Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI 4Motion BMT

17. 5. 2016 | Dušan Lukič
Deli

Tale Passat Alltrack je drugi najdražji (že brez dodatne opreme) v ponudbi. A tudi drugi najzmogljivejši.

Dražji in zmogljivejši je le tisti (klasični, ne Alltrack) Passat z 280-'konjskim' TSIjem pod motornim pokrovom. A če je tisti hitri potovalnik, ki se dobro znajde tudi na (bolj ali manj spolzkih) asfaltnih ovinkih, je takle Alltrack bolj univerzalen. Makadam? Globlji sneg? Luže? Ne, nič ga ne zmoti. Pa še uživaški je pri tem. Bistvo Alltracka je seveda malce večja oddaljenost trebuha avtomobila od tal.

Podvozje je višje za 27 milimetrov, in medtem ko to na cesti ne povzroča opazneje slabše lege na cesti ali pretiranega nagibanja karoserije (za teh 27 milimetrov višje težišče so uspešno kompenzirali z rahlo spremenjenimi nastavitvami vzmetenja in blaženja), se na makadamu in kolovozih ta razdalja še kako pozna. Passat namreč nima (na primer) najkrajšega prednjega previsa in tam, kjer bi klasični ob nihaju z nosom zaoral po tleh, se Alltrack znajde brez ugovarjanja.

Luknje na makadamu ne delajo težav (v izogib poškodbam ima Alltrack tudi drugačna, bolj odporna platišča) in zaradi dovolj zmogljive pogonske različice in učinkovitega štirikolesnega pogona si je mogoče privoščiti tudi kak relistični vložek malo na počez – kolikor pač dopušča ne popolnoma izklopljiv ESP. Štirikolesni pogon 4Motion je Volkswagnova klasika, pri tej motorizaciji dodatno obdelana z elektronskima zaporama prednjega in zadnjega diferenciala z oznako XDS+. Pogonsko kombinacijo najzmogljivejšega dizla, dvosklopčnega menjalnika in štirikolesnega pogona smo že preizkusili v klasični limuzini in tudi v Alltracku deluje enako dobro – brez sunkov, dovolj hitro, dovolj uglajeno. Dvolitrski biturbodizel pa je s svojimi 240 'konji' seveda več kot dovolj zmogljiv, da takšnega Passata premika zavidljivo hitro. Delovanje pogonske mehanike je mogoče seveda krmiliti z izbiro voznega profila (Sport, Comfort, Eco, Individual), posebnost Alltracka pa je dodatna terenska nastavitev, ki jo prilagodi terenski vožnji (ESP ni tako vsiljiv, menjalnik ostaja v nižji prestavi, EDS+ deluje ostreje), hkrati pa vozniku na osrednjem zaslonu ponudi tudi nekaj podatkov o vzdolžnih in prečnih naklonih, smeri vožnje ... Ostanek Alltracka je seveda takšen, kot pri drugih Passatih.

Tudi ta testni je imel odlične povsem digitalne merilnike, ki vozniku dajejo precej možnosti za individualizacijo tega, kaj naj mu pokažejo (še vedno pa lahko zapišemo, da bi bili lahko veliko bolj prilagodljivi), hkrati pa na pregleden način prikažejo vse (in še več) potrebne informacije. Sedi se odlično, prostora je tako na zad­njih sedežih kot v prtljažniku veliko, višja oddaljenost avtomobila od tal pa seveda pomeni nekoliko lažji dostop v avto za tiste, ki cenijo višjo namestitev sedežev. Tako opremljen (serijska oprema sicer ni najbolj bogata, a za dodatna dva tisočaka in pol je mogoče Alltracka opremiti s kupom asistenčnih sistemov, ki omogočajo tudi samodejno vožnjo v zastojih, ter smernimi LED-žarometi) Alltrack vozniku pravzaprav ponuja prav vse, kar potrebuje – pa če je blaten ali čist.

Dušan Lukič foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Cena osnovnega modela: 41.221 €
Cena testnega modela: 50.766 €
Moč: 176kW (240 KM)
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 1.099 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 2.292 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.984 cm3 – največja moč 176 kW (240 KM) pri 4.000/min – največji navor 500 Nm pri 1.750 – 2.500/min.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 7-stopenjski menjalnik DSG – gume 235/40 R 19 V (Dunlop SP Winter Sport 3D).
Zmogljivost: največja hitrost 234 km/h – pospešek 0–100 km/h 6,4 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 5,5 l/100 km, izpust CO2 145–144 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.776 kg – dovoljena skupna masa 2.290 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.777 mm – širina 1.832 mm – višina 1.506 mm – medosna razdalja 2.789 mm – prtljažnik 639–1.769 l – posoda za gorivo 66 l.
Naše meritve
Okoliščine meritev: T = 1 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 65 % / stanje kilometrskega števca: 4.223 km
poraba na testu: 7,1 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 5,2 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 41,7m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 62dB
Ocena
  • Alltrack ostaja nezmotljivo Passat, le da je še malo uporabnejši (in malo dražji, seveda), tudi na (ne prehudem) terenu, sploh pa na makadamu in kolovozih. Pa še pri vleki prikolice je odličen.

Hvalimo in grajamo
podvozje
motor
prostornost
luči
premalo serijskih varnostnih asistentov