Test: Citroën DS5 1.6 THP 200

6. 2. 2012
Deli

Citroënov preboj se nadaljuje. Za nastop pri kupcih se pripravlja še tretja novost z oznako DS. Po številkah 3 in 4  je zdaj tu še 5.

Citroënova 'nova' linija DS

Ni pogosto, da avtomobilska znamka v tako kratkem času predstavi toliko novosti, ki dopolnjujejo njeno osnovno ponudbo. A Citroënu je z novo linijo DS uspel preboj tudi na področju oblikovanja, DS5 na cesti s svojim hkratno elegantnim in športnim nastopom vzbudi pozornost, predvsem pa izžareva dinamiko.

Sicer pa je treba opozoriti tudi na Citroënov pogum, s katerim so se lotili uveljavitve povsem novega programa z oznako DS. Z njim merijo na kupce, ki jih niso mogli nagovoriti s svojo dosedanjo ponudbo. Njihova osnovna lastnost naj bi bila v tem, da so zahtevnejši in da so za tisto, kar dobijo, tudi pripravljeni odšteti več.

V takšno smer meri torej DS5. Potem ko se zunanjosti dodobra nagledamo in ugotovimo, da je oblikovalcem ob Jean-Pierru Ploueju uspel velik met, se tudi videz notranjosti zelo približa idealu odlične oblike. A tu se tudi prvič pokaže, da so se morali oblikovalci spopasti z nekaterimi danostmi konstrukcije, ki je bila na voljo za uresničitev zamisli o DS5.

Oblika ali uporabnost?

Ob vsakdanji uporabi najbolj pogrešamo najpreprostejše stvari – na primer odlagalne prostore. Pri podrobnejšem pregledu ugotovimo, da se pod površino (žlahtno plastiko ali usnjem notranjosti) namreč delno skriva tehnična predloga, ki ni nič drugega kot Peugeot 3008. A glede tega, koliko so si pri Citroënu zares sposodili od Peugeota 3008, moramo biti previdni, podobno kot tudi glede tega, kateri avtomobili so sploh tekmeci tejle Citroënovi novosti.

Ob bok Audijevemu A4?

Citroënovci namreč trdijo, da lahko avtomobil ob bok postavijo Audijevemu A4. A je pri tem po sredi majhen nesporazum, ker se, vsaj podpisanemu, zdi oblikovno primernejši tekmec Audi A5 Sportback. Če se s takšno primerjavo strinjamo, potem je DS5 v vsem na slabšem, ker je v dolžino za 20 centimetrov krajši (pravzaprav od obeh, A4 in A5). Za primerjanje DS5 s tekmeci pa se mi zdi bolje vzeti dobro motorizirane in opremljene različice treh drugih, Lancie Delte, Renaulta Mégana GrandToura in Volva V50.

Vsekakor je to iskanje podobnih avtomobilov DS5 zanimiv dokaz, da gre vendarle za zelo samosvoj avtomobil, kar moramo njegovim snovalcem šteti v dobro – saj je v današ­njem svetu hude konkurence med izdelovalci pohvalno tudi to, če ti ponujajo nekaj, za kar ugotoviš, da ni posnemanje, temveč iskanje nekaj novega!

V dobro DS5 gre vsekakor šteti, da je v nasprotju z dosedanjimi Citroëni v potniški prostor vpeljal precej oblikovalske svežine in naprednosti, tistega, kar smo v zadnjih stvaritvah te znamke nostalgiki s spominom na Spačke in Žabe pravzaprav najbolj pogrešali!

Kot v letalu

Ni mogoče vsega v kabini sprejeti za najbolj posrečeno, ker je splošen vtis, ko sediš za volanom, da primanjkuje prostora. A je po drugi strani tudi to izraz 'zlitosti' voznika in avtomobila, saj se čuti, da so oblikovalci hoteli ustvariti nekakšen kokpit kot v letalu, tudi z delom upravljavskih gumbov v strehi in kar treh delih streh iz stekla. Res pa je tudi, da je štiri metre in pol dolg avtomobil, kot je DS5, za potnike na zadnjih sedežih še vedno premalo darežljiv s prostorom, a zadovolji vsaj prtljažni prostor.

Citroënova linija DS je nastala kot zamisel, da bi kupcem ponudil nekaj več in za to tudi nekaj več zaračunali. Kako bo na koncu, čez pet ali več let, ko in če bo novost doživela pričakovan sprejem, pa zdaj še ne moremo sklepati. Lahko pa zapišem, da je poskus, ponuditi več, hvalevreden. DS5 med vsemi tremi dosedanjimi modeli s tema dvema začetnicama daje tudi najbolj 'žlahten' vtis, tisti premium, ki bi ga marsikdo rad dodal v svoje modele.

Vtis kakovosti je dober zaradi res skrbne izdelave (vsaj takšen je bil naš primerek preizkušenega avtomobila). Razen skrbnosti izdelave je tudi kakovost uporabljenih snovi povsem zadovoljiva. Usnjene sedežne prevleke še posebno, enako velja za uporabljene umetne snovi.

Športno odrezan volan?

Malo manj navdušenja sta pri podpisanem preizkuševalcu poželi oblika in izvedba volanskega obroča. Če ima avtomobil od ene skrajnosti do druge toliko zavrtljajev volanskega obroča kot DS5 (skoraj tri), potem se delno 'odrezan' volanski obroč zdi povsem nepotreben, ker v ostrih ovinkih otežuje preprijemanje.

To pehanje za navidezno 'športnostjo' se je v zadnjem času med avtomobilskimi oblikovalci zelo razpaslo, a povsem nepotrebno. Razen če ga oblikovalci – brez zamere – ne namenjajo tistim trebušastim voznikom!

Udobno v usnje odet volanski obroč je na 'odrezanem' delu okrašen tudi z dodatkom, spominjajočim na kovinsko intarzijo, a se je ta mrzla plastika v zimskih dneh izkazala za dodatno pomanjkljivost – voznika brez rokavic zazebe v prste! Sklep: preveč oblikovnih izletov v nenavadno smer ni nikoli dobro. Pravkar omenjene nenavadnosti na neki način potrjujejo pravilo, da je zelo težko najti idealne avtomobile povsem brez malenkostnih napak.

200 'konj' iz turboštirivaljnika

Če pozabimo na epizodo z volanskim obročem, pa je DS5 v vsem zelo prijeten in uporaben primerek sodobne avtomobilske gradnje. To zlasti velja za podvozje, ki se zelo dobro sklada z močnim, 200-'konjskim' turboštirivaljnikom. Motor nam je sicer znan iz kar nekaj različnih modelov, ki smo jih že preizkusili. Če neposredno primerjamo rezultate tega motorja v dveh sorodnikih, DS4 in DS5, potem je v zadnjem malenkostno čutiti, da mora premikati večjo maso (za dobrih 100 kg).

A se pri tem ne zdi, da bi bil motor v kakršnihkoli težavah, le manj neobrzdano se obnaša pri pospeševanju. Ker je medosna razdalja pri DS5 za 12 centimetrov daljša, je tudi prijetnejši za vožnjo, ima manj težav pri pospeševanju oziroma zahteva manj napora pri obvladovanju in veliko bolje drži smer, kar velja tudi za vožnjo v ovinke.

V primerjavi z DS4 je za številko večji DS bolj odrasel, suveren med vožnjo. Pa tudi udobje je precej bolj sprejemljivo kot pri DS4, ki včasih pri vožnji po preveč nagubanem asfaltu daje občutek žrebčevega poskakovanja, česar pri DS5 ne doživite tudi na še tako nagubanem asfaltu.

Koliko sploh stane? Ne vemo (še)

Za konec bi se moral še malo bolj posvetiti stroškovno-cenovni plati novega DS5. Tu se bomo z našim Citroënom zapeljali v neznano. K nam v uredništvo je prišel zgodaj, še preden se je sploh kje na svetu (in tudi v Franciji) začela prodaja. Ekskluzivnost pač – tudi mi se z njo lahko hvalimo.

Do prodaje na slovenskem trgu v začetku aprila je tudi še daleč. Posledica tega je seveda težava, da morebitnim navdušencem, ki so jim bile slike in besede v naši reviji že dovolj za odločitev za nakup, vseeno še ne moremo postreči z dokončnim odgovorom – koliko bo tale Citroën DS5 zares stal. Torej ga ne moremo oceniti tako, da bi k dobremu vtisu o vožnji in še boljšemu glede njegovega videza še presodili, ali bo vreden svoje cene. Glede na kakovost materialov in siceršnje avtomobilske lastnosti, ki jih združuje, si vsekakor zasluži visoko oceno.

Pa naj bo dopuščen sklep o tem, koliko bo verjetno stal – ob upoštevanju tega, kako so citroënovci ocenili svojega številko manjšega DS, ki pod sicer precej drugačno pločevinasto kožo skriva marsikatero podobnost. Predvidevamo, da bo DS5 za tri do štiri evrske tisočake dražji od DS4, kar pomeni, da bo njegova prodajna cena glede na ponudbo motorjev in opremo, ki smo jo spoznali, približno 32.000 evrov.

Naj torej končam tako: DS5 je najlepše oblikovan Citroën zadnjega desetletja, a ne dovolj prepričljiv glede prostornosti potniškega prostora. Posledica bogate opreme in dobrega vtisa glede kakovosti in končne izdelave pa bo tudi cena, ki je sicer nismo vajeni pri Citroënih. A se zdi, da DS5 ponuja veliko!

Bese­di­lo: Tomaž Porekar, foto: Aleš Pavletič

Iz oči v oči - Aljoša Mrak
Zdi se mi, da je DS5 bolj posrečen kot DS4, čeprav mi je DS3 še vedno najbolj pri srcu. No, kolikor slišim, kupcem tudi. Čeprav mi je oblikovno všeč in tudi za volanom sem se dobro počutil (poglejte le seznam opreme, pa vam bo vsaj deloma jasno, zakaj), pa me je zmotilo nekaj stvari. Prvič, podvozje in volanski sistem večkrat prenašata tresljaje, na katere Citroën ne bi smel biti ponosen, drugič, prestavna ročica je prevelika celo za moške dlani, in tretjič, na zadnji klopi je res malo prostora.

Iz oči v oči - Dušan Lukič
Ja, to je pravi Dees. Kljub ročnemu menjalniku (precej bolj bi mu pristajala avtomatika) udoben, uglajen, pa tudi uporaben in ne nazadnje vrhunsko oblikovan. Užitek je sesti vanj in užitek ga je voziti. Takšni bi morali biti vsi Citroëni, še posebno pa: takšen bi moral biti (pa ni) tudi DS4 ...

 

Osnovni podatki
Prodaja: Citroën Slovenija
Moč: 147kW (200 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 8,7 s
Največja hitrost: 235 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 10l/100km
Garancija: 2 leti splošne in mobilne garancije, 3 leta garancije na lak, 12 let garancije za prerjavenje.
Servisni pregled na 30.000 km
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Gorivo: 13.420 €
Gume (1) 2.869 €
Obvezno zavarovanje: 4.515 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 77 × 86,8 mm – gibna prostornina 1.598 cm³ – kompresija 11,0 : 1 – največja moč 147 kW (200 KM) pri 5.800/min – srednja hitrost bata pri največji moči 16,6 m/s – specifična moč 92,0 kW/l (125,1 KM/l) – največji navor 275 Nm pri 1.700/min – 2 odmični gredi v glavi (veriga) – po 4 ventili na valj – vbrizg goriva po sistemu skupnega voda – turbinski polnilnik na izpušne pline – hladilnik polnilnega zraka.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – hitrosti v določeni prestavi pri 1000/min(km/h): I. 7,97; II. 13,82; III. 19,69; IV. 25,59; V. 32,03; VI. 37,89; – platišča 7J × 17 – gume 235/40 R 17, kotalni obseg 1,87 m.
Zmogljivost: največja hitrost 235 km/h – pospešek 0–100 km/h 8,2 s – poraba goriva (ECE) 8,9/5,5/6,7 l/100 km, izpust CO2 155 g/km.
Voz in obese: kombilimuzina – 5 vrat, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj večvodilna prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (ročica med sedežema) – volan z zobato letvijo, električni servo, 2,75 zasuka med skrajnima točkama.
Mase: prazno vozilo 1.505 kg – dovoljena skupna masa 2.050 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 1.500 kg, brez zavore: 750 kg – dovoljena obremenitev strehe: 75 kg.
Zunanje mere: širina vozila 1.871 mm – kolotek spredaj 1.576 mm – zadaj 1.599 mm – rajdni krog 10,9 m.
Notranje mere: širina spredaj 1.500 mm, zadaj 1.480 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 520–570 mm, zadnji sedež 500 mm – premer volanskega obroča 390 mm – posoda za gorivo 60 l.
Prtljažnik: Pros­to­rni­na prt­ljaž­ni­ka, iz­mer­je­na z AM stan­dard­nim kom­ple­tom 5 kov­čkov Sam­so­ni­te (skup­no 278,5 l): 5 sedežev: 1 × letalski kovček (36 l), 1 × kovček (85,5 l), 1 x kovček (68,5 l), 1 × nahrbtnik (20 l).
Serijska oprema: voznikova in sovoznikova varnostna blazina – stranski varnostni blazini – varnostni zračni zavesi – pritrdišča ISOFIX – ABS – ESP – servo volan – samodejna klimatska naprava – električni pomik šip spredaj in zadaj – električno nastavljivi in ogrevani vzvratni ogledali – radio s CD-predvajalnikom in MP3-predvajalnikom – večopravilni volanski obroč – daljinsko upravljanje osrednje ključavnice – po višini in globini nastavljiv volanski obroč – tipalo za dež – po višini nastavljiv voznikov sedež – deljiva zadnja klop – potovalni računalnik – tempomat.
Naše meritve
T = 9°C / p = 998 mbar / rel. vl. = 58 % / Gume: Michelin Primacy HP 215/50/R 17 W / Stanje kilometrskega števca: 3.501 km
Pospešek 0-100km: 8,7s
402m z mesta: 16,3s ( 146km/h)
Prožnost 50-90km/h: 6,3/8,0s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 8,3/9,8s (V./VI.)
Največja hitrost: 235km/h (VI.)
Najmanjša poraba: 8,9l/100km
Najvišja poraba: 13,6l/100km
poraba na testu: 10 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 74,9m
Zavorna pot pri 100km/h: 41,3m
AM meja: 40m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 56dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 54dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 52dB
Trušč pri 50km/h v 6. prestavi 52dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 62dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 60dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 59dB
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 58dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 65dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 64dB
Trušč pri 130km/h v 6. prestavi 62dB
Trušč v prostem teku: 36dB
Ocena skupaj (359/420)
  • DS5 je posebnež, ki bi lahko Citroënov ugled popeljal na višjo raven.

  • Zunanjost (14/15)

    Oblikovno zelo privlačen, videz izstopa.

  • Notranjost (105/140)

    V notranjosti najbolj izstopa občutek utesnjenosti, uporabnost je zadovoljiva, pogrešamo odlagalne prostore.

  • Motor, menjalnik (60 /40)

    Močan motor in zmogljivo podvozje sta v skladu z dinamičnim videzom.

  • Vozne lastnosti (66 /95)

    Dobra lega na cesti in tudi stabilnost pri vožnji naravnost zagotavljata dober občutek.

  • Zmogljivost (31/35)

    Moč motorja je zadovoljiva.

  • Varnost (42/45)

    Skoraj popolna varnostna oprema.

  • Gospodarnost (41/50)

    Žeja 200 'konj' ni skromna, cena še ne dokončno znana, pričakovanja glede izgube vrednosti nejasna.

AM ocena: 4/5

Užitek v vožnji: 4/5

Hvalimo in grajamo
prepričljiva oblika
zmogljiv motor
bogata oprema
udobna prednja sedeža
velikost prtljažnika
konzola na stropu
projekcijski zaslon
občutek utesnjenosti v potniški kabini
volanski obroč
brez odlagalnih površin za voznika
trše vzmetenje na kratkih neravninah
velika povprečna poraba goriva