Poglobljen pristop

19. 4. 2021 | Matjaž Korošak
Deli

Variant ni več le malce podaljšan kombi, kot je veljalo za vse prejšnje verzije. Zdaj je občutno daljši – z občutno daljšim medosjem.

Ne morem ravno reči, da me je variant kot kombijev­ska verzija Golfa vedno prepričal. Tam nekje s peto generacijo so oblikovno in vsaj po moje malce zašli, s šesto so se oblikovalci potem malo prestrašili lastnega neuspeha, s sedmo je bil nato Golf počasi spet Golf. No, pri osmi generaciji so končno naredili resen korak naprej tudi sicer.

Napredek je sicer jasen, toda vendarle gre za Golfa. Tokrat pač ne le za takega s podaljšanim in povečanim prtljažnikom, temveč predvsem za takega, v katerem je res več prostora tako za prtljago kot – in to je zdaj novo – tudi za potnike na zadnji klopi. Že na prvi pogled deluje novi Variant velik avtomobil, je pa težko oceniti, za koliko je večji. Zato ker je v isti sapi tudi precej bolj skladen, saj zadnji previs ni predolg in tako ne kazi zadka kot predolg privesek.

Kljub dejstvu, da je za skoraj sedem centimetrov daljši od predhodnika, je namreč skoraj za identičnih 67 milimetrov daljša tudi medosna razdalja, kar se je, mimogrede, zgodilo prvič v zgodovini. In v tem se skriva tudi tisti optični trik, ki naredi avto manjši, no, raje bi rekel – kompaktnejši, kot dejansko je.

So si pa oblikovalci z dodatnimi centimetri priborili tudi nekaj več oblikovalske svobode, ki je bila pri tem modelu kar nujna, če so želeli vsaj malce bolj dinamičen, izstopajoč model. Z dolgo usločeno strešno linijo in dokaj položnimi vrati jim je uspelo ustvariti dinamično podobo praktičnega avtomobila, ki odstopa od tistega poudarjeno oglato utilitarističnega videza, po katerem je bilo nekoč mogoče spoznati tovrstne kombije. Borili so se pač za vsak prtljažni liter, in to na čim bolj skromnem prostoru oziroma dolžini.

No, če so vam še vedno najprej pomembni (prtljažni) litri, šele nato vse drugo, potem je morda vaš cilj druga znamka iz tega koncerna. Ker je prtljažnik sicer velik, ampak s 611 litri le za nekaj litr­čkov prostornejši od krajšega predhodnika (pri zloženi klopi je razlika le malce večja)! Je pa uporaben, kar vzorno obdelan, bi rekel, dostopen (vratna odprtina se zajeda v streho, tako da se je mogoče enostavno skloniti vanj), naslon se da enostavno podreti z ročko na bokih, z večstopenjsko ustavljivim pregrinjalom …).

Pri tem je treba nujno poudariti še to, da so se snovalci zavestno odločili, da vseh dodatnih centimetrov pač ne namenijo le prtljagi in prtljažniku, saj je Golf vendarle avto za družino. Zatorej je živa vsebina na zadnji klopi ravno tako ali pa še bolj pomembna od kovčkov in torb, ki jih potniki vlačijo s seboj. Tako so snovalci več prostora namenili zadaj sedečim oziroma, natančneje, njihovim nogam in kolenom.

Skoraj pet centimetrov več je tako prostora zadaj, kar je dovolj, da tudi tisti višje rasti udobno sedijo, in dovolj, da lahko tudi kak dolgin na prednjih sedežih zdrsne bolj nazaj. Skratka, potniška kabina je prostornejša in od tega imajo največ tisti, ki so bili doslej bolj drugorazredni – tisti na zadnji klopi torej.

Tale testnik je sicer pokazal še nekaj drugih lastnosti, ki jih doslej nisem mogel preizkusiti. Ročni menjalnik in dvolitrski TDI s 115 'konji'. Oboje je novo in zagotovo bo tak (cenejši) paket v več avtomobilih kot močnejši dizel z menjalnikom DSG. Morda sem bil pri pogledu na podatek najprej skeptičen, priznam, saj je Variant še za dobrih 50 kilogramov težji od kombilimuzine, toda novi štirivaljnik je pravzaprav v nekaj kilometrih razblinil mojo skepso.

Njegovo delo je precej bolj mehko, rast navorska krivulja se zdi nežnejša kot pri močnejšem bratu, ampak zaradi prestavnih razmerjih je teh 60 njutonmetrov navora manj pravzaprav kar težko opaziti. Sploh v spodnjem režimu delovanja, kjer se zdi tudi prožnejši in prilagodljivejši. Šele na avtocestnih ravninah, ko se v šesti vrti že blizu največjega navora, ni več tako prepričljiv – pa še vedno daleč od tega, da bi lahko rekel kaj o pomanjkanju sape.

No, da so inženirji prilagodili razmerja v menjalniku, se pozna ravno na avtocesti. Tam je poraba lahko za nekaj decilitrov večja, bolj prisotna pa je tudi zvočna kulisa. No, je pa porabil slabih pet do pet in pol litrov goriva … Ob čistem izpuhu in vseh mogočih sistemih za čiščenje res ne razumem, zakaj bi tak stroj zamenjal za hibrida. Za večino je namreč idealen spremljevalec, sploh za tiste, ki jim na avtocesti ni treba biti hiter in tam tudi niso vsak dan.

Ah, menjalnik – novi ročni menjalnik mi je spet vrnil nekaj veselja do kombinacije dela desna roka-leva noga, tako hiter in natančen je, opazno bolj kot predhodniki. Če pa bi bil gib ročke še malce krajši …

Vozna izkušnja je seveda zelo zelo blizu temu, kar ponuja tudi petvratnik, toda avto je daljši, težji in ima večjo nosilnost. Pa v tem paketu tudi s poltogo premo zadaj, ki je vsaj subjektivno le malce manj udobna, prilagodljiva kot posamične obese. In nekaj občasnega potresavanja na kratkih prečnih grbinah je mogoče pripisati temu, mogoče pa tudi (pre)velikim platiščem s (pre)nizkimi pnevmatikami.

Ja, sistem DCC z uravnavanimi blažilniki je dober, ni pa seveda nujen. Vsaj ne za tisto natančnost in ubogljivost prednje osi v zavojih in za komunikativnost volana. Nekaj več teže na zadku pa lahko ob provociranju pomaga tudi malce pobalinsko oddrsati zadek … Če res želite nekaj zabave z usti, raztegnjenimi v nasmeh! Ja, včasih je bila to le pobožna želja …

Golf je pač Golf, ki svojih oboževalcev nikoli ne pusti na cedilu. Je prijetno nevpadljiv (hja, osma generacija res nič več), tehnično dovršen, praktičen in predvsem pragmatičen. V vsem, kar ponuja. Nikjer povsem v vrhu – vendar zares povsod tik pod njim! Novi Variant tej devizi le pritrjuje, čeravno je zdaj še malce manj pragmatičen in še malce bliže vrhu na številnih področjih.

Osnovni podatki
Prodaja: Porsche Slovenija
Cena testnega modela: 28.818 €
Cena osnovnega modela s popusti: 26.442 €
Cena testnega modela s popusti: 28.818 €
Moč: 85kW (115 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 10,5 s
Največja hitrost: 202 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 4,6l/100km
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 696 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.398 €
Tehnični podatki
Motor: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik.
Zmogljivost: največja hitrost 202 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,5 s – kombinirana povprečna poraba goriva (WLTP) 4,6 l/100 km, izpust CO2 120 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.372 kg – dovoljena skupna masa 2.000 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.633 mm – širina 1.789 mm – višina 1.498 mm – medosna razdalja 2.669 mm – prtljažnik 611–1.624 l – posoda za gorivo 45 l.
Naše meritve
Poraba goriva na normnem krogu: 5,2 l/100km
Hvalimo in grajamo
urejenost, prostornost prtljažnika
prostornost za potnike zadaj
presenetljivo zmogljiv TDI
zadnja prema je za kanček premalo popustljiva
motorju lahko zmanjka sape na avtocestnih ravninah
motorju lahko zmanjka sape na avtocestnih ravninah