Seat Toledo 2.0 TDI DSG Stylance

Verjetno tako smotrno in temeljito kot koncern Volkswagen nihče drug ne izkoristi svoje tehnike. Velja tudi in še zlasti za Seata Toleda.

Prenesi PDF testa
10. 11. 2005

Razlaga se skriva v vprašanju: koliko imata skupnega Seat Toledo in Škoda Octavia? Ha, bistveno več, kot si morda upate predstavljati. Vsaj s stališča stroškov razvoja. Obema je namreč skupna platforma, ki ji pravimo Golfova, lahko pa ji rečete tudi kako drugače, recimo Atrijeva, se pravi od Audija A3. Sestavni deli platforme so sicer zvečine enakega videza, a prirejeni vsakemu avtomobilu posebej; zaradi drugačnega težišča, zaradi drugačne razdelitve teže in zaradi drugačnega značaja.

Zakaj omenjam prav Octavio? Ker je tako kot Toledo največji avtomobil, zgrajen na tej platformi. Tisti, ki mu rečemo najbolj družinski. In zato ker sta si obenem tako različna. Stvar je v ciljni skupini kupcev; tudi Toledo namreč nosi Seatovo osnovno poslanstvo: biti bolj športnega značaja (predvsem z videzom in manj z zmogljivostmi) in biti avtomobil za povsem drug krog ljudi.

Še vedno se krešejo mnenja o videzu Toledovega zadka, ampak bistvo je prav tam: oblika, uporabnost (dvojno dno, dodaten predal pod polico nad prtljažnikom) in litri govorijo svoje. Prav zato Toledo lahko ugodi marsikateri družinski želji in potrebi, ob upoštevanju, da je tudi prostor pred prtljažnikom izdatno odmerjen, pa je trditev še podkrepljena. Takšen - pa tudi s svojo pojavo - hoče biti Toledo tekmec nekaterim kompaktnim limuzinskim kombijem, kot sta Scénic in Corolla Verso. Čeprav, jasno, na povsem svoj način.

Izza volana je težko ugotoviti, ali gre za Toleda ali za Alteo, zato zvečine veljajo enake ugotovitve: da sta zaponki varnostnih pasov moteče visoko, da (zlasti v takšni pogonski kombinaciji) manjka tempomat, da je sicer oprema povsem zadostna, da je prostora za drobnarije veliko, da so merilniki lepo berljivi, a (tako kot celoten kokpit) - delno verjetno tudi zaradi barvne kombinacije - precej pusti, da je notranja plastika precej cenena, a spretno zakamuflirana z zanimivo površinsko obdelavo, da je volanski obroč odlično oprijemljiv, čednega videza, z dodatnimi gumbi tudi uporaben, a bi se lahko še za kak decimeter spustil, in da je informacijski sistem (potovalni računalnik) odličen, a z eno opombo: da hkrati ne morete imeti na zaslonu podatka o zunanji temperaturi in o času.

Tokratni paket pogona je mamljiv in obljublja športnost. Motor je trenutno zadnje generacije TDI (dva litra, 16 ventilov), menjalnik pa tisti, za katerega daje velik del ljubiteljev izdelkov koncerna VAG (pa tudi nekaterih drugih) roko v ogenj: DSG. In vse je res: motor ima odlične zmogljivosti in menjalnik je med pretikanjem res zavidljivo hiter ter obenem trenutno najhitrejši med vsemi samodejnimi. Le dve manjši zameri imamo: motor ni (več? ) tako varčen, kot bi pričakovali, in menjalnik ni udobno prijazen, saj pogosto rahlo cuka. ’Kriva’ je sklopka (oziroma sklopki, saj sta dve) oziroma njuna nastavitev, zaradi katere se takšen Toledo povsem z mirovanja ne zgane prav hitro.

Ampak s to ali katero drugo tehniko Toledo skrbi za nekakšno ravnotežje v koncernu; za to, da pokrije tudi drugi del kupcev tega cenovnega razreda. Saj veste: Golf za sredinske, Octavia za klasike, Toledo za avantgardneže brez predsodkov. Vsi drugi so nekje vmes.

Vinko Kernc

Foto: Aleš Pavletič

Seat Toledo 2.0 TDI DSG Stylance

Osnovni podatki

Prodaja: Porsche Slovenija
Cena osnovnega modela: 23.814,89 €
Cena testnega modela: 24.983,31 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila
Moč: 103kW (140 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 9,9 s
Največja hitrost: 201 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 7,5l/100km

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - turbodizelski z neposrednim vbrizgom - gibna prostornina 1968 cm3 - največja moč 103 kW (140 KM) pri 4000/min - največji navor 320 Nm pri 1750-2500/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - 6-stopenjski samodejni menjalnik - gume 225/45 R 17 W (Bridgestone Potenza RE 050).
Zmogljivost: največja hitrost 201 km/h - pospešek 0-100 km/h 9,9 s - poraba goriva (ECE) 7,5/5,1/6,0 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1564 kg - dovoljena skupna masa 2085 kg.
Zunanje mere: dolžina 4458 mm - širina 1768 mm - višina 1568 mm.
Notranje mere: posoda za gorivo 55 l.
Prtljažnik: 500 l

Naše meritve

T=23 °C / p= 1005 mbar / rel. vl.: 55 % /Stanje km števca: 1593 km
Pospešek 0-100km: 10,3s
402m z mesta: 17,6s ( 133km/h)
1000m z mesta: 31,7s ( 167km/h)
Prožnost 50-90km/h: 7,4/12,3s
Prožnost 80-120km/h: 9,4/12,1s
Največja hitrost: 200km/h (VI.)
poraba na testu: 9,8 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 39,3m
AM meja: 40m
Ocena
  • Zaradi prostornosti in prilagodljivosti je na kožo pisan družini, zaradi dinamike (videz, voznost, pogon) se bodo za njim ozirali športno navdahnjeni, le zaradi notranje barvne pustosti si bo zaslužil kak večji minus.

Hvalimo in grajamo
voznost
prilagodljivost in prostornost
hitrost pretikanja menjalnika
zmogljivosti motorja, prožnost
visoke zaponke varnostnih pasov
pusta notranjost
na trenutke menjalnik ’cuka’
počasno speljevanje

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri