V evropskem merilu je 80 miljonov ljudi veliko. Pravzaprav zelo veliko. In če bi sodili le po tem, bi bil odgovor jasen da. A kaže biti vsaj na začetku malo skeptičen. Dobrih 80 milijonov jih živi v Nemčiji in raziskave (tudi znotraj države) temeljijo na vzorcih.
Oni dan sem naletel na neko raziskavo o tem, kaj menijo Nemci o avtomobilskih blagovnih znamkah. Okoli 15 tisoč jih je odgovarjalo, a je treba vedeti: odgovarjali so bralci neke avtomobilistične revije in verjetno je bila večina res Nemcev.
Odgovori so bili pričakovani: delno zaradi znanih dejstev oziroma resničnega položaja avtomobilskih znamk, delno pa tudi zaradi zadnjih besed prejšnjega odstavka. Saj vemo: zmerni lokalpatriotizem ne škoduje, njihova avtomobilska industrija pa je močna. Pravzaprav zelo močna.
Je pa vmes nekaj zanimivosti. Po napredku v tehniki (namerno uporabljam to zvezo) je (prvi) Audi prehitel BMW in Mercedes (drugi in tretji), sledita VW in Porsche, Lexus in drugi pa zaostajajo za polovico in več.
Športni avtomobili? Porsche, Ferrari, BMW, Lamborghini, Maserati, Audi, Alfa Romeo. Prijazni do okolja? VW, Toyota, BMW, Audi in tako naprej.
Najbolj varčni? VW, BMW, Toyota, Smart, Audi in tako naprej. Fiat, ki ima po veljavnih normativih najbolj do okolja prijazne avtomobile ta hip, je 'šele' osmi.
Kdo je največ pridobil na področju kakovosti? Audi! Pa izgubil? Toyota! Zdi se, da sta vprašanji namenjeni prav zbijanju Toyotinega prejšnjega dobrega imidža. Katera znamka je najbolj simpatična? Audi.
Najbolj varni? MB, Audi, BMW, Volvo, VW blizu skupaj, potem pa od daleč sledi Toyota. Ta rezultat se od vseh morda zdi še najbolj blizu resničnega stanja. A nekaj je treba vedeti: odgovori ne kažejo resničnega stanja, ampak stanje zavesti voznikov. Zavest pa ne pride z rojstvom in le malo pride z vzgojo; zavest pride z javnim mnenjem, ki ga večinoma ustvarja marketing.
Jasno, nekaj osnove mora biti, ampak najprej osnova, potem reklama, potem dobro mnenje, potem reklama, potem še boljše mnenje, potem spet reklama, ves čas pa vmes tudi mediji in smo v začarani spirali. Eni gredo navzgor, drugi navzdol. Ko si enkrat v toku, se mora zgoditi potres, da se smer spremeni. In za takšen potres nikoli ne moremo biti zagotovo prepričani, kdo ga je povzročil.
Na prvih treh mestih so, razen pri razmerju med ceno in tem, kar dobite (Škoda, Dacia, Kia), skoraj vselej izključno nemške znamke in med njimi največkrat Audi, BMW, MB in VW. V skupnem seštevku je zmagal Audi, sledijo BMW, MB in VW; preostali se na stolpčnem grafu zdijo marginalci. Začnite zdaj brati tole besedilo še enkrat od začetka in marsikaj bo bolj logično.
Vinko Kernc
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere