Volvo S40 1.6 Momentum

12. 5. 2005
Deli

Želite izstopati iz povprečja in voziti premium avtomobil, a pri tem ne nameravate odšteti celega premoženja? Dobro alternativo za izpolnitev takšne želje predstavlja Volvo S40 1.6. Tako boste dobili premium avtomobil, pri tem pa vam ne bo treba odšteti deset milijonov tolarjev in več.

Seveda je res, da prinese takšno varčevanje tudi nekaj nevšečnosti, a glede na omejen proračun, ki ga nameravate nameniti za nakup takšnega avtomobila, ste verjetno pripravljeni na njih.

Tako vam že dejstvo, da je 1, 6-litrski bencinski motor najmanjši in najšibkejši v ponudbi S40, pove veliko o zmogljivostih tako motoriziranega Šveda. 74 kilovatov oziroma 101 konjska moč in 150 njutonmetrov pač ne more skoraj poldrugo tono težkega Volva premikati poskočno po cestah. Dokaz temu so tudi naše meritve, kjer smo mu namerili pospešek od nič do sto kilometrov na uro v skromnih 12, 7 sekunde, igla merilnika hitrosti pa je prilezla do številke 182 km/h.

Pohvalimo lahko ročni menjalnik, ki premore sicer samo pet prestav (pet prestav je cenejše kot šest), a so gibi njegove prestavne ročice natančni in kratki ter morda rahlo pretrdi za resnično hitra pretikanja. Na drugi strani voznikovega delovnega prostora so stopalke, ki so jih Volvovi inženirji razporedili preveč skupaj. Tako se vam lahko zgodil, še posebej če nosite velike čevlje s širokim podplatom, da se vam bo noga pri prehodu s stopalke za plin na stopalko za zavoro zatikala ob slednjo.

Od tehnike je hvale vredno tudi podvozje, ki so si ga Švedi sposodili pri Fordovem novem Focusu in ga hkrati seveda prilagodili v skladu s svojimi željami in potrebami. Rezultat je dobra vodljivost in zanesljiva lega Štiridesetice. Vzmetenje bo, zaradi bolj čvrste karakteristike, ugajalo predvsem ljubiteljem športne vožnje, ki ne marajo velikih nagibanj karoserije, nekaj manj navdušenja pa bodo izžarevali posamezniki, ki iščejo v svojem jeklenem konjičku predvsem udobje vožnje.

Kabino zaznamuje v povprečju dobra ergonomija, ki pa kljub vsemu dopušča nekaj možnosti za izboljšave. Govorimo seveda o že nekajkrat grajani svojevrstni sredinski konzoli, kjer se boste morali nekaj časa privajati na majhnost določenih stikal, ki so hkrati tudi po sklopih (radijski sprejemnik, klimatska naprava) premalo ločene med seboj, in premajhnem bočnem oprijemu prednjih sedežev. Pogrešamo tudi boljšo zvočno izolacijo, saj motorni trušč nad mejo 4000 vrtljajev v minuti občutno naraste, zaradi česar se boste morali s sopotniki pri avtocestnih hitrostnih povprečjih pogovarjati bolj glasno, kot bi bilo to sicer potrebno, če bi bila izolacija bolj učinkovita.

S40 je tudi v najšibkejši različici obdržal vse dobre (in slabe) lastnosti zmogljivejših bratov. To pomeni, da se je z vgradnjo najmanjšega motorja model S40 nekoliko pocenil, a pri tem še vedno ohranil premium lastnosti dražjih Štiridesetic.

Peter Humar

Foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Volvo Car Austria
Cena osnovnega modela: 25.930,56 €
Cena testnega modela: 28.546,99 €
Moč: 74kW (101 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 11,9 s
Največja hitrost: 185 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 9,5l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - gibna prostornina 1596 cm3 - največja moč 74 kW (101 KM) pri 6000/min - največji navor 150 Nm pri 4000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - 5-stopenjski ročni menjalnik - gume 195/65 R 15 T (Pireli Winter Snowsport M+S).
Zmogljivost: največja hitrost 185 km/h - pospešek 0-100 km/h 11,9 s - poraba goriva (ECE) 9,5/5,8/7,2 l/100 km.
Mase: vozilo 1466 kg - dovoljena skupna masa 1930 kg.
Zunanje mere: dolžina 4468 mm - širina 1770 mm - višina 1452 mm.
Notranje mere: posoda za gorivo 62 l.
Prtljažnik: 404 l
Naše meritve
T=11 °C / p= 1011 mbar / rel. vl.: 37 % /Stanje km števca: 4557 km)
Pospešek 0-100km: 12,7s
402m z mesta: 18,4s ( 122km/h)
1000m z mesta: 33,8s ( 155km/h)
Prožnost 50-90km/h: 11,9s
Prožnost 80-120km/h: 17,3s
Največja hitrost: 182km/h (V.)
poraba na testu: 8,2 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 43,9m
AM meja: 40m
Ocena
  • Kljub najslabšim zmogljivostim med brati ni izgubil občutka žlahtnosti in prestižnosti. Drži pa, da morajo Volvovi inženirji poskrbeti za bolj učinkovito zvočno izolacijo.

Hvalimo in grajamo
ergonomija sedenja spredaj
lega in vodljivost
bočni oprijem sedežev spredaj
prostor za glavo zadaj