Dobro sprejet

Strokovna javnost ga je dobro sprejela, kupci tudi, zdaj pa smo novega Focusa tudi pri Avto magazinu vzeli za svojega, kajti pri nas bo kar nekaj časa na podaljšanem testu.

Pomnimo: lani so ga žiranti komisije za Evropski avto leta, katere član je tudi naš Sebastjan, razglasili za najboljšega na stari celini, potem pa je še vso konkurenco ugnal na nacionalni ravni. V dobrem letu in pol smo ga skozi teste že dodobra preizkusili, a vseeno ga nismo imeli priložnost spoznati skozi prizmo vsakodnevnega uporabnika.

Uporabnost in prilagodljivost sta Focusova močna aduta, zato tu ne bi smelo biti težav. Dokaj klasična kombilimuzinska zasnova brez naglo padajočih linij zagotavlja dovolj prostorno notranjost in posledično se štirje potniki ne bi smeli pritoževati nad pomanjkanjem prostora. Voznik sedi precej nizko, z vzdolžnim pomikom sedeža bodo zadovoljni tudi visokorasli, ergonomija pa je dobro premišljena. Armatura je glede na predhodnika sicer prečiščena, a vseeno, tista opravilno pomebna stikala niso pospravili v infotainment, temveč so jih pustili na dosegu oči in prstov. Tudi merilniki ostajajo klasični, a v oporo sta jim osempalčni zaslon med števci in projecirni zaslon, ki pa deluje še po starem kopitu­­ - torej podatke projecira na dvižno steklo, in ne na prednjo šipo.

Že nekaj generacij velja, da je Focus po vozniku naravnan avto in tudi pri novem ni nič drugače. Lega na cesti, zaznavanje dogajanja med ovinki, občutek na volanu, vse je zelo pristno in vse skupaj daje vozniku občutek zaupanja v avto. K temu poleg dobro uglašenega podvozja in volanskega sistema ogromno doprinese tudi dobra pogonska mehanika. Naš dolgoprogaš se ponaša z 1,5-litrskim turbodizlom, ki sodeluje s šeststopenjskim robotiziranim menjalnikom z dvema sklopkama. Utečena kombinacija poskrbi za čisto zgledne premike in dohajanje hitrosti vsakodnevnega prometa, nekoliko pokašlja le v mrzlih jutrih, ko je prvih nekaj kilometrov motor malce glasnejši, menjalnik pa neodločen, dokler oba ne dosežeta delovne temperature.

Dva podatka, povezana z ekonomsko platjo uporabe vozila: na našem normnem krogu je dosegel povprečje 4,6 litra na 100 prevoženih kilometrov, na avtocesti pa pri 130 kilometrih na uro porabi 5,2 litra. Toliko za zdaj. Pred našim Focusom je kar nekaj poti, saj je seznam rezervacij v uredništvu lepo zapolnjen, zato pričakujte izčrpne zapise in zanimive fotografije. Focus, dobrodošel!

Osnovni podatki
Cena osnovnega modela: 24.140 €
Cena testnega modela: 30.420 €
Cena testnega modela s popusti: 27.720 €
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 381 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 949 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.499 cm3 – največja moč 88 kW (120 KM) pri 3.600/min – največji navor 300 Nm pri 1.750–2.250/min
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 8-stopenjski samodejni menjalnik – gume 215/50 R 17 W (Michelin Primacy 4).
Zmogljivost: največja hitrost 193 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,2 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 4,2 l/100 km, izpust CO2 111 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.319 kg – dovoljena skupna masa 1.910 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.378 mm – širina 1.825 mm – višina 1.452 mm – medosna razdalja 2.700 mm – prtljažnik 375–1.354l – posoda za gorivo 47 l.
Naše meritve
T = 8 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 3.076 km
Pospešek 0-100km: 10,6s
402m z mesta: 17,3s
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 59dB
Ocena
  • Ford Focus je odlična družinska kombilimuzina, ki prinaša odlične prostorske in uporabniške rešitve. To, da je glede vozne dinamike med konkurenco v samem vrhu, pa postaja zdaj že pregovorno znano.

Hvalimo in grajamo
Vozna dinamika
Uporabnost in prilagodljivost
Ergonomija
Poraba goriva
Neodločnost menjalnika pri hladnem zagonu
Projecirni zaslon na dvižnem steklu