Toyota Avensis Verso 2.0 VVT-i

30. 10. 2001
Deli
Toyota Avensis Verso 2.0 VVT-i

Med vsemi kralji, ki so nekoč vladali v Evropi, si je prav posebno mesto zagotovo »priboril« Ludvik XIV. Pa ne zaradi osvojenih zmag, ampak predvsem zaradi svoje razvratnosti. Skromnosti možak, imenovan sončni kralj, ni poznal. O tem, kako bogato je živel, še danes priča njegov »skromni« domek, oddaljen le nekaj deset kilometrov od Pariza. V primerjavi z njim so namreč vse, kar premore Slovenija, komaj gradiči. Približno takšno primerjavo bi lahko naredili tudi med Avensisom in Avensisom Verso. Vsaj dimenzijsko.

Najnovejši Toyotin limuzinski kombi z Avensisom, ki se uvršča v srednji avtomobilski razred, nima veliko skupnega. Verso je kar za 130 milimetrov daljši, 50 milimetrov širši in 300 milimetrov višji. Ko te podatke primerjate s tekmeci, hitro ugotovite, da sta si mnogo bližje Avensis Verso in Wolkswagen Sharan kot Avensis in Avensis Verso.

Avensis Verso po Avensisu ni prevzel niti prednjih žarometov, kaj šele drugih oblikovnih značilnosti. Tako lahko hitro zaključimo, da ju družita le ime in značka na nosu. Oblikovalci so Versa želeli približati predvsem evropskim kupcem, zato je potniški prostor povsem nov. To dokazujejo zelo dobri materiali: za armaturno ploščo, na vratih, njihova kakovost pa malce šepa le proti dnu sredinske konzole, kjer so na otip nekoliko pregrobi. Vendar pa to vtisa ne pokvari.

Dekorativni plastični dodatki - opazite jih na armaturni plošči in vratih - želijo spominjati na titan. Tako kot nekateri deli zunanjosti so s kromom obrobljeni tudi merilniki, ki ponoči pričarajo zanimivo belo svetlobo (belo in ne rumeno), presenetijo tudi številni predali, od katerih so tisti na armaturni plošči znotraj prevlečeni s plišem, nenazadnje pa tudi avdiosistem in klimatska naprava.

Stikala so v Versu povsem logično razporejena in ponoči osvetljena; grajo bi lahko pripisali le neuporabni, predalu podobni plastiki, ki bi lahko bilo držalo za večje plastenke s pijačo, ki ga v Versu žal ni. Ljudje z okusom bodo hitro opazili tudi, da se osvetlitev merilnikov barvno ne usklajuje z zeleno osvetlitvijo sredinske konzole.

Verjetno ni treba poudarjati, da potniki v Versu sedijo višje kot v osebnem avtomobilu, toda kljub temu bi si zahtevnejši vozniki ob odlični preglednosti, ki jo omogoča takšen položaj sedenja, zaželeli še po globini nastavljiv volanski obroč in natančnejši oziroma brezstopenjski način določanja naklona naslonjala. Toda zaradi teh (dveh) pomanjkljivosti bi novemu Toyotinemu avtomobilu le s težavo pripisali grajo. Volanski obroč namreč ni le odet v usnje, temveč tudi primerno odebeljen, prestavna ročica je primerno oddaljena, prav tako tudi stopalke.

In ko se poglobite še v tehnične podatke in ugotovite, da Avensisa Versa lahko poganja tudi 2, 0-litrski motor VVT-i, ki si je odlične ocene prislužil že v Previi in polterencu RAV-4, o udobju med vožnjo skorajda ni več dvomov.

Evropskim cestam so namreč inženirji priredili tudi podvozje in vzmetenje, ki si v razredu limuzinskih kombijev ne zasluži le ocene zanesljivo, temveč kar športno-udobno, zmogljivostim motorja pa povsem kljubujejo zavore, podprte s štirikanalnim sistemom ABS ter dodatkoma EBD in BA. Skratka, tudi v kritičnih zaviranjih in menjavanjih smeri ostaja Avensis Verso še vedno predvidljiv in zelo obvladljiv limuzinski kombi.

Kaj pa potniki? Čeprav Avensis Verso ni avtobus, je namenjen velikemu številu potnikov. Poleg voznika jih namreč v njegovi notranjosti lahko sedi kar šest. Eden ob vozniku, trije za njim, dvema pa sta namenjena še sedeža v tretji vrsti.

V Versu je poskrbljeno tudi za udobje. Potniku spredaj je namenjenega prav toliko udobja kot vozniku, in če ob tem prištejemo še osvetljena ogledalca v obeh senčnikih ter zadostno število bralnih luč, se ta resnično ne bo smel pritoževati. To pravzaprav velja tudi za potnike v drugi vrsti, kjer so namesto klopi trije povsem samostojni sedeži, ki jih je mogoče izdatno nastavljati, zlagati in po potrebi tudi odstraniti. Spodobni pa niso le sedeži, ampak tudi prostor, odmerjen nogam in glavam, le bralnih lučk v tej vrsti sedežev žal primanjkuje.

Nad prostorom pa zagotovo ne bosta navdušena potnika v zadnji oziroma tretji vrsti. Vsaj ne nad prostorom, namenjenim nogam. In potem se človek vpraša, ali je Verso s svojimi merami vendarle dovolj velik, da se lahko v njem udobno pelje sedem ljudi? V Toyotinem programu so namreč za takšne podvige namenili Previo. Saj ne, da bi snovalcem v Versu zmanjkalo prostora, le nekoliko preveč gospodarno so ga izrabili.

Za skoraj genialno lahko označimo rešitev namestitve rezervnega kolesa, ki je svoj prostor našel pod voznikovim sedežem. Res je sicer, da je tam nekoliko težje dostopen, toda tako so pridobili dodatnih 70 litrov prostora, ki se skriva v dnu prtljažnika.

Žal pa jih niso namenili podobni rešitvi, kot jo poznamo na primer v Oplovi Zafiri, temveč prtljagi. Napaka, kajti zadaj lahko udobno sedita le dva otroka, torej sta sedeža tam le pogojno uporabna, še bolj kot to pa zmoti dejstvo, da slednjih, kadar ju ne potrebujemo, ni mogoče prekucniti in s tem povečati prtljažnega prostora. Tega je namreč v osnovi le 282 litrov. Možno ju je sicer odstraniti, toda to pomeni, da se boste morali pred odhodom odločiti, kaj bo šlo z vami na daljšo pot: več prtljage ali več sedežev. Če se boste odločili za prvo možnost, boste prtljažnik kaj hitro povečali z 282 litrov na 771, z odstranitvijo sedežev v drugi vrsti pa kar na 1626 litrov, izmerjeno do spodnjega roba stekel. No, če boste želeli izkoristiti vso prostornino prtljažnika, vse do stropa, pa kar na 2104 litre.

To pa so, če se povrnemo v uvod, že skoraj Versaillske dimenzije v primerjavi s tistimi, ki jih ponuja Avensis. Prav takšno je tudi počutje. Razkošno s prostorom, voznimi lastnostmi in nenazadnje tudi z udobjem. Le potnika zadaj se s tem ne bosta povsem strinjala.

Matevž Korošec

Foto: Uroš Potočnik

Osnovni podatki
Prodaja: Toyota Adria d.o.o.
Cena osnovnega modela: 21.242,91 €
Cena testnega modela: 21.242,91 €
Moč: 110kW (150 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 11,4 s
Največja hitrost: 198 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 8,6l/100km
Garancija: 3 leta ali 100.000 kilometrov splošne garancije, 12 let garancije na prerjavenje, 3 leta garancije na lak
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 459,02 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 792,86 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 86,0 × 86,0 mm - gibna prostornina 1998 cm3 - kompresija 9,8 : 1 - največja moč 110 kW (150 KM) pri 6000/min - srednja hitrost bata pri največji moči 17,2 m/s - specifična moč 55,1 kW/l (75,1 KM/l) - največji navor 192 Nm pri 4000/min - ročična gred v 5 ležajih - 2 odmični gredi v glavi (veriga) - po 4 ventili na valj (VVT-i) - blok in glava iz lahke kovine - elektronski večtočkovni vbrizg in elektronski vžig - tekočinsko hlajenje 6,8 l - motorno olje 4,2 l - akumulator 12V, 105 Ah - alternator 65 A - uravnavani katalizator
Prenos moči: motor poganja prednja kolesa - enokolutna suha sklopka - 5-stopenjski ročni menjalnik - prestavna razmerja I. 3,833; II. 2,045; III. 1,333; IV. 1,028; V. 0,775; vzvratna 3,583 - prestava v diferencialu 4,235 - platišča 6,5J × 15 - gume 205/65 R 15 H (Michelin Energy), kotalni obseg 1,95 m - hitrost v V. prestavi pri 1000/min 35,7 km/h - rezervno kolo T135/80 D 16 M, dovoljena hitrost 80 km/h
Zmogljivost: največja hitrost 198 km/h - pospešek 0-100 km/h 11,4 s - poraba goriva (ECE) 11,5/6,8/8,6 l/100 km (neosvinčeni bencin, OŠ 95)
Voz in obese: limuzinski kombi - 5 vrat, 7 sedežev - samonosna karoserija - Cx = 0,30 - spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator - zadaj poltoga prema, vzdolžna vodila, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, servo, ABS, EBD, BAS, mehanska ročna zavora na zadnja kolesa (ročica med sedežema) - volan z zobato letvijo, servo, 3,3 zasuka med skrajnima točkama
Mase: prazno vozilo 1445 kg - dovoljena skupna masa 2140 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1500 kg, brez zavore 500 kg - dovoljena obremenitev strehe 100 kg
Zunanje mere: dolžina 4650 mm - širina 1760 mm - višina 1725 mm - medosna razdalja 2825 mm - kolotek spredaj 1505 mm - zadaj 1500 mm - najmanjša razdalja od tal 180 mm - rajdni krog 11,8 m
Notranje mere: dolžina (od armaturne plošče do zadnjega naslonjala) 1550-1850 mm - širina (komolci) spredaj 1490 mm, zadaj 1500 mm - višina nad sedežem spredaj 990-1040 mm, zadaj 950 mm - vzdolžnica prednji sedež 880-1090 mm, zadnja klop 990-630 mm - dolžina sedalnega dela prednji sedež 460 mm, zadnja klop 480 mm - premer volanskega obroča 380 mm - posoda za gorivo 60 l
Prtljažnik: normno 282-2422 l
Naše meritve
T = 10 °C - p = 998 mbar - rel. vl. = 83 %
Pospešek 0-100km: 10,2s
1000m z mesta: 31,7s ( 163km/h)
Največja hitrost: 198km/h (V.)
Najmanjša poraba: 11,6l/100km
Najvišja poraba: 13,7l/100km
poraba na testu: 12,7 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 42,0m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 59dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 58dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 57dB
Napake med testom: brez napak
Ocena
  • Toyota je z Avensis Versisom predstavil nov limuzinski kombi, ki se s svojimi dimenzijami postavlja povsem ob bok Volkswagnu Sharanu in Renaultu Espacu. Toda ne le z dimenzijami, temveč tudi s celotno mehaniko, počutjem potnikov in uporabno notranjostjo. Za prevoz sedmih potnikov pa je kljub temu mnogo uporabnejša in udobnejša še vedno nekoliko večja Previa.

Hvalimo in grajamo
motorne zmogljivosti
lega na cesti
udobje na sedežih v prvi in drugi vrsti
dodaten predal v prtljažniku
dovolj bogata oprema
garancijski roki
prostor za noge v tretji vrsti
zadnja sedeža nista prekucljiva
potovalni računalnik posreduje le podatke o trenutni, povprečni porabi ter povprečni hitrosti
ni držala za večje plastenke s pijačo