285 Nm pri 3750/min - ročična gred v 4 ležajih - 2×2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) - po 4 ventili na valj - blok in glava iz lahke kovine - elektronski večtočkovni vbrizg in elektronski vžig (Bosch Motronic DME 7.4.6.) - tekočinsko hlajenje 11,0 l - motorno olje 4,75 l - akumulator 12V, 65 Ah - alternator 157 A - uravnavani katalizator
Prenos moči: motor poganja prednja kolesa - enokolutna suha sklopka - 5-stopenjski sinhronizirani menjalnik - prestavna razmerja I. 3,250; II. 1,783; III. 1,194; IV. 0,902; V. 0,733; vzvratna 3,154 - prestava v diferencialu 4,177 - platišča 7J × 16 - gume 225/505 ZR 17 (Michelin Pilot SX), kotalni obseg 1,98 m - hitrost v V. prestavi pri 1000/min 38,8 km/h
Zmogljivost: največja hitrost 240 km/h - pospešek 0-100 km/h 8,3 s - poraba goriva (ECE) 13,9/7,4/9,8 l/100 km (neosvinčeni bencin, OŠ 95)
Voz in obese: limuzina - 4 vrata, 5 sedežev - samonosna karoserija - Cx=0,29 - spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator - zadaj posamične obese, večvodilska prema s prečnimi, vzdolžnimi in poševnimi vodili, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne (prisilno hlajene), servo, ABS, mehanska ročna zavora na zadnja kolesa (ročica med sedežema) - volan z zobato letvijo, servo, 3,3 zasuka med skrajnima točkama
Mase: prazno vozilo 1560 kg - dovoljena skupna masa 2140 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1800 kg, brez zavore 595 kg - dovoljena obremenitev strehe 75 kg
Zunanje mere: dolžina 4871 mm - širina 1826 mm - višina 1460 mm - medosna razdalja 2800 mm - kolotek spredaj 1539 mm - zadaj 1537 mm - najmanjša razdalja od tal 130 mm - rajdni krog 11,4 m
Notranje mere: dolžina (od armaturne plošče do zadnjega naslonjala) 1750 mm - širina (komolci) spredaj 1530 mm, zadaj 1520 mm - višina nad sedežem spredaj 920-980 mm, zadaj 880 mm - vzdolžnica prednji sedež 850-1080 mm, zadnja klop 920-670 mm - dolžina sedalnega dela prednji sedež 470 mm, zadnja klop 480 mm - premer volanskega obroča 395 mm - posoda za gorivo 80 l
Prtljažnik: normno 601 l
Naše meritve
T = 12 °C - p = 978 mbar - rel. vl. = 78 %
Pospešek 0-100km: 8,3s
1000m z mesta: 29,1s ( 171km/h)
Največja hitrost: 241km/h (V.)
Najmanjša poraba: 9,3l/100km
Najvišja poraba: 14,1l/100km
poraba na testu: 14,3 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 37,3m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 54dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 54dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 54dB
Napake med testom: brez napak
Ocena
  • Višji srednji razred je bogatejši za zanimiv avtomobil. 607 je oblikovno brezhiben, zelo bogato opremljen in prostorsko razkošen. Vgrajene ima veliko varnosti in sodobne tehnologije, motijo pa drobnarije. Slika bi bila še veliko boljša, če bi ponujal več dinamike, udobnejše podvozje in če kakovost izdelave na trenutke ne bi šepala.

Hvalimo in grajamo
notranja prostornost
dobre vozne zmogljivosti
zanesljive zavore
bogata oprema
uporabljeni materiali
veliko serijsko všite varnosti
prostoren prtljažnik
trdo vzmetenje na kratkih grbinah
premalo dinamičen v ovinkih
preveč ojačen krmilni mehanizem
občasne slabosti pri izdelavi
premajhna bočna oprijemljivost prednjih sedežev