Podaljšani test: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI Comfortline

10. 8. 2014 | Tomaž Porekar
Deli

Golf je bil malce nenavaden, kovinsko modre barve in s kombijevskim zadkom, pa tudi motor ni bil turbodizelski. Pa nič od tega ni motilo.

Naš podaljšani test s Volkswagnovim Golfom (Variantom 1.4 TSI Comfortline) se je tako kar prehitro iztekel. Že nekaj naših dosedanjih poročil o uporabnosti in izkušnjah je pričalo o tem, da gre za avto, ki je lahko tvoj odlični vsakdanji pomočnik, pa ne izstopa ne po privlačnosti (saj je Golf) ne po zapletih pri uporabi.

Pod Variantovim motornim pokrovom je bil 1,4-litrski turbobencinski motor z 90 kilovati (122 'konji'), ki je s Volkswagnovo prenovo 1,4-litrskega motorja za motorni letnik 2015 že postal zgodovina. Njegov naslednik ima 125 'konj'. Ukrep je bil potreben, ker bodo morali kmalu vsi motorji v novih evropskih modelih že ustrezati emisijskim predpisom po EU 6. Vseeno si upam trditi, da novi motor ne bo občutno drugačen, kot je bil ta, ki smo ga preizkušali.

Zakaj to pišem? Zato, ker je prav 1,4-litrski TSI prepričal vse uporabnike, tiste, ki si v svojem svetu predsodkov postavijo enačaj Golf = TDI, pa še posebej. Kot pravi sodobni motor namreč združuje dvoje – primerno zmogljivost in gospodarnost. Seveda ne vedno oboje hkrati, toda na našem deset tisoč kilometrov dolgem preizkusu je Golf v povprečju na 100 kilometrov porabil le 6,9 litra neosvinčenega bencina. Tudi posamezne etape so prepričale, še zlasti zato, ker primerno izbrana prestavna razmerja v peti in šesti prestavi omogočajo hitro avtocestno vožnjo z dokaj varčnim rezultatom na koncu. Pri povprečju nekaj več kot 120 kilometrih na uro si je Golf Variant privoščil le 7,1 litra goriva na 100 kilometrov. Najboljši rezultat je tisti z vožnje po ne preveč ovinkasti južni hrvaški jadranski magistrali – zgolj 4,8 litra na 100 kilometrov.

Tem že skoraj povsem 'dizelskim' lastnostim je v prid tudi primerno velika posoda za gorivo, tako da so razdalje več kot 700 kilometrov z enim polnjenjem nekaj povsem običajnega. Zanimivo je tudi, da so bili rezultati povprečne porabe, ki smo jo izmerili na našem testnem krogu, zelo podobni tistemu, kar je za povprečje navedla tovarna.

Naš preizkušeni Golf Variant je tudi zgleden glede udobja na daljših poteh. Vzmetenje prestreže večino lukenj in tako se je pohvalno izkazala tudi 'varčevalna' zadnja prema, vgrajena v tem Golfu (poltoga; le če ima motor več kot 150 'konj', je v Golfe vgrajena večvodilna).

Tudi z opremo Comfortline je lahko uporabnik povsem zadovoljen, čeprav so nekateri vozniki pogrešali dodatek navigacije. Voznik se zelo hitro navadi na upravljavske gumbe na trikrakih naperah volanskega obroča. Za preprečevanje previsokih stroškov pri plačevanju kazni in premočno pritiskanje na stopalko za plin pa ob stalni rabi pripomore tudi gumb za tempomat. Hitro prilagajanje spremembe hitrosti je enostavno, saj dodaten gumb omogoča povečevanje ali zmanjševanje nastavljene hitrosti tudi v korakih po deset kilometrov.

Ker seveda Variant pomeni tudi primerno velik prtljažnik, je pravzaprav edina resna pripomba, če si štirje družinski člani iščejo primerno prevozno sredstvo za vsak dan in potovanje v daljne kraje, le ena: malenkost premalo prostora za daljše noge na zadnjih sedežih. V enem od poročil smo že omenili, da se tu bolje izkaže sorodnica Octavia, od pred kratkim pa tudi francoska konkurenca uporablja modularno gradnjo avtomobilov, tako da je z nekoliko daljšo medosno razdaljo tudi Peugeot 308 SW boljši ponudnik prostora na zadnji klopi.

Toda volkswagnovci imajo glede tega pač drugačen pristop ... Golf Variant je namreč zelo priročen avtomobil tudi, ko gre za parkiranje – kljub zgledni prostornosti.

Besedilo: Tomaž Porekar

Osnovni podatki
Prodaja: Porsche Slovenija
Cena osnovnega modela: 17.105 €
Cena testnega modela: 21.146 €
Pospešek (0-100 km/h): 10,2 s
Največja hitrost: 204 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,3l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.395 cm3 – največja moč 90 kW (122 KM) pri 5.000/min – največji navor 200 Nm pri 1.500–4.000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/55 R 16 H (Kleber Krisalp HP2).
Zmogljivost: največja hitrost 204 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,7 s – poraba goriva (ECE) 6,9/4,4/5,3 l/100 km, izpust CO2 124 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.329 kg – dovoljena skupna masa 1.860 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.562 mm – širina 1.799 mm – višina 1.481 mm – medosna razdalja 2.635 mm –prtljažnik 605–1.620 l – posoda za gorivo 50 l.
Naše meritve
T = 5 °C / p = 1.029 mbar / rel. vl. = 67 % / stanje kilometrskega števca: 19.570 km
Pospešek 0-100km: 10,2s
402m z mesta: 17,3s ( 132km/h)
Prožnost 50-90km/h: 8,6/11,5s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 10,7/14,3s (V./VI.)
Največja hitrost: 204km/h (VI.)
poraba na testu: 6,9 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 5,5 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 40,4m
AM meja: 40m