Uvodnik: Matjaž Korošak - Elektrifikacijska tekma

Uvodnik: Matjaž Korošak - Elektrifikacijska tekma

Poleg številnih držav, ki so napovedale odpravo prodaje novih vozil z motorji z notranjim izgorevanjem, to seveda počnejo tudi proizvajalci. Znamke, ki sporočajo točne letnice konca motorjev z notranjim izgrevanjem, se kar vrstijo.

Skoraj ne mine mesec, da ne bi dobili novega prvaka v baterijsko-električni tekmi. Zadnji je to objavil Audi, in sicer bo svoj zadnji nov motor z notranjim zgorevanjem predstavil leta 2026, čeprav bo nato proizvodnja tekla še nekaj let. Jasno, tekmovati na dveh ali več frontah je najbolj ubijalsko, sploh še, če so zahtevana tako intenzivna vlaganja. Tega so sposobni le največji. Pa še ti nočejo več trošiti svojih sredstev in drugih virov na več koncih. Sploh zdaj, ko je bolj kot ne jasno, da prihodnost osebne mobilnosti pripada elektrificiranemu pogonu.

Le to še ni povsem jasno, v kateri obliki, s kakšnim medijem in kdaj bo zasedel prodajne lest­vice. Po nekaterih napovedih naj bi se prodor povsem električno gnanih vozil prav v Evropi zgodil še prej, kot so to številni napovedovali. Že leta 2028 naj bi namreč prodaja novih električnih vozil v Evropi presegla, tako Mobility Lens Forecaster, prodajo motorjev z notranjim zgorevanjem.

Še vedno pa je kar nekaj znamk, ki precej trezno napovedujejo, da bodo še nekaj časa vendarle ponujale pogonske sisteme, ki bodo prirejeni potrebam kupcev, tako da bo pri njih še lep čas na voljo celoten miks – od dizla, bencina, vodika, gorivne celice do vseh izvedb elektrifikacije. Seveda je to najbolj zanesljiv način preživetja v teh tranzicijskih časih, ko se ni treba (pre)hitro odločiti, kam in kako – hkrati pa tudi najdražji. Zato ni čudno, da si ga lahko, kot rečeno, privoščijo le največji. Toyota, na primer.

Po drugi strani pa včasih še vedno uspe presenetiti kateri od znamk s širino, agresivnostjo in investicijsko odločnostjo. Renault je tako pred dnevi predstavil načrt elektrifikacije, ki obsega tudi obuditev nekaterih znanih imen iz polpretekle zgodovine – R5 in celo R4, seveda v električnih verzijah, poleg teh pa še osem drugih modelov (ah, tudi R5 Turbo, ki bo pač Alpine). Poleg tega so se pohvalili z lastno proizvodnjo motorjev in prenosov, novo, učinkovitejšo in cenejšo platformo ter unificiranega sklopa močnostne elektronike in prenosnega mehanizma, razvijajo visokozmogljive baterije (s partnerji), menda so tudi blizu rešitve s polprevodniškimi baterijami. No, kot vse kaže, je elektrifikacija vendarle malce bolj premešala karte v industriji, kot se je to zdelo še pred letom ali dvema.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja