Podaljšani test: Mazda CX-5 CD150 AWD - Zastavonoša

Komaj šest let je minilo od predstavitve prve Mazde CX-5 in danes je ta model že zastavonoša znamke.

Kot pionir Mazdinega oblikovalskega jezika KODO ter predvsem tehnologije Skyactive je CX-5 prišel na trg z resnimi nameni prepričati dvomljivce o tradicionalni motorni tehniki. Mazdin odgovor na trend zmanjševanja prostornin motorjem namreč še zmeraj ostaja njihova ideologija o tehničnem izpopolnjevanju obstoječih motorjev ter vseh komponent, ki neposredno vplivajo na učinkovitost, izpuste in porabo. Tako so prav vsi motorji Skyactive v korist boljšemu izkoristku podvrženi postopku zmanjševanja nepotrebnih trenj in izgub ter prilagoditvi na kompresijo v razmerju 14 : 1.

Tako je po petih letih, kar je precej kratka življenjska doba za določen model, na trg prišla nova Mazda CX-5. Oblikovne spremembe so zgolj evolucija, in ne revolucija, kar je sprejemljivo, kajti kupci so precej dobro sprejeli Mazdine oblikovalske smernice. Še najbolj vidno spremembo predstavljajo ozka žarometa ter podaljšan previs pokrova motorja. Tudi v notranjosti ni prišlo do večjih sprememb, je pa vse skupaj zelo prečiščeno. Izboljšana je ergonomija, vozniku so namenili nov volan, bolj udobne sedeže, ročico menjalnika pa so za štiri centimetre približali, zato je idealen položaj za volanom le izbira nekaj nastavitev.

Nalogo ponudnika informacijsko-razvedrilnih vsebin prevzema za dotik občutljiv (le v fazi mirovanja vozila) zaslon v sodelovanju z dobro znanim upravljavcem na sredinskem grebenu. Poleg omenjenega zaslona je CX-5 že v osnovi opremljena s širokim naborom varnostno-asistenčnih pomagal, kot so sistem za preprečevanje trka pri majhnih hitrostih, nadzor vozil v mrtvem kotu in opozorilnik pred nenadno menjavo voznega pasu. Zadnji je lahko precej občutljiv in nadležen, ni pa ga mogoče permanentno izključiti, saj se prižge vsakič, ko na novo zaženemo vozilo.

Ko omenimo Mazdo, je takoj jasno, da govorimo o vozniško orientiranem avtomobilu, zato tudi nova CX-5 ni izjema. Maloprej omenjeni menjalnik s svojimi kratkimi gibi in natančnimi hodi kar kliče po pretikanju, tudi ko ni potrebe po tem. Motor v nosu 'naše' dolgoprogaške testiranke je šibkejši od dveh štirivaljnih turbodizlov, ki imata 2,2 litra prostornine. Zmore 150 'konjev', kar je ob nizki teži vozila povsem zadovoljivo. Štirikolesni pogon v CX-5 ni namenjen težjim terenskim podvigom, zmožen je na zadnja kolesa poslati do 50 odstotkov moči, kar je dovolj, da nam zagotovi optimalen oprijem na slabših podlagah.

Ker nam je zastopnik Mazdo CX-5 zaupal za daljši preizkus, se bomo posameznim segmentom tega vozila posvetili tudi bolj podrobno. Zaenkrat lahko rečemo, da je na našem seznamu polno zasedena in da pridno nabiramo testne kilometre.

Osnovni podatki
Cena testnega modela: 32.690 €
Cena osnovnega modela s popusti: 32.190 €
Cena testnega modela s popusti: 32.690 €
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 696 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.385 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 2.191 cm3 – največja moč 110 kW (150 KM) pri 4.500/min – največji navor 380 Nm pri 1.800–2.600/min
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 225/65 R 17 V (Yokohama Geolandar 498)
Zmogljivost: največja hitrost 199 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,6 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 5,4 l/100 km, izpust CO2 142 g/km
Mase: prazno vozilo 1.520 kg – dovoljena skupna masa 2.143 kg
Zunanje mere: dolžina 4.550 mm – širina 1.840 mm – višina 1.675 mm – medosna razdalja 2.700 mm – posoda za gorivo 58 l
Prtljažnik: 506–1.620 l
Naše meritve
T = 23 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 2.530 km
Pospešek 0-100km: 9,5s
402m z mesta: 16,8s ( 133km/h)
Prožnost 50-90km/h: 7,1/14,2s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 9,1/11s (V./VI.)
Poraba goriva na normnem krogu: 5,4 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 40,8m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 59dB
Ocena
  • Čar Mazde CX-5 je, da zna 'pobožati' premijski razred ali biti zelo racionalen nakup v svojem segmentu. Ta, ki jo imamo na podaljšanem testu, je ena od teh

Hvalimo in grajamo
pogonski sklop
ergonomija
natančnost menjalnika
opozorilnik za menjavo voznega pasu ni izklopljiv
odpiranje pokrova rezervoarja iz notranjosti