Volvo XC60 T6 AWD Summum

26. 7. 2009 | Dušan Lukič
Deli

Oznaka XC pri Volvu že dolgo pomeni modele s štirikolesnim pogonom. XC60 je torej srednje velik 'mehki' terenec. T6 pomeni najmočnejši motor, Summum pa najvišjo stopnjo opreme.

Naj bo takoj jasno: tisto, kar vidite na fotografijah, ni 'navaden' XC60 T6 Summum. Navigacija, nastavljivo podvozje FOUR-C in še kaj spada na seznam doplačilne opreme. Pravzaprav bi lahko rekli, da je bilo v testnega XC60 vgrajeno skoraj vse, kar je mogoče, od varnostnih do udobnostnih sistemov.

Zato ni presenetljivo, da cena ni prav prizanesljiva: 60 tisočakov je številka, s katero si lahko privoščite tudi precej večji avto – če ostanemo pri Volvu, recimo enako motoriziranega, a večjega XC70 ali pa do konca opremljenega, dizelsko (D5) motoriziranega XC90.

A treba je priznati: XC60 je ravno prav velik, da je prostora za normalno družinsko uporabo popolnoma dovolj, hkrati pa se še vedno dobro znajde v mestni gneči. Te (kar se tiče porabe) motor ni najbolj vesel in številke hitro splezajo proti 15 litrom, a zanimivo: kljub samodejnemu menjalniku in kljub s turbino podprtemu vrstnemu bencinskemu šestvaljniku s skoraj 300 'konji' se lahko ta XC60 zadovolji z okoli 12 litri na 100 prevoženih kilometrov (testno povprečje), ob zmerni, relacijski uporabi pa tudi z manj kot 11 litri.

To pa so številke, ki so glede na zmogljivosti in velikost oziroma maso povsem spodobne. In ker hkrati ponudi kar precej vozniških užitkov, je stvar še toliko bolj pohvalna.

Stabilnostni sistem DSTC je namreč mogoče popolnoma izključiti. Takrat se izkaže, da je ta XC60 sposoben elegantnega štirikolesnega drsenja ali celo prekrmarjenja – toda za to mora voznik z nekaj dela z volanskim obročem in zavorami premagati začetno drsenje nosu.

Velik del zaslug za pohvale podvozja ima sistem FOUR-C, elektronski sistem krmiljenja blažilnikov. V načinu Comfort je tako XC60 lahko zelo udoben potovalnik, v načinu Sport pa je podvozje trše in bolj športno.

Manj športen je menjalnik; ima možnost samodejnega prestavljanja, je prepočasen in preveč nagnjen k varčevanju z gorivom – in nima športnega načina delovanja. Škoda, saj je šest prestav sicer dobro izračunanih in pisanih na kožo temu motorju.

Varnost je na splošno ena od najboljših strani tega Volva. Sistem DSTC (kot pri Volvu rečejo ESP-ju) pa aktivni žarometi, radarski tempomat, preobčutljiv in včasih malce nadležen sistem za preprečevanje trkov in preventivno zaviranje ter sistem City Safety tvorijo varnostni paket, ki spada v sam vrh tovrstne ponudbe . .

In ker se sedi dobro, zadaj in v prtljažniku pa je (glede na velikostni razred) prostora dovolj, je tak XC60 odlična izbira – če si ga seveda lahko privoščite.

Dušan Lukič, foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Volvo Car Austria
Cena osnovnega modela: 51. 750 €
Cena testnega modela: 64.562 €
Moč: 210kW (285 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 7,5 s
Največja hitrost: 225 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 11,9l/100km
Tehnični podatki
Motor: 6-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 2.953 cm? – največja moč 210 kW (285 KM) pri 5.600/min – največji navor 400 Nm pri 1.500–4.800/min.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 6-stopenjski samodejni menjalnik – gume 235/60 R 18 H (Pirelli Scorpion Ice&Snow M+S).
Zmogljivost: največja hitrost 225 km/h – pospešek 0–100 km/h 7,5 s – poraba goriva (ECE) 17,1/8,9/11,9 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1.846 kg – dovoljena skupna masa 2.440 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.628 mm – širina 1.891 mm – višina 1.713 mm – posoda za gorivo 70 l.
Prtljažnik: 495–1.455 l
Naše meritve
T = 12 °C / p = 1.004 mbar / rel. vl. = 39 % / Stanje kilometrskega števca: 20.857 km
Pospešek 0-100km: 7,4s
402m z mesta: 15,3s ( 154km/h)
Največja hitrost: 225km/h (VI.)
poraba na testu: 12,1 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 40,1m
AM meja: 39m
Ocena
  • Skoraj dvotonski SUV z nastavljivim podvozjem in s turbobencinskim strojem v nosu: XC60 je lahko uživaški, vedno pa je udoben družinski avtomobil. Dobra kombinacija.

Hvalimo in grajamo
podvozje
položaj za volanom
udobje
motor
preobčutljiv sistem (CW with Autobrake)
cena
menjalnik