Test: Volkswagen Golf 1.5 eTSI (2020)Golf iz prihodnosti

Novi Golf predstavlja verjetno največji generacijski preskok. Oblikovno, še bolj pa z notranjostjo in predvsem s svojo digitalno vsebino. Torej je najboljši doslej? Kakor za koga!

Golf iz prihodnosti (foto: Saša Kapetanovič) Saša Kapetanovič
15. 4. 2020

Tako čez prst je seveda najboljši. Ponuja več kot katerikoli Golf doslej, ne glede na različico ali opremo. Je pa seveda res, da je vse to treba znati uporabljati. Pri Volkswagnu si želijo, da bi z novim Golfom prepričali tudi mlajše uporabnike. Ti pa so zahtevne stranke, kupci, ki zahtevajo nove avtomobilske smernice. Bolj kot moč motorja jih zanimajo povezljivost, digitalizacija in neposredno sodelovanje avtomobila z njihovim pametnim telefonom. Ne rečem, da je to slabo, saj tako voznik kot tudi preostali potniki v avtomobilu dobijo uporabnost avtomobila, kot je še niso imeli. Je pa seveda tudi res, da si mladih strank pri Volkswagnu šele želijo. To pomeni, da jih še nimajo in tudi s popolno digitalizacijo novega Golfa ni zagotovljeno, da jih bodo imeli.

Kaj pa drugi? Ne zgolj starejši kupci, ampak tudi vsi, ki smo po starosti nekje vmes? Bomo še vedno tako zelo kovali Golfa v zvezde? Bo za nas še vedno najboljši avto srednjega razreda?

Te odgovore bo seveda prinesel čas in tudi sam trenutno odgovora še nimam. Zame Golf nikoli ni bil najboljši avto zato, ker je množica tako kričala, ampak zato, ker je bil dokazano najboljši. Zato, ker če sem se še tako zelo trudil, pri njem nisem našel napak. Ne v notranjosti in ne v pogonu, motorjih ali menjalniku. Ampak tu je novi Golf tako ali tako še boljši! Malce dvoma, vsaj meni, prinaša notranjost. Morda tudi zato, ker nisem več najmlajši in me zato vsa digitalizacija ne mika tako zelo. Ne pravim, da me sploh ne, ampak nočem pa biti njen suženj. In to je nekako postal novi Golf. V tovarni so ga žrtvovali, da bi ugodili mladi populaciji. A pri tem so žrtvovali veliko več, kot se zdi na prvi pogled. Golf je bil zame najboljši avto tudi zato, ker je bil ergonomsko dovršen. Ko si sedel v njem, je roka samodejno potovala do najpomembnejših stikal in gumbov. Zdaj tega ni več.

Ergonomija

Starejši vozniki bodo potrebovali nekaj prilagajanja. Inženirji so notranjost očistili, žal tudi prepotrebnih gumbov, in tako preveč stvari pospravili v osrednjo enoto, s katero krmarimo zgolj prek navideznih gumbov, občutljivih za dotik. Tako bo marsikdo pogrešal gumb za upravljanje glasnosti radia, pa verjetno tudi gumbe za upravljanje klimatske naprave. Novi načini uravnavanja omenjenih sistemov namreč ne omogočajo brezskrbne uporabe med vožnjo, sploh pa ne ponoči, saj virtualne in za dotik občutljive ploščice povrhu še niso osvetljene. 

Intuicijo vsaj malo izboljšajo bližnjice do najpomembnejših vmesnikov.

Informativno-zabavni zaslon

Upravljanje z informativno-zabavnim sistemom prek zaslona, občutljivega za dotik (ki je sicer tudi govorno vodljiv, a žal ne v slovenskem jeziku), je zaradi njegove velikosti in preglednosti enostavno, a ne brezhibno. Gre za popolno novost v Volkswagnovi ponudbi, ki bo pač terjala še nekaj izboljšav, da bo sodelovanje voznika, sistema in pametnega telefonoma (po zaslugi katerega so vozniku in potnikom na voljo številne nove storitve) brezhibno.

Prst je potreben tudi za nastavljanje glasnosti in temperature.

Počutje v kabini

Voznikov položaj za volanskim obročem je bil v testnem avtomobilu odličen, tudi po zaslugi ergoActive električno pomičnih sedežev. Ti so v paketu opreme Style del serijske opreme, ob tem, da so električno pomični, pa ponujajo še masažo, si zapomnijo tri različne nastavitve in dopuščajo tudi prilagajanje dolžine sedalnega dela.

Notranjost je morda preveč znanstvenofantastična, je pa zato po drugi strani čista in elegantna.

Zunanja podoba

Tu Golf ostaja Golf. Po naravi konzervativni Nemci so delo opravili odlično in mu nadeli posodobljeno zunanjo podobo, ki je sveža in dinamična. Kaj bo šele z različico GTI!

Pogonski sklop in občutek med vožnjo

110-kilovatni (150-'konjski') 1,5-litrski bencinski turboštirivaljnik po novem pri nizki obremenitvi samodejno izklaplja par valjev in s tem pomaga k nižji porabi goriva. Se pa vseeno pojavi vprašanje, kolikšen je prihranek goriva v primeru, ko motorju načrtno pomagamo k temu, da deluje zgolj z dvema valjema. Tudi to namreč zahteva kar nekaj pozornosti in občutka. Sicer pa se novi Golf vozi odlično, podvozje je čvrsto in odzivno, nagibanja karoserije v ovinkih pa je le malo.

Celotni test si že lahko preberete v aktualni številki Avto magazina, ki je izšla 9. aprila!

Volkswagen Golf 1.5 eTSI (2020)

Osnovni podatki

Prodaja: Porsche Slovenija
Cena testnega modela: 28.977 EUR €
Cena osnovnega modela s popusti: 26.584 EUR €
Cena testnega modela s popusti: 28.977 EUR €
Moč: 110kW (150 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 8,5 s
Največja hitrost: 224 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,6l/100km
Garancija: 2 leti splošne garancije brez omejitve kilometrov, podaljšano jamstvo na 4 leta z omejitvijo na 200.000 km, neomejena mobilna garancija, 3 leta garancije na lak, 12 let garancije za prerjavenje.
Sistematični pregled na 30.000 km / 24 mesecev

Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)

Redni servisi, delo, material: 1.099 €
Gorivo: 5.659 €
Gume (1) 1.228 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 18.935 €
Obvezno zavarovanje: 3.480 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 5.545 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila
Skupaj 35.946 € (strošek na km: 0,36 €)

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni – 4-taktni – turbobencinski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 74,5 × 85,9 mm – gibna prostornina 1.498 cm3 – kompresija 10,5 : 1 – največja moč 110 kW (150 KM) pri 5.000–6.000/min – srednja hitrost bata pri največji moči 14,3 m/s – specifična moč 73,4 kW/l (99,9 KM/l) – največji navor 250 Nm pri 1.500–3.500/min – 2 odmični gredi v glavi (veriga) – po 4 ventili na valj – vbrizg goriva po sistemu skupnega voda – turbopuhalo na izpušne pline – hladilnik polnilnega zraka.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 7-stopenjski menjalnik DSG – prestavna razmerja I. 3,500; II. 2,087; III. 1,343; IV. 0,933; V. 0,696; VI. 0,555; VII. 0,466 – diferencial 4,800 – platišča 7,5 J × 18 – gume 225/40 R 18 V, kotalni obseg 1,92 m.
Zmogljivost: največja hitrost 224 km/h – pospešek 0–100 km/h 8,5 s – povprečna poraba goriva (ECE) 4,7 l/100 km, izpust CO2 108 g/km.
Voz in obese: kombilimuzina – 5 vrat – 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, zračne vzmeti, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj poltoga prema, zračne vzmeti, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, električna ročna zavora na zadnji kolesi (stikalo med sedežema) – volan z zobato letvijo, električni servo, 2,6 zasuka med skrajnima točkama.
Mase: prazno vozilo 1.340 kg – dovoljena skupna masa 1.840 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 1.500 kg, brez zavore: 670 kg – dovoljena obremenitev strehe: 75 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.284 mm – širina 1.789 mm, z ogledali 2.073 mm – višina 1.456 mm – medosna razdalja 2.636 mm – kolotek spredaj 1.549 – zadaj 1.520 – rajdni krog 10,9 m.
Notranje mere: vzdolžnica spredaj n.p. zadaj n.p. – širina spredaj 1.471 mm, zadaj 1.440 mm – višina nad glavo spredaj 996–1.018 mm, zadaj 968 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež n.p., zadnji sedež n.p. – premer volanskega obroča 370 mm – posoda za gorivo 45 l.
Prtljažnik: 380–1.237 l
Ocena skupaj (470/600)
  • Oblikovno in vozno odličen, z digitalizacijo in povezljivostjo pa morda celo korak pred časom.

  • Udobje (94 /115)

    Žal je Golf izgubil notranjo ergonomijo, za kar je kriva (pretirana) digitalizacija. 

  • Pogonski sklop (60 /80)

    Preizkušen paket, ki ga sestavljajo motor, menjalnik in podvozje.

  • Vozne lastnosti (83 /100)

    Odlična lega, čeprav morda daje vozniku premalo povratnih informacij.

  • Varnost (88/115)

    Za doplačilo je na voljo veliko asistenčnih sistemov, testni Golf pa se z njimi ni ravno bahal.

  • Ekonomičnost in okolje (48 /80)

    Četudi osnovna cena ni najnižja, pa se Golf vedno odkupi z ohranjanjem vrednosti.

AM ocena: 4/5
Hvalimo in grajamo
sedeži
prednji matrični žarometi
lega na cesti
oblika (glede na predhodnika)
neodzivnost nekaterih navideznih gumbov, občutljivih za dotik
ni gumbov za uravnavanje glasnosti in upravljanje klimatske naprave

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri