Renault Laguna Coupe 2.0 dCi (131 kW) GT

6. 10. 2009 | Aljoša Mrak
Deli

Nekoč je kolega izjavil, da so kupeji samo za mlade.

Njegova trditev je zbudila val nasprotnih razmišljanj, saj je to podobna neumnost kot trditvi, da so motoristi samo mladi ali pa da so kabrioleti uporabni zgolj poleti.

Časi, ko je Renault ponujal Megana Coupeja, ki je bil kljub cenovni dostopnosti tudi všečen, so dokončno mimo. Poceni kupeja ni, zato so tudi redkejši na naših cestah in predvsem niso v rokah mladih. Najcenejši se začnejo pri okoli 16 tisočakih, če v ta razred ne štejemo Smarta Coupeja, ki ni pravi kupe.

Zato pa so toliko izrazitejši na cesti. Še zlasti to velja za Renaultovo Laguno Coupe, saj lahko brez kančka slabe vesti trdimo, da je po Peugeotu 406 Coupe eden najlepših, če ne celo najlepši kupe na našem trgu. In glede na to, da so Renaultovi oblikovalci naredili lepotca, ki se lahko pohvali s podobno všečnimi potezami kot sloviti Peugeot, zrisan pri italijanskem oblikovalcu Pininfarini, si lahko mislimo, da ga bo lastnik kupoval predvsem z očmi, vendar bi se motili.

Laguna Coupe z oznako GT ima vselej močan motor, v našem primeru je imel dvolitrski dCi s kar 131 kilovati. Turbodizelski stroj se je izkazal za primerno poskočnega (le poglejte v tehnične podatke zaznamek o navoru! ), varčnega (8, 7 litra na 100 prevoženih kilometrov na našem testu) in tudi uglajenega. Ko boste sedeli za volanom, sploh ne boste slišali, da je motor ljubitelj plinskega olja, na to vas bo spomnilo le tresenje volanskega obroča v prostem teku.

Zasluge za dobro delovanje motorja ima tudi ročni šeststopenjski menjalnik, ki suvereno 'lovi' prave vrtljaje motorja. Seveda za kupe še toliko bolj kot za različico Grandtour GT velja, da če bi bil menjalnik hitrejši in natančnejši, bi bili še bolj zadovoljni. Ni slab, lahko pa bi bil ostrejši, kot je pri Cliu Renault Sport.

Podobna zgodba je s stabilizacijsko elektroniko, saj ASR dovoli nekaj vrtenja v prazno le do hitrosti 50 km/h, ESP pa sploh ni izklopljiv. Ali Renault res ne zaupa svojim kupcem, da tudi pri športnih avtomobilih ni mogoče povsem izklopiti varnostne elektronike? Minus.

Daleč največ živcev pa nam je pojedel položaj za volanom. S svojimi 180 centimetri sem svet opazoval z zgornjega roba vetrobranske šipe, kar je moteče in prav nič prijetno. Še huje je, če želite uporabiti senčnik, saj si takrat povsem zastrete pogled na cesto. Zato mislim, da bodo v trgovinah z dodatno opremo (tuning) še največ služili prav s sedeži, saj bi kakšen nizek recaro prav 'sedel' v ta avtomobil.

Smo pa bili več kot zadovoljni z ozvočenjem Bose, čeprav sta se osrednja zvočnika (na sredini armaturne plošče in na zadnji polici) prav nesramno zrcalila na šipi nad njima. Opreme pri različici GT je več kot dovolj, saj ste v notranjosti varnejši, kot ko ste bili kot dojenček v maminem naročju, pa tudi navigacija Carminat s sistemom za prostoročno telefoniranje deluje v naših krajih izvrstno.

Aluminijaste stopalke, pametna kartica namesto ključa in dvokanalna klimatska naprava pa so tako že standard pri boljših Renaultih, prav tako parkirna tipala, ki so nepogrešljiva pri slabše preglednem kupeju.

Štirikolesni volan, odlično podvozje in natančen volanski obroč vam bodo popestrili vožnjo skozi ovinke, ob tem boste morali upoštevati le, da drugi udeleženci ne zmorejo tako hitre vožnje. Da sedite za turbodizelskem motorju, pa ne boste vedeli, če ste dovolj hitri z menjalnikom in ne gledate na merilnik vrtljajev. Boste pa cenili večji domet kot pri dvolitrskem bencinskem bratu.

Čeprav niste več mladi in vas šarmantno sivi lasje počasi zapuščajo, si ne belite glave. Otroški varnostni sedež gre zlahka na zadnjo klop (Isofix! ) in tudi kakšno omaro boste lahko pripeljali iz Ikee, saj je prtljažnik precej velik za kupe. Le na manjšo vstopno luknjo morate računati. Vse to, če ste mladi po duši …

Aljoša Mrak, foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: Renault Nissan Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 36.800 €
Cena testnega modela: 39.450 €
Moč: 131kW (178 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 8,5 s
Največja hitrost: 218 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,5l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.995 cm? – največja moč 131 kW (178 KM) pri 3.750/min – največji navor 400 Nm pri 2.000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 225/45 R 18 W (Brigdestone Potenza RE050A).
Zmogljivost: največja hitrost 218 km/h – pospešek 0–100 km/h 8,5 s – poraba goriva (ECE) 8,6/5,5/6,5 l/100 km, izpust CO2 172 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.539 kg – dovoljena skupna masa 1.997 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.643 mm – širina 1.810 mm – višina 1.400 mm – posoda za gorivo 66 l.
Prtljažnik: 423–873 l
Naše meritve
T = 23 °C / p = 1.250 mbar / rel. vl. = 41 % / Stanje kilometrskega števca: 24.469 km
Pospešek 0-100km: 8,8s
402m z mesta: 16,4s ( 139km/h)
Prožnost 50-90km/h: 7,4/13,1s
Prožnost 80-120km/h: 7,7/11,2s
Največja hitrost: 218km/h (VI.)
poraba na testu: 8,7 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 39,0m
AM meja: 39m
Ocena
  • Glede položaja za volanom se lahko lastnik Lagune Coupe nevoščljivo ozira po Peugeotu 407 Coupe. V Renaultu se namreč sedi odločno previsoko! Vse drugo, še posebej zunanjo obliko kupejevske Lagune, pa bi dal drugim za zgled.

Hvalimo in grajamo
motor
oblika
oprema
štirikolesni volan
velikost prtljažnika (za kupe)
dolivanje goriva brez ključa
Traction Control (ASR) je izklopljiv le do 50 km/h (ESP še to ne)
visok položaj za volanom
menjalnik bi bil lahko natančnejši
porezan volanski obroč
zrcaljenje sredinskih zvočnikov v sprednji in zadnji šipi