Podaljšani test: Volkswagen Passat GTE

Upornike, ki bodo večno dvomili o smotrnosti sodobnih pogonskih tehnologij, boste najlažje \'spreobrnili\' ravno s takšnim Passatom.

Podaljšani test: Volkswagen Passat GTE (foto: Saša Kapetanovič) Saša Kapetanovič
28. 9. 2017

Komu zaupati, če ne Volkswagnu. No ja, če pustimo ob strani nekatere napačne odločitve pisarniških moljev, ne moremo zanemariti tega, da nam inženirji iz Wolfsburga že vrsto let dostavljajo odlično in preverjeno tehnologijo. Čeprav v Volkswagnovem koncernu niso ravno pionirji na področju alternativnih pogonskih metod, je zaupanje, da bodo dostavili tehnološko izpopolnjen paket, zakoreninjeno med kupci njihovih znamk. Ravno Passat GTE pa je nekakšen avtomobil, ki vsem dvomljivcem ali tradicionalistom nakazuje smernice in sporoča: “V redu, pripravljeni smo.” Ker če je tovrstna tehnologija v tako 'ljudskem' avtu, kot je Passat, nekaj mora biti na tem, da gre zdaj zares.

Kakšen avto je pravzaprav Passat GTE? Pod čisto navadno limuzinsko karoserijo se skriva priključnohibridna tehnologija, sestavljena iz zdaj že dobro znanega 1,4-litrskega turbobencinarja s 156 'konji', ki sodeluje s 115-'konjskim' elektromotorjem, ki ga napaja baterija 9,9 kWh. Skupna sistemska moč znaša kar 218 'konjev', kar je čisto dovoljšen razlog, da so oznaki E dodali še črki GT, ki sta pri Volkswagnu sinonim za športno različico. A vseeno je prednostna lastnost tovrstnega avta izkoriščanje prednosti elektromotorja. Ta pa nam v Passatu GTE zagotovi ravno dovolj zadoščenja pri vsakdanji uporabi, če le vaša dnevna potovalna rutina ne znaša več kot 40 kilometrov. Avto bo 80 kilometrov na uro dosegel hipoma, do oznake 130 na brzinomeru pa bo prav tako prišel zvezno. Za vse, kar je več od tega, bo na pomoč priskočil motor na notranje izgorevanje, ta pa bo tudi pomagal pri ponovnem polnjenju baterije, če bomo tako hoteli. Sicer pa baterijo v Passatu GTE praviloma polnimo kar prek napajalnega kabla: prek navadne hišne vtičnice bo baterija polna v štirih urah, na hitrih polnilnicah pa bo treba počakati dve uri in pol.


Tako kot zunanjost le bežno nakazuje, da je ta Passat nekaj posebnega, je tudi v notranjosti zgodba podobna. Voznikovo delovno okolje, pa tudi preostanek potniške kabine se ne razlikujeta kaj dosti od notranjosti drugih Passatov. GTE-ja bosta izdala gumba na sredinskem grebenu, ki dajeta možnost izbire pogonskega sklopa, ter tu pa tam kakšen moder šiv na usnju ali emblem GTE.

Tudi baterije, ki so skrite pod zadnjo klopjo, ne bodo odžirale prostora v prtljažniku. Sicer pa, tako kot je nezahtevno ravnanje z delovanjem pogonskega sklopa, je tudi vožnja s Passatom GTE čisto enostavno opravilo. Dovolj je, da pretaknete ročico robotiziranega dvosklopčnega menjalnika v položaj D in se odpeljete. Če boste zelo pozorni, boste sicer občutili nežne preklope med agregati, sploh pri nižjih hitrostih, pozneje pa so ti prehodi skoraj nezaznavni. Tudi prirastka na teži zaradi dodatnih baterij med vožnjo nismo zaznali, saj je podvozje na Passatu dobro uravnano. V prvih kilometrih našega testa mu do zdaj težko kaj zamerimo. Pogrešali smo le kamero za pomoč pri vzvratni vožnji ter samodejni preklop zunanjih ogledal.

besedilo: Saša Kapetanovič
foto: Saša Kapetanovič

Passat GTE (2017)

Osnovni podatki

Cena osnovnega modela: 42.676 €
Cena testnega modela: 43.599 €

Stroški (do 100.000km)

Obvezno zavarovanje: 1.099 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.684 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.395 cm3 – največja moč 115 kW (156 KM) pri 5.000–6.000/min – največji navor 250 Nm pri 1.500–3.500/min. Elektromotor: nazivna moč 85 kW (116 KM) pri 2.500 – največji navor n.p. Sistem: največja moč 160 kW (218 KM), največji navor n.p. Baterija: Li-ion, 9,9 kWh
Prenos moči: motorja poganjata prednji kolesi –6-stopenjski menjalnik DSG– gume 235/45 R 18 – (Nokian WRA3).
Zmogljivost: največja hitrost 225 km/h – pospešek 0–100 km/h 7,4 s – največja hitrost električno n.p. – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 1,8–1,7 l/100 km, izpust CO2 40–38 g/km – električni doseg (ECE) 50 km – čas polnjenja baterije 4,15 h (2,3 kW), 2,5 h (3,6 kW).
Mase: prazno vozilo 1.722 kg – dovoljena skupna masa 2.200 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.767 mm – širina 1.832 mm – višina 1.441 mm – medosna razdalja 2.786 mm – prtljažnik 402–968 l – posoda za gorivo 50 l.

Naše meritve

Okoliščine meritev: T = -8 °C / p = 1.063 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 9.444 km
Pospešek 0-100km: 7,7s
402m z mesta: 15,8s ( 154km/h)
poraba na testu: 6,5 l/100km
Poraba na normnem krogu: 3,8 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 42,3m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 59dB
Ocena
  • Takšen Passat v sebi združuje dva avta: poceni rešitev za premagovanje dnevnih kilometrov ter vsestransko uporaben avtomobil za vikend pobege v neznano.

Hvalimo in grajamo
baterije ne zasedajo dodatnega prostora v notranjosti
enostavna uporaba
pogonska tehnika
ogledala niso samodejno preklopna
ni vzvratne kamere

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri