Test: Suzuki Ignis 1,2 VVT Elegance allgrip hibrid (2020)Majhna skrivnost, ki veliko odtehta

Suzuki je z Ignisom na kolesa postavil malce drugačen avtomobil, ki se seveda najbolje znajde v mestnem prometu. Po svoje razdvaja z obliko, pri tehniki pa so zadeli v polno. Sploh zdaj, ko je opremljen s tehnologijo blagega hibrida. In štirikolesnim pogonom.

Njegova oblika sicer zahteva nekaj privajanja, s svojo pojavo dokazuje, da je drugačen. V vseh pogledih. (foto: Uroš Modlic) Uroš Modlic
11. 11. 2020

Kako je svet lahko različen! Na eni strani politično korektni avtomobili za vsak dan, ki padejo v oči in so narejeni po okusu večine Evropejcev, na drugi pa avtomobili z Daljnega vzhoda, na katere se nikakor ne moremo navaditi. Škatlice na štirih kolesih so včasih enostavno preveč drugačne.

Na prvi pogled lahko to zatrdim za Ignisa. Mali mestni avtomobil, ki meri v dolžino vsega 3,7 metra, v notranjosti ponuja veliko več prostora, kot bi mu lahko zunanji opazovalec pripisal na prvi pogled. Zlasti ko beseda nanese na njegovo nenavadno oblikovano karoserijo.

Sicer je na vsakem kvadratnem centimetru možno opaziti (in začutiti), da gre za izdelek neke druge dimenzije in filozofije, a vseeno lahko v marsičem zadene tudi okus zahtevnih Evropejcev. Dobro, s prtljažnimi litri vas verjetno ne bo prepričal, vsega skupaj jih ima namreč 227, a takega avtomobila verjetno res ne kupujete zaradi tovornih zmogljivosti.

Ne, takšni štirikolesniki se kupujejo zaradi okretnosti v mestu, kjer tudi poskočnost ni zanemarljiva, pa ne nazadnje tudi zaradi tega, da ste na cesti vsaj malce drugačni. Sicer bo marsikdo zavijal z očmi ob Ignisovi obliki, sploh ob njegovem zadnjem delu, vendar ta privoščljivost hitro mine, ko voznik sede v avtomobil in se z njim zapodi v mestni promet. In zadeva zares deluje.

Ignis je namreč doma v mestu, pa čeprav se mu poznajo zunanje dimenzije tudi pri stabilnosti pri večjih hitrostih. Posebej pri vožnji na avtocesti zahteva nekaj več pozornosti, rad malce zaplava 'po svoje', a ko se ga privadiš, tudi to ni več težava. Da, podvozje je vseeno naravnano na udobje, kar ob skromnih merah in medosni razdalji pomeni, da se obnaša malce drugače. Kar je sicer izraziteje pri avtocestnih hitrostih, sicer pa se za to oddolži s celotnim pogonskim sklopom.

1,2-litrski bencinski motor s 83 'konjiči' namreč spada med izdelke zlate sredine, kar pomeni, da je dovolj poskočen, a ne prezahteven. In ob dejstvu, da so mu zdaj pritaknili še blagi hibridni sistem, je postal pravi varčnež.

Blagi hibridni sistem SHVS pomaga motorju pri speljevanju in pospeševanju, kar se, verjeli ali ne, občuti tudi za volanom, saj bolj lahkotno in odločno speljuje in tudi pospešuje. Kinetično energijo zaviranja namreč sistem pretvori v elektriko, ki se shranjuje v 10 Ah ur zmogljivo baterijo. S pomočjo integriranega zaganjalnika oziroma generatorja pa se potem elektrika uporabi kot pomoč bencinskemu motorju. Zato tudi ugodna poraba 4,7 litra goriva na 100 kilometrov po svoje ne preseneča.

K temu moram dodati še štirikolesni pogon Allgrip, pri katerem sistem s pomočjo viskozne sklopke samodejno prenaša motorni navor na zadnji kolesni par takoj, ko zazna, da sprednji kolesni par izgublja oprijem s tlemi. To pride zelo prav v bolj zahtevnem vremenu, speljevanju v snegu ali dežju, za terensko vožnjo pa ta avtomobil seveda le ni najbolj primeren, pa čeprav ima bolj odmaknjeno dno vozila od tal in se tudi zato več kot le spogleduje s terenskostjo. Kot eden najmanjših avtomobilov s štirikolesnim pogonom je vsekakor nekaj posebnega, in to je tudi njegov namen. Enostavno biti drugačen.

Malce lahko avtomobilu zamerim le majhno posodo za gorivo, ta meri le 30 litrov, vse drugo je pri Ignisu tako, kot mora biti.

Suzuki Ignis 1,2 VVT Elegance allgrip hibrid (2020)

Osnovni podatki

Prodaja: Magyar Suzuki Corporation ltd. Slovenia
Cena testnega modela: 16.130 €
Cena osnovnega modela s popusti: 15.880 €
Cena testnega modela s popusti: 16.130 €
Moč: 61kW (82 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 12,8 s
Največja hitrost: 165 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 4,2l/100km

Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)

Obvezno zavarovanje: 421 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 727 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 1.197 cm3 – največja moč 61 kW (82 KM) pri 6.000/min – največji navor 107 Nm pri 2.800/min.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 5-stopenjski ročni menjalnik.
Zmogljivost: največja hitrost 165 km/h – pospešek 0–100 km/h 12,8 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 4,2 l/100 km, izpust CO 95 g/km. 
Mase: prazno vozilo 940 kg – dovoljena skupna masa 1.330 kg.
Zunanje mere: dolžina 3.700 mm – širina 1.690 mm – višina 1.605 mm – medosna razdalja 2.435 mm – posoda za gorivo 30 l.
Prtljažnik: prtljažnik 227–1.056 l
Hvalimo in grajamo
okretnost
prostornost
poraba goriva
učinkovit blagi hibrid
'plastična' notranjost
stabilnost pri večjih hitrostih
zunanji videz zahteva privajanje
majhna posoda za gorivo

Članek je na voljo tudi v tiskani izdaji revije Avto-magazin, ki je v prodaji od 08. 10. 2020.