Elektrika, drugič

21. 10. 2010
Deli
Dušan Lukič

Po pariškem avtomobilskem salonu sem zapisal nekaj misli o uporabnosti električnih avtomobilov, saj jih je bilo tam resnično veliko. V reportaži s salona smo šli še dlje – že naslov iSalon priča, v katero smer.

Nove generacije kupcev niso le bolj ekološko usmerjene, vedno več dajo tudi na individualnost. Glede tega pa novi električni avtomobili malce streljajo v temo.

Po svoji obliki so namreč bolj ali manj preveč navadni, neopazni. A generacija, ki naj bi jih kupovala, zahteva več. Zahteva iOblikovanje. To pa boste, roko na srce, lažje našli na električnih skuterjih, ki smo si jih na salonu lahko tudi ogledovali.

Mini in Smart sta bila glede tega zvezdi salona, a ideja ni nova in omenjeni znamki nista edini. Honda, recimo, bo svoj električni skuter ponudila okoli konca leta, že dolgo pa je na trgu Vectrix . .

In zakaj toliko besed o električnih skuterjih? Poglejmo takole: potrebujemo vozilo, ki je uporabno predvsem v mestu, le v manjšem delu tudi zunaj njega, ima do 100 kilometrov dosega in je seveda električno. Ja, lahko se odločite porabiti 35 tisočakov in kupite električni avto, lahko pa porabite tudi štirikrat manj denarja in si omislite električni skuter. Res je, uporabljali ga boste nekaj manj (zima in slabo vreme naredita svoje), a vseeno: ne boste ga uporabljali štirikrat manj. K nižji ceni prištejte še nižje stroške parkiranja, manj vzdrževanja . .

In potem smo (po drugi poti, a vseeno) spet tam, kjer smo bili v prejšnjem uvodniku. Zakaj povsem električni avtomobili? Vsaj dokler tehnologija baterij ne bo naredila velikega koraka naprej, so od njih na eni strani boljši hibridi in električni avtomobili z bencinskim motorjem za podaljševanje dosega, na drugi strani pa električni skuterji. Boljši po razmerju vrednosti glede na ceno, seveda.

Dušan Lukič, odgovorni urednik

dusan.lukic@adriamedia.si

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol