Test: Volkswagen Passat 2.0 TDI (176 kW) 4MOTION DSG Highline

9. 2. 2015
Deli

Če vam bo šef za službeni avtomobil ponudil novega Passata, se nikar ne obirajte s pritrdilnim odgovorom. Ob tem ga še vljudno pohvalite za izbiro.

Videti bo, da mu lezete v ... (no, saj veste kam), pravzaprav pa boste največ pridobili prav vi! Volkswagen Passat je namreč najbolje prodajani službeni avtomobil v tem avtomobilskem razredu v Evropi in nič ne kaže, da bo tudi v prihodnosti kaj drugače.

Statistika pravi, da kupijo novega Pass­ata vsakih 29 sekund, torej 3.000 na dan in 22 milijonov do zdaj. Veliko teh avtomobilov pade na ramena podjetij, vendar to le še potrjuje trditvi, da je Passat znan kot zanesljiv izdelek in varno prevozno sredstvo. Po novem pa mu lahko pripišemo tudi zvrhano mero užitka v vožnji, zato smo prepričani, da bo zavil tudi v marsikatero domačo garažo. Najprej naj povemo, da odpadejo pripombe, da so mu spremenili le žaromete, barvo, dodali 'kromirano' letvico in pritaknili varčnejši motor.

Novi Passat je res novi, čeprav smo kakšno tehnično rešitev resda že kje srečali. Osma generacija, prvo so prikazali že davnega leta 1973, je veliko bolj ostra, z bolj jeznimi žarometi in agresivnejšimi potezami. Vodja Volkswagnovega oblikovalskega oddelka Klaus Bischoff je skupaj s svoji sodelavci s pridom izkoristil prilagodljivo platformo MQB, zato je kljub skoraj enaki dolžini novinec nižji (za 1,4 centimetra) in širši (za 1,2 centimetra). Motorje so lahko postavili nižje, zato je motorni pokrov skupaj s prednjim delom avtomobil agresivnejši, potniško kabino pa so postavili bolj nazaj. Čeprav za novega Passata ne potrebujete nove garaže (to jim štejemo v dobro, saj avtomobili rastejo hitreje kot parkirna mesta in evropske ceste), so po zaslugi kar 7,9 centimetra izdatnejše medosne razdalje največ pridobili prav potniki tako na prednjih kot tudi zadnjih sedežih. Odgovor se skriva v manjših previsih ob kolesih, saj so gume postavljene veliko bolj na robove karoserije, kar ima tudi blagodejni učinek na vozno dinamiko.

Dodate še vrhunska svetila v LED-tehnologiji in dvojne trapezne zaključke izpušnih cevi ter štejete, koliko glav mimoidočih se je obrnilo. V okolici Volkswagnovih salonov vse, na bencinski črpalki mnogo, v središču mesta le tu in tam. Volkswagen Pa­ssat oblikovno namreč še vedno ni dorasel zdaj že stari Alfi 159. Toda Passat ima adut, ki ga Alfa (in še marsikateri tekmec) nikoli ni imela: ergonomijo voznikovega delovnega prostora. Vsak gumb ali stikalo je točno tam, kjer ga pričakuješ, vse deluje izvrstno in zato je voznikov delovni prostor bolj prostor sproščanja kot prisilnega dela. Mogoče pa je to razlog, da je tako zaželen kot službeni avtomobil?

Šalo na stran, intuitivni osrednji zaslon, občutljiv za dotik, začuti, da se s prsti približujete, povezljivost z vašim pametnim telefonom omogoča poslušanje vaših priljubljenih skladb brez CD-jev ali USB-jev, telefon lahko medtem celo polnite! Interaktivna instrumentna plošča ima digitalne merilnike z izvrstno grafiko (za 508 evrov in le v kombinaciji z navigacijo Discover PRO!), navigacija omogoča več možnosti prikazovanja v ločljivosti 1.440 krat 540 pik, seveda pa lahko navigacijo ali podatke o vožnji prikličete tudi med digitalna merilnika hitrosti in motornih vrtljajev. Slaba stran teh novosti je, da omogočajo več prikazov, kot jih lahko voznikovo oko zaznava, dobra pa prilagodljivost teh (pet prednastavljenih možnosti) in nevsiljivost.

Passat lahko ima povsem klasično obliko merilnikov brez dodatnih informacij, ki bi voznika motile, poleg tega pa elektronika ne piska in opozarja vsakih pet minut, da bi pritegnila voznikovo pozornost. Ja, Passat je prav prijeten avtomobil, ki celo na nepripet varnostni pas opozori zelo diskretno. Zanimivo, novinec ne omogoča položaja za volanom, ki je marsikateremu naključnemu opazovalcu priklical nasmeh na usta: poimenovali smo ga vožnja brez voznika. Nekateri so namreč uspeli sedež tako znižati in volanski obroč tako izvleči, da so drugim voznikom ali sprehajalcem postali nevidni. Kako so kaj videli na cesto, nam še zdaj ni jasno, so pa očitno inženirji poskrbeli, da 'low riderji' (ljubitelji drsanja zadnjic ob asfalt) ne bodo imeli več tega veselja.

V Passatu osme generacije se prednja sedeža ne približata več toliko podvozju in volanski obroč ni več vzdolžno tako nastavljiv, da bi se košarkarji počutili domače. So pa zato več možnosti premikanja dobili potniki na zadnjih klopeh, predvsem ramen in glav, ni pa mogoče spregledati niti 21-litrskega prirastka v prtljažniku (prej 565, zdaj 586 litrov) navkljub štirikolesnemu pogonu! Ta (peta generacija sklopke Haldex) ni ravno dakarski, toda do priljubljenega smučišča boste brez dvoma prispeli. V osnovi sta gnani le prednji kolesi in tako rekoč pred njunim zdrsom (najsodobnejša tipala!) se prek elektrohidravlične oljne črpalke zbudita še zadnji.

Testni avtomobil je imel še serijski XDS+, ki s pomočjo stabilnostnega sistema ESC zavira notranji kolesi v ovinkih, s tem pa Passat tudi lažje in raje zavije. Skratka: opravlja funkcijo delne zapore diferenciala, dejansko pa to ni. Omenili smo že asistenčne sisteme. Poleg digitalne instrumentne plošče (poimenovane Active Info Display) z izvrstno grafiko (pet prednastavljenih možnosti omogoča prikaz klasičnih merilnikov, potem dodaten prikaz porabe in dometa, varčne vožnje, navigacije in delovanja asistenčnih sistemov) in velikega osrednjega zaslona je bil Passat z najboljšo opremo Highline od treh možnih serijsko oprem­ljen še s sistemom za nadzor prometa Front Assist z mestno funkcijo zaviranja v sili, zagonom motorja brez ključa, pametnim tempomatom, dodatno pa je imel še pametni ključ za odklepanje oziroma zaklepanje avtomobila (504 evre), radio z navigacijskim sistemom Discover Pro (1.718 evrov), spletno povezavo v vozilu Car Net (77,30 evrov), paket asistenčnih sistemov Plus (v katerega je vključen sistem za zaznavanje pešcev, pomoč pri mrtvih kotih Side Assist Plus, pomoč pri ohranjanju vozila na voznem pasu Lane Assist, samodejno prilagajanje dolgih luči Dynamic Light Assist in pomoč pri zastojih, 1.362 evrov), kamero za vzvratno vožnjo (hmm, zgolj devet evrov?) in LED-tehnologijo pri zunanjih svetilih (561 evrov).

Pa ne pozabimo še na sistem Rear Trafic Alert (pomoč pri mrtvih kotih pri vzvratni vožnji) in funkcijo Think Blue Trainer (ki ti z nasveti pomaga znižati porabo goriva, hkrati pa zbiraš točke). Zato se ne čudite, če je osnovno cena avtomobila 38.553 evrov zaradi bogate dodatne opreme višja kar za ceno novega avtomobila nižjega cenovnega razreda, to je 7.800 evrov. Toda lahko nam verjamete, morda res ne potrebujete vse opreme, deluje pa izvrstno. Le v bogata navodila za uporabo se je treba najprej zakopati in jih temeljito preštudirati. Testni Passat je imel na našem preizkusu le eno hibo: škripanje zavor pri prvih metrih vožnje, pa še to zgolj pri vzvratni vožnji. Vsakič, ko sem zapeljal vzvratno na glavno cesto, ko sem se izpred hiše odpravil v službo, so zavore grdo zaškripale, po 20 metrih pri istem manevru pa je slabost čudežno izginila. V smeri vožnje pa so to ni nikdar pojavilo! Če ne bi bilo to vsak dan in zelo očitno, sploh omenil ne bi ...

Motor kljub turbodizelski tehnologiji, neposrednemu vbrizgavanju goriva, si­stemu stop-start in možnosti 'jadranja' pri spuščenem plinu (ko motor deluje v prostem teku) ni ravno vzor varčevanja, je pa pravi biser v smislu poskočnosti. Če je bilo še pred nekaj leti povsem normalno, da so imeli turbodizelski motorji TDI z okoli dvema litroma prostornine okoli 110 'konjev', najmočnejši pa 130, je bilo več zgolj domena predelovalcev. Se spomnite, 200 'konjev' je bil že hud zalogaj! Zdaj pa ima serijski (!) motor 240 'konjev' in kar 500 njutonmetrov največjega navora! Se potem čudite, da ima serijsko štirikolesni pogon 4Motion in sedemstopenjski dvosklopčni menjalnik DSG? Poglejte na rezultate naših meritev, takih pospeškov se ne bi sramoval niti kakšen čistokrvni športni avtomobil, zelo dobro pa se je Passat izkazal tudi pri zaviranju (z zimskimi gumami!).

Verjetno ima nekaj zaslug pri tem tudi hujšanje, saj je novi Passat od starega lažjilažji (nekatere različice celo za 85 kilogramov). Če obkljukate to kombinacijo, 240-'konjski' TDI s tehnologijo 4Motion in DSG-jem, ne morete zgrešiti. Damo roko v ogenj! Sistem stop-start deluje izvrstno in zagoni motorja celo ne zmotijo potnikov več toliko kot nekoč, kar lahko pripišemo novejši tehnologiji in boljši zvočni izolaciji (tudi večslojno varnostno steklo), svetlobno opozorilo za mrtve kote na zunanjih vzvratnih ogledalih bi lahko bilo manjše, shema pretikanja v ročnem načinu (če namesto obvolanskih stikal uporabljate prestavno ročico) ni taka kot v dirkaškem Polu WRC, zato se Ogier in Latvala mogoče ne bi počutila najbolj domače v tem avtomobilu.

Po drugi strani so lahko pritrdišča ISOFIX vzor, odlični aktivni žarometi v LED-tehnologiji prav tako, diskretna ambientalna osvetlitev in sedeži v kombinaciji usnja ter alkantare pa zasvojijo. Da, v tem avtomobilu je življenje prav prijetno. Izvrstna tehnika in ogromno asistenčnih sistemov običajno pomeni tudi višjo ceno. Zato bi lahko končali ta zapis v smislu super avtomobil, vendar tudi dražji od predhodnika, pa ne bomo. Ker ni! Šibkejše različice so kljub novejši tehnologiji ohranile zelo podobno ceno, dražje različice (kot je bil testni avtomobil) pa so celo cenejše od primerljivega predhodnika. Zato le nikar ne zavijajte z očmi, če vam šef ponudi novega Passata. Mogoče se boste vozili celo bolje od njega, čeprav ima za številko ali dve večjo limuzino.

bese­di­lo: Aljoša Mrak

Osnovni podatki
Prodaja: Porsche Slovenija
Cena osnovnega modela: 23.140 €
Cena testnega modela: 46.957 €
Moč: 176kW (240 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 6,1 s
Največja hitrost: 240 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,3l/100km
Garancija: 2 leti splošne garancije, 3 leta garancije na lak, 12 let garancije za prerjavenje, neomejena mobilna garancija ob rednem servisiranju pri pooblaščenih serviserjih.
Menjava olja vsakih 15.000 km
Servisni pregled na 15.000 km
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Redni servisi, delo, material: 1.788 €
Gorivo: 10.389 €
Gume (1) 2.899 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 19.229 €
Obvezno zavarovanje: 5.020 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 8.205 €
Skupaj 47.530 € (strošek na km: 0,48 €)
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bi-turbodizelski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 81 × 95,5 mm – gibna prostornina 1.968 cm3 – kompresija 16,5 : 1 – največja moč 176 kW (240 KM) pri 4.000/min – srednja hitrost bata pri največji moči 12,7 m/s – specifična moč 89,4 kW/l (121,6 KM/l) – največji navor 500 Nm pri 1.750-2.500/min – 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) – po 4 ventili na valj – vbrizg goriva po sistemu skupnega voda – dva turbinska polnilnika na izpušne pline – hladilnik polnilnega zraka.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 7-stopenjski robotizirani menjalnik z dvema sklopkama – prestavna razmerja I. 3,692; II. 2,150; III. 1,344; IV. 0,974; V. 0,739; VI. 0,574; VII. 0,462 – diferencial 4,375 – platišča 8,5 J × 19 – gume 235/40 R 19, kotalni obseg 2,02 m.
Zmogljivost: največja hitrost 240 km/h – pospešek 0–100 km/h 6,1 s – poraba goriva (ECE) 6,4/4,6/5,3 l/100 km, izpust CO2 139 g/km.
Voz in obese: limuzina – 4 vrata, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj večvodilna prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (stikalo med sedežema) – volan z zobato letvijo, elektro-hidravlični servo, 2,9 zasuka med skrajnima točkama.
Mase: prazno vozilo 1.721 kg – dovoljena skupna masa 2.260 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 2.200 kg, brez zavore: 750 kg – dovoljena obremenitev strehe: 100 kg.
Zunanje mere: širina vozila 1.832 mm – kolotek spredaj 1.584 mm – zadaj 1.568 mm – rajdni krog 11,7 m.
Notranje mere: širina spredaj 1.510 mm, zadaj 1.510 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 500 mm, zadnji sedež 480 mm – premer volanskega obroča 370 mm – posoda za gorivo 66 l.
Prtljažnik: 5 sedežev: 1 × nahrbtnik (20 l); 1 × letalski kovček (36 l) ; 1 × kovček (85,5 l), 1 x kovček (68,5 l)
Serijska oprema: varnostna blazina za voznika in sopotnika – stranski varnostni blazini za voznika in sopotnika – zračni zavesi spredaj – pritrdišča ISOFIX – ABS – ESP – LED žarometi – električen servo volan – samodejna tripodročna klimatska naprava – električni pomik šip spredaj in zadaj – električno nastavljivi in ogrevani vzvratni ogledali – potovalni računalnik – radio, CD-predvajalnik, CD-izmenjevalnik in MP3-predvajalnik – daljinsko upravljanje osrednje ključavnice – prednje meglenke – po višini in globini nastavljiv volanski obroč – ogrevana in električno nastavljiva usnjena sedeža spredaj – parkirna tipala spredaj in zadaj – deljiva zadnja klop – voznikov in sovoznikov sedež nastavljiva po višini – radarski tempomat.
Naše meritve
T = 5 °C / p = 992 mbar / rel. vl. = 74 % / Gume: Dunlop SP Winter Sport 3D 235/40/R 19 V/ stanje kilometrskega števca: 2.149 km
Pospešek 0-100km: 6,6s
402m z mesta: 14,7s ( 152km/h)
Prožnost 50-90km/h: Meritev s tovrstnim menjalnikom ni možnas
Največja hitrost: 240km/h (VII.)
poraba na testu: 7,8 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 6,3 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 68.8m
Zavorna pot pri 100km/h: 41,3m
AM meja: 39m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 60dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 58dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 56dB
Trušč pri 50km/h v 6. prestavi 55dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 60dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 59dB
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 58dB
Trušč pri 90km/h v 7. prestavi 57dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 62dB
Trušč pri 130km/h v 6. prestavi 61dB
Trušč pri 130km/h v 7. prestavi 60dB
Trušč v prostem teku: 39dB
Napake med testom: Škripanje zavor (le v prvih metrih vzvratne vožnje!).
Ocena skupaj (365/420)
  • Povsem zasluženo je dobil petico. Passat z vrha ponudbe je skupaj z bogato osnovno in dodatno opremo tako dober, da ga ne bi imeli le za službeni avtomobil, ampak tudi za domačega.

  • Zunanjost (14/15)

    Mogoče ni najlepši ali povsem drugačen od predhodnika, je pa v živo lepši kot na fotografijah.

  • Notranjost (109/140)

    Vrhunska ergonomija, dovolj prostora, veliko udobja in precej opreme.

  • Motor, menjalnik (57 /40)

    Z izbiro tehnike, kot jo je imel testni avtomobil, ne morete zgrešiti.

  • Vozne lastnosti (62 /95)

    Šitirkolesni pogon zagotavlja dobro lego na cesti, občutek pri zaviranju je vrhunski, pri stabilnosti nismo imeli pripomb.

  • Zmogljivost (31/35)

    Uf, pravi športnik, preoblečen v limuzinsko obleko z napisom TDI.

  • Varnost (42/45)

    5 zvezdic Euro NCAP, dolg seznam asistenčnih sistemov.

  • Gospodarnost (50/50)

    Dobra garancija (jamstvo 6+), manjša izguba vrednosti pri rabljenem avtomobilu in konkurenčna cena, le poraba je nekoliko večja.

AM ocena: 5/5

Užitek v vožnji: 4/5

Hvalimo in grajamo
opremljenost (asistenčni sistemi)
motor
zvočna izolacija
udobje, ergonomija
sedemstopenjski menjalnik DSG
štirikolesni pogon
cena glede na predhodnika
vsa zunanja svetila v LED-tehnologiji
premajhen vzdolžni pomik volana
prednja sedeža ne omogočata nizkega položaja za volanom
opozorilni lučki za mrtvi kot (oba boka avtomobila)
shema ročnega pretikanja ni kot v dirkalniku Polo WRC