Renault Clio 1.2. 16V Techno

Pri Renaultu so ob začetku prodaje novega motorja v Cliu zopet najprej ponudili omejeno serijo vozil z nekoliko bogatejšim, bolj športnim paketom opreme.

Prenesi PDF testa
3. 5. 2001

Enak pristop so že uporabili jeseni leta 1999, ko so v Cliu Tech'Run prvič ponudili 1, 4-litrski 16-ventilski motor. Tokratno omejeno serijo Clia z novim 1, 2-litrskim 16-ventilskim motorjem so poimenovali Clio Techno.

Športno noto vozila poudarja nekoliko nadgrajen paket Design. Med serijsko opremo so najbolj omembe vredni s kakovostnejšimi prevlekami prevlečeni športni sedeži s še vedno premalo ledvene opore, toda z zadovoljivo bočno oprijemljivostjo, dvojni halogenski žarometi, 14-palčna lahka platišča, električno pomični prednji šipi in belo ozadje merilnikov. Po drugi strani pa so klimatska naprava s protiprašnim filtrom (225.500 tolarjev), prednja atermična šipa (27.300 tolarjev) in sistem ABS (133.100 tolarjev) še naprej na seznamu dodatne opreme.

Seveda je poglavitna novost Clia Techno novi motor, ki so ga letos januarja prvič predstavili v Twingu. Gre za 1, 2-litrski štirivaljnik, ki se po novem bohoti s po štirimi ventili nad vsakim zgorevalnim prostorom. Pridobitev ni samo pri številu ventilov, temveč tudi pri moči in prožnosti motorja. Tako po novem motor razvije 55 kilovatov največje moči (doslej 44 kW) in navor 105 njutenmetrov namesto dozdajšnjih 93.

S prirastkom želi Renault dejansko zamenjati stari 1, 4-litrski motor, ki razvije povsem enako največjo moč, toda nekoliko večji navor (114 Nm). Ravno to se novincu pozna pri prožnosti. Slednja je namreč nekoliko slabša, odzivnost motorja na ukaze s stopalke za plin pa je še vedno dobra. Motor se izkaže predvsem v mestu, medtem ko mu na odprtih cestah pojame sapa. Primanjkljaj prostornine pa naj bi nas ob slabši prožnosti nagradil z manjšo porabo goriva, ki je na testu ob ne ravno najlažji desni nogi znašala še komaj zadovoljivih 8, 5 litra.

Clio je tudi z novim 1, 2-litrskim motorjem še naprej dodobra poznani Clio. V testni različici s petimi vrati je bila dostopnost do zadnje klopi dobra in v primerjavi s trivratno različico seveda precej lažja. Zavorno silo se še naprej nekoliko slabše uravnava, poleg tega pa smo na testnem primerku pogrešali tudi zavorni dodatek ABS, ki lahko v kritičnem položaju potegne ločnico med predelano in nedotaknjeno pločevino. Druga stvar, ki v kritičnem položaju veliko šteje, je dobra vodljivost. Ta je še vedno na visoki ravni, toda z nekoliko slabo odzivnim krmilnim mehanizmom.

Podvozje je udobno, lega vozila je na visoki ravni, le na slabši vozni podlagi oziroma pri pretiravanju najprej popusti nos vozila, nato pa se mu z drsenjem kaj kmalu pridruži še zadek. Pri močnejšem zaviranju v hitreje odpeljanem ovinku pa na pretiravanje z zdrsom opozori dodatno razbremenjeni zadek, kar lahko neizkušenemu vozniku povzroči nemalo preglavic.

Z boljšo opremo, dobim motorjem in ugodno osnovno ceno (cena petvratne različice je 1.950.000 tolarjev) je Clio Techno dober nakup, namenjen bolj mestni rabi.

Z vsemi odlikami, ki so Clia zopet obogatile, bo Renault nemara s Technom uspešno nadaljeval pot, ki jo je začrtala že različica Tech'Run.

Peter Humar

Renault Clio 1.2. 16V Techno

Osnovni podatki

Prodaja: Renault Nissan Slovenija d.o.o.
Cena testnega modela: 9.839,34 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila
Moč: 55kW (75 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 12,1 s
Največja hitrost: 170 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,2l/100km

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni - vrstni - bencinski - gibna prostornina 1149 cm3 - največja moč 55 kW (75 KM) pri 5500/min - največji navor 105 Nm pri 3500/min
Prenos moči: motor poganja prednja kolesa - 5-stopenjski sinhronizirani menjalnik - gume 175/60 R 14 H
Zmogljivost: največja hitrost 170 km/h - pospešek 0-100 km/h 12,1 s - poraba goriva (ECE) 8,1/5,2/6,2 l/100 km (neosvinčeni bencin, OŠ 95)
Mase: prazno vozilo 910 kg
Zunanje mere: dolžina 3773 mm - širina 1639 mm - višina 1417 mm - medosna razdalja 2472 mm - rajdni krog 10,7 m
Notranje mere: posoda za gorivo 50 l
Prtljažnik: (normno) 255 l
Ocena
  • Clio Techno želi biti z obogatenim seznamom serijske opremljenosti všeč predvsem mlajšim in bolj športnim po duši, vendar pa je z 1,2-litrskim 16-ventilskim motorjem namenjen bolj mestni rabi kakor preganjanju po zavitih podeželskih cestah.

Hvalimo in grajamo
odzivnost motorja
bočni oprijem sedežev
lega
udobno podvozje
odmerjanje zavorne sile
premehka stopalka za plin
slaba ledvena opora
prepoložen volan
zdrs zadka pri močnem zaviranju