Test: Kia Sorento 2.2 CRDi EX Exclusive

Če v istem stavku omenimo Kio in športne terence oziroma križance, bo večina pomislila na Sportage. Ta ima tudi pri nas dolgo in precej uspešno zgodovino.

Test: Kia Sorento 2.2 CRDi EX Exclusive (foto: Saša Kapetanovič) Saša Kapetanovič
24. 11. 2015

V nasprotju s sedanjim koncernskim bratom Hyundaija Santa Fejem Sorento kljub svoji 13-letni modelski zgodovini na pri nas ni bil posebej uspešen. Deloma je bila za to kriva njegova oblika, še posebno pri prvi generaciji pa tehnična zastarelost in čisto preveč ameriška zasnova. Tretja generacija je glede na predhodnika res velik korak naprej. Sedanje Kijine hišne oblikovalske poteze ji pristojijo, zato je zlasti spredaj všeč precej več potencialnim kupcem kot prva ali druga generacija. Še bolj to velja za zadek avtomobila.

In bolj evropskemu očesu prijazna ni postala le zunanja oblika, enako velja tudi za notranjost, pa tudi opremo. Ne le kakovost plastike, evropskega (in tudi slovenskega) voznika znajo prepričati tudi delno digitalni merilniki, ki po svoji preglednosti sodijo med boljše. Pa sedenje, čeprav bi si želeli (in to je prva malenkosti iz naslova) malce daljšega vzdolžnega pomika voznikovega sedeža, višjim voznikom na ljubo in pač, ker prostorskih čudežev seveda ni, na škodo tistih v drugi sedežni vrsti. Drugi in ne zadnji je seveda zapisano z namenom: Sorento je namreč sedemsedežnik, a tu se je treba odločiti med prtljažnikom ali sedeži, kot je to pri tovrstnih sedemsedežnikih v navadi. Dostop v ozadje je dovolj udoben, a Sorento se bo (in potniki v njem) vendarle precej bolje počutil kot petsedežnik z velikim prtljažnikom. Svojega porekla (ali pa tradicije, če hočete) Sorento pri notranji obliki ne more skriti, predvsem pri namestitve nekaterih stikal ali njihovi velikost – a tu od ergonomskega ideala ne odstopa nič več in ponekod manj kot povprečen (pa naj bo evropski ali ne) konkurent v tem razredu. Da bi Sorento izločili iz izbire le zaradi oblike ali ergonomije, kot se je to dogajalo pri prejšnjih generacijah, je tokrat napaka.

Ker je imel testni Sorento opremo EX Exclusive, seznama doplačilne opreme ni bilo. Vse, kaj je bilo v njem, sodi v serijsko opremo in je tisto, kar kupec dobi za nekaj manj kot 55 tisočakov (ali manj, če je dober pogajalec, seveda). Sem šteje usnje na sedežih in njihovo gretje in (malenkost: nekoliko preglasna) ventilacija, sem spada boljši zvočni sistem Infinity pa zelo dobri ksenonski žarometi, varnostni asistenti proti nenameravani zapustitvi varnostnega pasu, za nadzor mrtvih kotov, 360-stopinjske kamere, prepoznava prometnih znakov in še in še. Tu sta tudi tempomat in omejevalnik hitrosti (ne ravno malenkost: ta se, ko sistem start/stop ustavi motor, izklopi, kar pravzaprav uniči vso uporabnost tega pripomočka). Pa pogonska tehnika? Prvi vtis je, da je Sorento dovolj tih in dovolj hiter. Če je znal predhodnik neprijetno presenetiti pri količini hrupa motorja in vetra okoli karoserije, je zdaj prej nasprotno. Dokler motorja ne ženete v visoke vrtljaje, bo Sorento dovolj tih (izjema je nekaj šumenja vetra okoli velikih vzvratnih ogledal, ki pa se za to oddolžijo s preglednostjo), navor 2,2-litrskega dizla pa poskrbi, da šeststopenjski samodejni menjalnik nima veliko dela. To je dobro, saj je menjalnik še najbolj staromoden del avta. Ob zmerni uporabi je sicer neopazno prijazen, ko pa so ukazi s stopalko za plin odločnejši, se zna obotavljati. Malce ga zmedejo tudi klanci, na avtocesti se lahko zgodi, da se bo ob vožnji v hrib (denimo klanec proti Kozini s primorske strani) ob ohranjanju na tempomatu nastavljene hitrosti zaganjal med peto in šesto prestavo. Na srečo to počne dovolj uglajeno, da ni res moteče. Štirivaljni dizel je glede na maso, klasični samodejni menjalnik in štirikolesni pogon tudi dovolj varčen, o čemur priča podatek z našega normnega kroga, ki je pričakovano skoraj enak porabi Grand Santa Feja. Podvozje je seveda naravnano predvsem na potovalno udobje, Sorenta neravna cesta ne zmoti veliko, je pa res, da se je zato treba navaditi na malenkost preveliko nagibanje v ovinkih, pa tudi na manj komunikativen volan, kot bi si želeli. Tu so Pri Kii naredili še najmanjši korak naprej glede na stari model, a še vedno bo Sorento zlahka zadovoljil želje povprečnega uporabnika večjega športnega terenca.

Ko seštejemo opremo, mehaniko in ceno, je Sorento še en dokaz, kako zelo se je Kia spremenila v letih, odkar je Sorento na trgu. Iz znamke z avtomobili z nizko ceno in obilico opreme, ki pa tehnično in oblikovalsko ni bila niti približno dorasla evropski konkurenci, v znamko z avtomobili, ki jih od tradicionalnih znamk delijo le še malenkosti, in večine teh nekdo, ki prihaja iz slabšega avta, ne bo niti opazil.

besedilo: Dušan Lukič

Sorento 2.2 CRDi EX Exclusive (2015)

Osnovni podatki

Prodaja: KMAG d.d.
Cena osnovnega modela: 37.990 EUR €
Cena testnega modela: 54.990 EUR €
Moč: 85 kW (116 KM) kW
Pospešek (0-100 km/h): 0-100 km/h: 13,2 s
Največja hitrost: 176 km/h km/h
Garancija: 5 let brez omejitve km splošne garancije, 5 let mobilne garancije, 5 let garancije na lak, 12 let garancije za prerjavenje.

Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)

Redni servisi, delo, material: 705 €
Gorivo: 6.304 €
Gume (1) 853 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 8.993 €
Obvezno zavarovanje: 2.675 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 6.885 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila
Skupaj 26.415 € (strošek na km: 0,26 EUR/km €)

Tehnični podatki

Motor: Motor: : 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 77,2 × 90,0 mm – gibna prostornina 1.685 cm3 – kompresija 15,7 : 1 – največja moč 85 kW (116 KM) pri 4000/min – srednja hitrost bata pri največji moči 12,0 m/s – specifična moč 50,4 kW/l (68,6 KM/l) – največji navor 280 Nm pri 1.250–2.750/min – 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) – po 4 ventili na valj – vbrizg goriva po sistemu skupnega voda – turbopuhalo na izpušne pline – hladilnik polnilnega zraka.
Prenos moči: Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – prestavna razmerja I. 3,769; II. 2,040; III. 1,294; IV. 0,951; V. 0,723; VI. 0,569 – diferencial 4,188 (1.,2.,3.,4., 5., 6., vzvratna prestava) – platišča 6,5 J × 17 – gume 225/60 R 17, kotalni obseg 2,12 m.
Zmogljivost: Zmogljivosti: največja hitrost 176 km/h – pospešek 0–100 km/h 12,4 s – povprečna poraba goriva (ECE) 4,6 l/100 km, izpust CO2 119 g/km.
Voz in obese: Voz in obese: križanec – 5 vrat, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj večvodilna prema, vijačni vzmeti, teleskopska blažilnika, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, električna ročna zavora na zadnji kolesi (stikalo med sedežema) – volan z zobato letvijo, električni servo, 2,7 zasuka med skrajnima točkama.
Mase: Mase: prazno vozilo 1.500 kg – dovoljena skupna masa 2.000 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 1.400 kg, brez zavore: 750 kg – dovoljena obremenitev strehe: 100 kg.
Zunanje mere: Zu­na­nje me­re: dolžina 4.475 mm – širina 1.850 mm, z ogledali 2.050 mm – višina 1.645 mm – medosna razdalja 2.670 mm – kolotek spredaj 1.604 mm – zadaj 1.615 mm – rajdni krog 5,3 m.
Notranje mere: Notranje mere: vzdolžnica spredaj 860–1.090 mm, zadaj 650–860 mm – širina spredaj 1.530 mm, zadaj 1.500 mm – višina nad glavo spredaj 940–1.010 mm, zadaj 970 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 500 mm, zadnji sedež 460 mm
Prtljažnik: prtljažnik 513–1.503 l – premer volanskega obroča 370 mm – posoda za gorivo 62 l.
Ocena skupaj (335/420)
  • Sorento v novi izdaji stopa med tiste modele Kie, ki so predvsem bolj evropski, pa čeprav to pomeni, da niso več izjemno poceni.

  • Zunanjost (12/15)

    Nove oblikovalske smernice Kie so Sorentu pisane na kožo.

  • Notranjost (102/140)

    Prostora je dovolj tudi za potnike zadaj in v prtljažniku, malce prekratek pa je vzdolžni pomik voznikovega sedeža.

  • Motor, menjalnik (51 /40)

    Menjalnik je bolj stare, neodločne vrste, v celem pa je pogonski sklop prijetno kompetenten.

  • Vozne lastnosti (54 /95)

    Podvozje je nastavljeno predvsem na udobje, športnosti ne pričakujte.

  • Zmogljivost (31/35)

    Na cesti daje Sorento veliko bolj živahen občutek od tistega, kar bi pričakovali glede na tehnične podatke.

  • Varnost (40/45)

    Sorento se lahko pohvali z dobro oceno na EuroNCAP, dobrimi lučmi in precej elektronskimi pomagali.

  • Gospodarnost (41/50)

    Tudi pri porabi Sorento ne razočara, glede na opremljenost pa tudi cena ni pretirana.

AM ocena: 4/5
Užitek v vožnji: 2/5