Seat Leon X-Perience 1.6 TDI (81 kW) 4WD Start-Stop

3. 6. 2016 | Dušan Lukič
Deli

V Volkswagnovem koncernu je jasno: med karavane in križance spadajo še tisti vmes. Recept je znan, le ime je treba izbrati.

Pri Audiju jim rečejo Allroad, pri VW Alltrack, pri Škodi je Scout, pri Seatu pa so ime zamenjali. Nekoč je bilo Freetrack, zdaj je X-Perience. Recept je seveda enak: karavan, štirikolesni pogon, povečana razdalja trebuha od tal, nekaj videzu namenjenih zaščit pod motorjem in zadkom pa nekaj plastičnih obrob za boljši videz.

Pri znamkah oziroma modelih višjega cenovnega razreda se najde še kakšno (zračno) nastavljivo podvozje, a to ni nuja – kot niso nuja zmogljivejši motorji in v osnovi bogatejša oprema. Še štirikolesni pogon ni obvezen ... Pri Seatu je X-Perience trenutno le Leon in tega si lahko omislite tudi z le 1,6-litrskim turbodizlom s 110 'konji', tudi z le prednjim pogonom. A testni je imel na srečo štirikolesnega. Na srečo ne zato, ker brez njega ne bi mogli živeti (pa čeprav je bilo pod kolesi kar nekaj spolzkega cestišča), ampak ker za dva tisočaka razlike ne dobite le štirikolesnega pogona, temveč tudi šeststopenjski ročni menjalnik namesto petstopenjskega.

Ta značaj takšnega Leona kar krepko spremeni – porabo pa tudi. Kljub 'le' 110 'konjem' takšen Leon daje namreč vtis močneje motoriziranega avtomobila, na avtocesti vrtljajev ni preveč, vse skupaj pa je bilo dovolj za vsega 5,2-litrsko porabo na našem normnem krogu kljub štirikolesnemu pogonu in nekaj slabši aerodinamiki. Leon X-Perience je namreč malce višji od klasičnega karavanskega Leona, zato je njegova čelna površina večja. Njegov trebuh so inženirji dvignili za 27 milimetrov od tal (kar pomeni tudi nekaj lažje sedanje in vstajanje iz avtomobila za tiste, ki ne marajo sedati nizko), štirikolesni pogon pa je seveda zadnja generacija koncernske klasike, namenjene avtomobilom s prečno vgrajenim motorjem. To pomeni sklopko Haldex pete generacije, nameščeno zadaj, ki računalniško nadzirano s pomočjo olja bolj ali manj stiska lamele v sebi in tako razporeja navor med prednji in zadnji kolesni par.

Peta generacija je za 1,4 kilograma lažja od predhodnice, pri Leonu X-Perience pa seveda (podobno kot pri drugih koncernskih uporabnikih te tehnologije) v osnovi poganja prednja kolesa, odzivni čas prenosa navora na zadnja, če prednja zdrsnejo, pa se meri v milisekundah. Skupaj z računalniško simulirano (s pomočjo zavor) diferencialno zaporo in voznikom, ki se ne ustraši prvega zdrsa, je sistem tudi ob čisto cestnih gumah dovolj učinkovit. Oprema X-Perience je zelo podobna klasični Leonovi opremi Style, vanjo pa že sodijo 17-palčna platišča, značilna le za Leona X-Perience. Za dodatnega tisočaka si lahko s seznama dodatne opreme omislite še paket X-Perience plus, ki doda parkirna tipala spredaj in zadaj ter navigacijo, za nekaj več kot 100 evrov tipalo za dež in samodejni priklop luči, še tisočaka pa stanejo žarometi v LED-tehniki. Tako se da za okoli 27 tisočakov sestaviti lepo opremljen avto, ki se (če niste zahtevni pri zmogljivostih motorja) odlično znajde ne le na cesti, ampak tudi na makadamu in kolovozih pa seveda pozimi v snegu. To pa je že zelo sprejemljiva cena.

Dušan Lukič  foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Cena osnovnega modela: 24.769 €
Cena testnega modela: 28.443 €
Moč: 81kW (110 KM)
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 535 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.268 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.598 cm3 – največja moč 81 kW (110 KM) pri 4.000/min – največji navor 250 Nm pri 1.500 – 3.000/min.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 6-stopenjski ročni menjalnik– gume 225/50 R 17 V (Hankook Winter I'Cept).
Zmogljivost: največja hitrost 187 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,6 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 4,8 l/100 km, izpust CO2 124 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.472 kg – dovoljena skupna masa 2.030 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.543 mm – širina 1.816 mm – višina 1.478 mm – medosna razdalja 2.630 mm – prtljažnik 587–1.470 l – posoda za gorivo 50 l.
Naše meritve
NAŠE MERITVE T = 1 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 65 % / stanje kilometrskega števca: 1.531 km
Pospešek 0-100km: 11,7 ss
402m z mesta: 18,1s ( 126km/h)
Prožnost 50-90km/h: 7,8s (IV)
Prožnost 80-120km/h: 10,1s (V)
poraba na testu: 7,1 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 5,2 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 36,6m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 59dB
Ocena
  • Takšen Leon X-Perience je dokaz, da je mogoče družinski karavan z nekaj pusto­lovskega duha dobiti za dovolj zmerno ceno. Še boljši bi bil z zmogljivejšim motorjem in menjalnikom DSG, a potem je tudi cena krepko višja – tudi zato, ker si DSG na žalost lahko omislite le ob najzmogljivejših motorjih.

Hvalimo in grajamo
videz
podvozje
cena
LED-luči
DSG le z najmočnejšimi motorji
večino varnostnih dodatkov je treba doplačati