Kolikor denarja, toliko muzike, pravi pregovor. In Američani znajo pogosto povedati, da zastonj kosila pač ni.
Seveda enako velja pri avtomobilih. Kolikor 'konjev', toliko zabave, bi lahko zapisali, a tudi kolikor 'konjev', toliko porabe. O čem blebetam? O tem, da se ne gre čuditi, da nekateri avtomobili porabijo več goriva kot drugi. Občasno celo veliko več, pa čeprav so vsakodnevno približno enako uporabni. Zakaj bi jih torej sploh kdo kupil?
Pred mesecem ali dvema sva se z Aljošo drug za drugim peljala po avtocesti. Recimo, da je bilo nekje, kjer so v nadaljevanju navedene hitrosti legalne (ja, tudi taki konci v Evropski uniji obstajajo). Spredaj družinski športnik, ki se enako dobro znajde na družinski poti na počitnice in pri postavljanju časa na stezi, zadaj enako velik družinski avtomobil. V nosu prvega bencinski turbo, seveda namenu in avtomobilskemu razredu primerno zelo zmogljiv, zadaj nadpovprečno (za naše razmere) zmogljiv turbodizel. Recimo, da je bilo razlike v moči med njima za slabo tretjino.
In ker sem se na prazni, ravni avtocesti spredaj v bencincu z vključenim tempomatom rahlo dolgočasil, ko je merilnik hitrosti kazal okoli 160 kilometrov na uro, sem brskal po potovalnem računalniku. Povprečna poraba? Dobrih 12 litrov. Seveda si nisem mogel pomagati, poklical sem Aljošo, ki je v drugem avtomobilu s pomočjo aktivnega tempomata visel natančno na varni varnostni razdalji za mano. Seveda me je zanimala poraba njegovega dizla v tistem hipu. Šest litrov in pol, je bil odgovor. Skoraj pol manj. Ob popolnoma enaki, enakomerni vožnji. Človek se malce zamisli: čemu torej izbrati avtomobil, v katerem sem sedel – a le do trenutka, ko sva pri isti hitrosti začela polno pospeševati. Aljoša je s svojim dizlom preprosto izginil nekje v vzvratnem ogledalu. In nekaj dni kasneje, ko smo oba poslali še na Raceland, da se pomerita na štoparico, je bil prvi med najhitrejšimi sploh, drugi pa daleč, daleč zadaj. Po času in po vozniškem užitku. Eden se je znašel v prvi deseterici, drugi skoraj v zadnji (na lestvici 60 avtomobilov). Zdaj veste, zakaj?
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere