Toyota Yaris 1.8 Dual VVT-i TS Plus

Na Yarisu TS (Plus) je samo ena napaka. Oznaka TS (Toyota Sport) je odveč.

16. 8. 2007

Toyota Yaris z novim 1, 8-litrskim bencinskim motorjem in opremo TS je na videz športen malček. Nova sta tudi oba odbijača; tako v prednjega kot v zadnjega so vstavljene meglenke (za vklop zadnjih je treba vključiti prednji), kar daje pridih športnosti, tega pa dodatno povečujejo maska iz ‘satovja’, stranska pragova, (ne preveč izstopajoče) strešno krilce in kroman nastavek izpušne cevi. Od drugih, bolj ‘civilnih’ Yarisov se TS po zunanjosti loči še po drugačnih zadnjih lučeh, ki imajo v tem primeru tudi LED-tehniko, in 17 palcev velikih lahkih platiščih, ki so jih ‘oblekli’ z nizkopresečnimi Yokohaminimi gumami.

Zunanjost obljublja veliko, da pa ne gre za čisto športen avtomobil, ki bi ga lahko postavili ob bok Corsi OPC, Cliu RS, Fiesti ST in podobnim, postane jasno, ko se usedete na voznikov sedež. Ker je ta trši (in precej boljši) kot pri manj zmogljivih Yarisih, ima voznik občutek, da sedi višje. Dejstvo pa je, da se sedi previsoko, sedalni del je prekratek, bočne opore je več kot sicer, a še vedno premalo.

Našteti očitki veljajo, če gledate na TS (Toyota Sport) kot na športen avto. Če pa na športnost za trenutek pozabite, lahko nanj ter na njegovo notranjost, analogne merilnike oranžne barve (in tehnologijo Optitron), kromane obrobe zračnikov, kromane kljuke in kroman zgornji del prestavne ročice (ta je sicer enaka kot pri drugih Yarisih, tako kot je enako gumirano vznožje, v katerega se vse prerada nabirata prah in umazanija) gledate kot na oplemenitenje ponudbe Yarisov.

Da TS ni v notranjosti nič bolj športen, je lahko tudi prednost, saj Toyota Sport ohranja vse dobre lastnosti manj zmogljivih Yarisov, in sicer veliko število uporabnih odlagalnih mest in predalov, pregledno in dokaj ergonomsko upravljanje, lahkotno ‘skakanje’ na sedež in z njega (kar ne bi mogli trditi, če bi bili sedeži res športni) ter preprosto vzdolžno pomično in deljivo zadnjo klop z reguliranjem naklona naslona. Enake pa so tudi slabosti – od nepriročnega gumba (tokrat je levi ob merilnikih) za upravljanje z (enosmernim) potovalnim računalnikom do plastične zasnove notranjosti in pomanjkanja stikala za dnevne luči.

Prva večja ločnica med običajnim in Yarisom TS se pokaže, ko zasukate volanski obroč. Električni servo je slabotnejši, volan je trši, bolj neposreden, za prehod iz ene v drugo skrajno točko pa ga je treba manj zasukati. Športnost lahko občutitmo tudi pri tršem podvozju. To je za osem milimetrov znižano, vzmeti in blažilniki (zadnjim so dodali povratne vzmeti) so nekoliko trši, sprednji stabilizator je debelejši, karoserija pa je (zaradi večjih obremenitev) nekoliko okrep­ljena okoli vpetij vzmetenja.

Podvozje je prirejeno najmočnejšemu motorju v Yarisovi ponudbi, novemu 1, 8-litrskemu Dual VVT-i, agregatu s tehnologijo prilagajanja časov odpiranja sesalnih in izpušnih ventilov. 133 ‘konj’ ne pomeni, da se uvršča v ligo Clia RS in Corse OPC, pomeni pa daleč najudobnejši prevoz z Yarisom. Z manj nagibanja karoserije med hitrejšo vožnjo, z manj hrupa pri večjih hitrostih, in ker je navora (173 Nm) dovolj, tudi z manj pogostim poseganjem po ročici (le) petstopenjskega menjalnika.

Motor zagotavlja dinamično vožnjo, saj vseskozi nudi zadovoljivo stopnjo navora, za najhitrejše rezultate pa ga je treba priganjati (saj ne, da bi se agregat upiral) do 6.000/min, kjer doseže največjo moč (133 ‘konjev’). Bolj ko se merilnik vrtljajev približuje 4.000/min, živahnejši in močnejši postaja Yaris; to pa se le še stopnjuje, čim bolj se merilnik približuje rdečemu polju.

Menjalnik je tak kot pri preostalih Yarisih - dober, s sred­nje dolgimi, torej nič kaj športno kratkimi gibi prestavne ročice, ki se premika natančno in odločno. Je le peststopenjski, kar pomeni, da tudi tu Yaris ohranja slabost šibkejših različic, čeprav je to zaradi močnejšega motorja (ki ga je za avtocestno hitrost treba manj priganjati oziroma ga sploh ni treba) manj očitno in moteče. Pri večjih hitrosti je višja tudi stopnja hrupa (in poraba goriva), kar bi z dodatno šesto prestavo lahko omilili. Zaradi zadostnega navora pa lahko voznik lenari s poseganjem po prestavni ročici.

Pri hitrosti (po merilniku) 90 kilometrov na uro kaže kazalec vrtljajev na 2.500 vrtljajev v minuti. Potovanje s takšno hitrostjo je tiho in udobno, če le na cesti ni preveč lukenj, saj je Yaris Toyota Sport trše nastavljen, a nikakor ne tako trdo kot prave športne različice konkurenčnih znamk. Močnejši motor, ki ga je zaradi veselja do dela užitek priganjati do rdečih številk, ima tudi slabost - porabo goriva.

Ker je prostornina posode za gorivo tolikšna kot pri drugih, tudi varčnejših dizelskih Yarisih, so lahko TS-ovi postanki na bencinskih serivisih kar pogosti. Medtem ko je na testu najmanjša poraba goriva znašala 8, 7 litra na 100 prevoženih kilometrov, se je največja povzpela na kar 12 litrov.

Glavni in za marsikaterega nedopustljivi oviri, ki preprečujeta, da bi bil TS priljubljen pri športne vožnje željnih voznikih, sta neizklopljiva sistema VSC (sistem za stabilizacijo) in TRC (sistem proti zdrsavanju pogonskih koles). To je dokaz več, da Yaris Toyota Sport ni športen avtomobil. Če bi pri Toyoti le malce bolj razmislili pri uporabi oznake (hvala bogu je le ena) Toyota Sport …

Yaris TS je lahko športen avtomobil le, če za športnost štejete, da je to najhitrejši, najposkočnejši, najtrši in najdinamičnejši (tako po vožnji kot po videzu) Yaris. Kot takega ga tudi prodajajo. Yaris TS je za tiste, ki jim dolžina ni vse, a so radi poskočni (ne eksplozivni), v mestih med najurnejšimi ter na avtocestah med bolj prilagodljivimi. Takole opremljeni Yaris s pametnim ključem, s samodejno klimatsko napravo ter z vžiganjem motorja s pritiskom na gumb je tudi zelo preprost in lahkoten za uporabo. Dodatna prednost.

Mitja Reven, foto: Aleš Pavletič

Toyota Yaris 1.8 Dual VVT-i TS Plus

Osnovni podatki

Prodaja: Toyota Adria d.o.o.
Cena osnovnega modela: 15.890 €
Cena testnega modela: 16.260 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila
Moč: 98kW (133 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 9,3 s
Največja hitrost: 194 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 7,2l/100km

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 1.798 cm3 – največja moč 98 kW (133 KM) pri 6.000/min – največji navor 173 Nm pri 4.400/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/45 R 17 W (Yokohama E70D).
Zmogljivost: največja hitrost 194 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,3 s – poraba goriva (ECE) 9,2/6,0/7,2 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1.120 kg – dovoljena skupna masa 1.535 kg.
Zunanje mere: dolžina 3.750 mm – širina 1.695 mm – višina 1.530 mm – posoda za gorivo 42 l.
Prtljažnik: 270-1.085 l

Naše meritve

T=29 °C / p= 1.150 mbar / rel. vl.: 32 % /Stanje števca: 4.889 km
Pospešek 0-100km: 10,2s
402m z mesta: 17,4s ( 132km/h)
1000m z mesta: 31,5s ( 168km/h)
Prožnost 50-90km/h: 9,4 (IV.)s
Prožnost 80-120km/h: 13,8 (V.)s
Največja hitrost: 195km/h (V.)
poraba na testu: 10,3 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 39,6m
AM meja: 42m
Ocena
  • Ne primerjajte ga z vrhom ponudbe tekmecev, ker tu Yaris ni konkurenčen. Primerjajte ga z drugimi Yarisi, katerih uporabnost nadgrajuje z udobnejšim prevozom (tudi na daljše proge). Je manj hrupen, potreba po poseganju po prestavni ročici je manjša, vključevanje v promet je hitro, prehitevanja so še varnejša … In še nekaj je: TS sploh ni drag.

Hvalimo in grajamo
varnost (7 varnostnih blazin)
lahkotnost uporabe (vstop brez ključa, zagon na gumb …
cena
menjalnik (gibi)
moto
videz
poraba goriva
enosmerni potovalni računalnik z odročnim gumbom za upravljanje
ni dnevnih luči
previsoko sedenje
neizklopljiva sistema VSC in TRC
le petstopenjski menjalnik

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri