Družina Up-ov se pri tri- in petvratni različici ne bo ustavila. Prihajajo še Upi s pogonom na plin, elektriko, terenski, športni, ...
Ali obuti prototip električnega avtomobila v zimske gume? To je bilo osrednje vprašanje šefa testne flote pri Volkswagnu v noči, preden smo se pojavili v wolfsburškem Autostadtu, že več kot desetletje nekakšnem reprezentativnem delu matične tovarne, kjer najdete marsikaj.
Tu je luksuzni hotel Ritz Carlton, tu najdete tudi 'avtomobilske silose', okrogla parkirišča, v katerih so spravljeni dokončani avtomobili. Ti čakajo na kupce, ki se dnevno v kar velikem številu oglašajo, da svoj novi avtomobil dvignejo neposredno v rojstnem mestu Volkswagnov. Ob veliki in razkošni zgradbi zanje pa je tu še marsikaj, saj je vsemogočni volkswagnovec Ferdinand Piëch v svojih letih vladanja za vsako od znamk koncerna Volkswagen predvidel zgradbo ali paviljon. V njih najdete (skoraj) vse o Audiju, Bentleyju, Bugattiju, Lamborghiniju, Seatu, Škodi in seveda tudi o matični znamki, Volkswagnu.
Wolfsburg je za to, da dobimo pravi vpogled v Volkswagnovo dogajanje, edini pravi kraj. Tja so nas povabili, da bi si ogledali, kako se razvija družina majhnih Upov, ki se bodo po lanskem rojstvu na frankfurtskem salonu in prvi serijski različici, trivratniku, kmalu začeli množiti. Pred pomladnim začetkom prodaje petvratne različice, katere prva predstavitev bo na salonu v Ženevi, je bila tu že priložnost, da se z njim podrobneje seznanimo.
A ni ostalo samo pri tem, saj so na zasneženi cesti pred Volkswagnovim paviljonom v Autostadtu stali še e-Up, Cross Up, Eco Up in GT Up. Prijetna bera novosti torej, od katerih lahko ob petvranem Upu letos pričakujemo še Eco Up, katerega motor deluje na stisnjen naravni plin in na kilometer prevožene poti v ozračje povprečno izpusti zgolj 79 g CO2! To je pravzaprav rekordno malo, a ta Up vseeno ni vzbudil toliko pozornosti kot e-Up.
Seveda: izključni pogon na elektriko je stvar, ki je aktualna. Volkswagen obljublja svoj prvi avtomobil izključno s pogonom na elektriko (in primerno velikimi akumulatorji) za sredino prihodnjega leta (novi Golf). A kmalu za njim naj bi serijsko izdelavo zagnali tudi pri e-Upu.
Roko na srce – najbolj me je zanimal GT Up. Bil je eden od dveh prototipov, s katerima se zdaj vozita (in ju seveda ocenjujeta in preizkušata) Ulrich Hackenberg, šef Volkswagnovega konstrukcijskega oddelka, in Martin Winterkorn, vrhovni Volkswagnov šef. Vozili smo lahko belega, Hackenbergovega.
Navzven se ta od običajnega Upa sploh ne razlikuje, tako da je bilo treba celoten vtis o avtu skombinirati: kot izhodišče vzeti v Volkswagnovem paviljonu razstavljenega GT Upa, nato pa z 'navadnim', z malenkost spuščenim podvozjem in novim trivaljnim motorjem s turbopuhalom (TSI), odpeljati poskusni krog.
Več o vseh podrobnostih Volkswagnove družine velikega malčka v prihodnji številki Avto magazina!
Tomaž Porekar
Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del