Dušan Lukič: Kdo ima prav?

23. 8. 2012
Deli
Dušan Lukič

Tisti, ki avtomobilizem spremljajo podrobneje, se bodo spomnili, da gre za revijo, ki je leta 1997 med losovim testom na streho obrnila takrat povsem novi Mercedesov razred A (kasneje je Mercedes prav zaradi tega vse A-je opremil z ESP in čvrstejšim podvozjem). Pred šestimi leti se je skoraj prevrnil Hilux s 16-palčnimi platišči in pri Toyoti so Hiluxa hitro spravili v red.

Najnovejši na res kratkem seznamu avtomobilov, ki so se na losovem testu Teknikens Världa prevrnili ali skoraj prevrnili, je novi Jeep Grand Cherokee.
Ni šel sicer na streho, je pa šel na dve kolesi in še gume so ob tem pokale. Švedi so mu brez pretiranih ceremonij prilepili oznako 'Ne kupujte, dokler ga ne izboljšajo', zgodba pa se s tem seveda ni končala. Med raziskavo, zakaj se je Grand Cherokee obnašal tako nevarno, so švedski novinarji ugotovili, da ima avtomobil v homologaciji ob dovoljeni obtežitvi 602 kilograma zapisano prazno maso 2.347 kilogramov (preizkušali so model V6 CRDi Overland). Seštevek obojega je 2.949 kilogramov, kar je tudi največja dovoljena masa avtomobila. A glej hudiča, njihov Grand Cherokee je prazen, ko so ga stehtali, imel maso kar 2.505 kilogramov z voznikom v avtomobilu, torej dobrih 150 kilogramov več kot po homologacijskih podatkih. A novinarji Teknikens Världa so na koncu svoje raziskave vseeno napisali, da se jim zdi avtomobil nevaren tudi, ko je pravilno maksimalno obtežen (seveda s po predpisih proizvajalca napolnjenimi gumami). Še več: njegov predhodnik teh težav, zanimivo, ni imel. Zgodbo lahko najdete na http://bit.ly/LPseVT, video pa smo priložili spodaj.

Še ena zanimivost: enak test so kasneje opravili tudi nemški novinarji in ugotovili, da težav s prevračanjem ni – a hkrati se je izkazalo, da so tudi homologirane mase sicer načeloma enakih avtomobilov različne.

In za konec: enak avtomobil smo pred časom na kratko preizkusili tudi pri Avto magazinu. Na meritve ga nismo zapeljali, ker je bil testni termin prekratek, smo ga pa zapeljali na tehtnico. Brez voznika je naš Grand Cherokee (sicer enakega modela kot 'švedski') tehtal 2.340 kilogramov brez voznika in z le četrtino posode za gorivo, kar pomeni, da je v resnici dovolj blizu deklarirani prazni masi 2.430 kilogramov. Zdaj pa lahko vsi skupaj le ugibamo, kdo ima prav in kako (ne)varen je v resnici Grand Cherokee ...

 

Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del