Dušan Lukič: Boj v ozadju

26. 6. 2015
Deli
Dušan Lukič: Boj v ozadju

Avtomobilska industrija ni le tisto, kar lahko vidite na cesti (in v naši reviji). V ozadju se dogaja veliko zanimivega. 

Pri tem ne mislim na majhne posle, pogodbe z dobavitelji (pa čeprav so te vredne nekaj deset milijonov evrov), prodaje in nakupe delov podjetij. Včasih se dogajajo precej bolj zanimive stvari in ena od njih bo epilog najbrž dobila v mesecu ali dveh.

Nokia se je, potem ko je prodala znamko pametnih telefonov Microsoftu, odločila namreč prodati še del podjetja, ki se ukvarja z izdelavo zemljevidov, predvsem za navigacijske naprave in programe, vključno z njihovim najbolj znanim produktom Nokia Here. To je za avtomobilsko industrijo seveda zelo pomemben del posla – navigacijske naprave so eden najbolj dobičkonosnih dodatkov, ki si jih lahko omislite v avtomobilu, hkrati pa je z njimi povezanih vse več funkcij avtomobila. Brez dobre navigacije in dobrih zemljevidov odpadejo vsi tehnološki biserčki, kot so aktivni žarometi, ki v ovinek posvetijo, še preden voznik obrne volan, pa samodejni menjalniki, ki vedo (seveda zaradi povezave z navigacijsko napravo), da se približuje ovinek in je zato treba prestaviti navzdol (ali ni treba prestaviti navzgor), pa opozorilniki, ki voznika kot v BMW i8 pred omejitvijo hitrosti opomnijo, kdaj mora popustiti stopalko za plin, da bo regeneracija pri zmanjševanju hitrosti idealna, in še in še.

Zato ni presenetljivo, da je nemška 'sveta trojica' (torej Audi, BMW in Mercedes) stopila skupaj in Nokii ponudila ogromno količino denarja. Ne sicer okoli štiri milijarde dolarjev, kolikor pričakujejo pri Nokii, vendar niso daleč. Glede na to, da se jim je pridružil še Baidu, največji kitajski iskalnik, kar bi poslu seveda prišlo prav, saj bi tako prišli do boljše kartografije Kitajske. Pa tudi če plačajo štiri milijarde, bodo plačali ugodno ceno – Nokia je namreč pred sedmimi leti za Navteq (ki je bil tedaj eden največjih dobaviteljev zemljevidov) plačala dvakrat toliko. Bodo avtomobilisti dobili posel? Apple v bitko ni niti vstopil, saj razvija povsem nov sistem, vprašanje pa je, ali bo lahko dovolj denarja ponudil Uber, saj je hotel v poslu sodelovati skupaj z Baidujem, ki pa je, kot je videti, zdaj prestopil na stran avtomobilistov.

Pa recite, da v ozadju ni zabavno.

Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere