Test: Volkswagen Golf - 1.5 TSI ACT DSG R-Line Edition

1. 4. 2018
Deli

Pa še bencinar? Je to sploh mogoče? Izkušnja z Golfom z novim 1,5-litrskim trivaljnikom pravi, da je!

Seveda, tisti, ki prisegajo na dizle, bodo le zavihali nos in zatrdili, da je naša poraba z normnega kroga, ki se je ustavila pri zelo ugodnih 5,3 litra, še vedno za kak liter višja od tistih, ki smo jih dosegali z dizelskimi Golfi. In imeli bodo prav. A kako je z dizli v teh časih, vemo. Niso ravno priljubljeni in videti je, da bodo v prihodnosti še manj. Najnovejši so sicer res čisti (po meritvah na odprti cesti, torej RDE, so prav novi Volkswagnovi dizli povsem v vrhu ekološke prijaznosti), a ko gre za javno mnenje, predvsem pa politične odločitve, ki jih to poganja, so številke nepomembne ...

Skratka, očitno se bo treba navaditi na 'bencince' in tukaj novi, 1,5-litrski TSI z izklopom valjev izstopa – v pozitivnem smislu. Ni trivaljnik, temveč štirivaljnik in od predhodnika z oznako 1.4 TSI je prostorninsko rahlo večji. Rightsizing (namesto downsizinga) pravijo temu in izza volana motor definitivno vzbudi pravi občutek. Je dovolj živahen, ko voznik to želi, ima zvok, ki ni moteč (in zna biti rahlo športen), rad se vrti, dobro diha v nizkih vrtljajih in je ugoden pri porabi – tudi zato, ker zna, ko je le delno obremenjen, izklapljati dva valja, obvlada pa tudi jadranje ob rahlo odvzetem plinu.

Trenutka, ko motorna elektronika prižiga in ugaša valje, tako rekoč ni mogoče zaznati; le če zelo natančno spremljate indikator v popolnoma digitalnih merilnikih (ki so sicer doplačljivi, a jih zelo priporočamo) in če cesta ni vegasta, boste zaznali rahel tresljaj. Takle motor je potemtakem v Golfu najboljša izbira, še zlasti v kombinaciji z dvosklopčno avtomatiko (ki bi lahko bila za odtenek bolj uglajena pri speljevanju).

Ostanek tega Golfa je takšen, kot so Golfi: organiziran, natančen, ergonomski. Infozabavni sistem je odličen, asistenčnih dodatkov je na seznamu opreme (manj serijske in bolj doplačilne) dovolj, cena pa ... Cena za takšnega Golfa sploh ni pretirana. Glede na to, da je imel testni tudi paket R-Line (ki doda aerodinamične dodatke, športno podvozje in še nekaj opreme), strešno okno, LED-žaromete in aktivni tempomat, 28 tisočakov niti ni preveč.

besedilo: Dušan Lukič · foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Cena osnovnega modela: 28.281 EUR €
Cena testnega modela: 28.281 EUR €
Pospešek (0-100 km/h): 8,5 s s
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.498 cm3 – največja moč 110 kW (150 KM) pri 5.000–6.000/min – največji navor 250 Nm pri 1.500–3.500/ min. – posoda za gorivo 50 l.
Prenos moči: Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski menjalnik DSG – gume 225/45 R 17 W (Hankook Ventus S1 Evo).
Zmogljivost: največja hitrost 216 km/h – pospešek 0–100 km/h 8,3 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 5,0 l/100 km, izpust CO2 114 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.317 kg – dovoljena skupna masa 1.810 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.258 mm – širina 1.790 mm – višina 1.492 mm – medosna razdalja 2.620 mm
Prtljažnik: 380–1.270 l
Naše meritve
Okoliščine meritev: T = 15 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 6.542 km
Pospešek 0-100km: 8,5s
402m z mesta: 16,3s ( 142km/h)
Poraba goriva na normnem krogu: 5,3 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 35,6m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 57dB
Hvalimo in grajamo
motor
sedeži
lega na cesti
občasno cukanje dvosklopčnega menjlanika