Čemu čakanje

7. 5. 2010
Deli
Dušan Lukič

No, pa imamo spet mini avtomobilsko aferico. Na ADAC-ovem losovem testu je šel na streho Citroënov Nemo, Peugeotovega Bipperja pa iz varnostnih razlogov sploh niso preizkusili.

ADAC-u avtomobili sicer radi uhajajo na streho, lahko pa se tudi zgodi, da okoliščine testa niso povsem čiste (kot se je zgodilo, ko je šel na streho Dacijin Logan, pa se je izkazalo, da so bile za to krive uničene gume).

A dejstvo vseeno ostaja: Citroënov Nemo Combi, ki ESP-ja nima serijsko in zanj niti ni mogoče doplačati, se je prav zaradi odsotnosti ESP-ja prevrnil na streho (video najdete tukaj).

Fiatov Qubo, tehnično enak avto, le da je bil opremljen z doplačilnim ESP-jem, težav ni imel. Bolj jasno ne more biti, zato Peugeotovega Bipperja, ki ima enako varnostno bolezen kot Nemo, sploh niso preizkusili. Bi bilo škoda, da bi šel po nepotrebnem na streho še en avto.

Pri PSA so se, vsaj neuradno, že odzvali, je slišati. Od julija 2010 naj bi imeli vsi Nemi in Bipperji serijski ESP. Pohvalna in hitra reakcija, ki kaže na to, da varnost svojih kupcev vendarle postavljajo na prvo mesto. Tudi v Sloveniji? Tudi – neuradno smo izvedeli, da od septembra (večji trgi pač pridejo na vrsto prej).

A pri vsem skupaj najbolj žalosti dejstvo, da se imajo evropski prometni komisarji čas ukvarjati s cenami vinjet (še dobro, da nimajo pripomb k njihovi barvi), namesto da bi se lotili resnejših tem – recimo tega, da ESP predpišejo za serijsko opremo vsakega v EU prodanega osebnega avtomobila (oziroma vozila, namenjenega prevozu potnikov).

Če so to lahko storili z ABS-om (pa je ta, tako vsaj pravijo raziskave, precej manj varnostno koristen od ESP-ja), lahko to storijo tudi z ESP-jem. Takoj, recimo s 1. 1. 2011, in brez izjem. Lahko je seveda izklopljiv (konec koncev mnogo avtomobilov zaide na steze), a vgrajen bi moral biti.

In povsem enako bi moralo veljati za varnostne blazine (sprednje, bočne in zavese). A ker neumnost, nesposobnost in hinavstvo ne poznajo meja (so pa očitno glavne lastnosti evrobirokratov), je za kaj takega bolj malo možnosti. In potem zaležejo le še na streho obrnjeni avtomobili in čim več s tem povezane publicitete. Pa še tukaj se najdejo 'avtomobilistični novinarji', ki za nov avto, ki je serijsko opremljen le z ABS-om in dvema varnostnima blazinama, zapišejo, da je varnostno korektno opremljen . .

P. S.: V prejšnji številki smo napovedali lep kupček poročil s predstavitev novih avtomobilov, ki jih v tej številki ne boste našli. Razlog je preprost – ker so zaradi vulkanskega prahu na tleh ostala letala, smo doma ostali tudi mi. Na nekatere izmed predstavitev smo po ponovnem začetku letenja že odpotovali, na nekatere še bomo . .

Dušan Lukič, odgovorni urednik

dusan.lukic@adriamedia.si

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja