Polovico vseh avtomobilov, torej 1,3 milijona od 2,6 milijona, ki jih na leto prodajo v Veliki Britaniji, izdelajo v tovarnah nemških lastnikov; iz Nemčije jih na Otok izvozijo okoli 810.000. 57 odstotkov avtomobilov, ki jih izdelajo v Veliki Britaniji (okoli 1,6 milijona leta 2015) pa iz Združenega kraljestva letno pošljejo v drugih 27 držav EU. Nemška avtomobilska industrija, skupaj z dobavitelji, ima tam kar sto tovarn.
Podatki so zgovorni, podali pa so jih v nemškem združenju avtomobilske industrije (VDA).
Ker je tudi slovenska avtomobilska dobaviteljska industrija in seveda edina slovenska avtomobilska tovarna del evropske, 'Brexit' tudi za nas in še zlasti za naše gospodarstvo ni dobra napoved.
EU si najbrž ne bo mogla privoščiti, da bi Britanci odšli iz nje 'nekaznovani'. Kdor zavrača prost pretok ljudi, ne more pričakovati, da bo lahko sodeloval pri prostem pretoku blaga.
Preprosto, pravzaprav, a s takšno logiko se britanski politiki pač niso ukvarjali, ker jim je bilo v svoje načrte lepše vplesti strah pred priseljenci in zahteve, da si sami pišejo svoje zakone.
Seveda je zdaj še prezgodaj govoriti o tem, kako se bo ločitev zares zgodila, saj kaže, da se že skoraj večina Britancev po tistem usodnem četrtku zaveda posledic svoje nepremišljenosti.
Da se velikih težav ne bo dalo preprosto rešiti, mora biti jasno tudi preostalim Evropejcem. Že res, da bodo Britanci kljub vsemu še naprej kupovali avtomobile, narejene na celini, in da jih bo evropska avtomobilska industrija še naprej lahko zaračunavala po zelo dobičkonosnih cenah, a res je tudi, da bodo predvsem veliki japonski izdelovalci težje dosegali svoje cilje s tovarnami na Otoku, v katere so v letih, ko je Združeno kraljestvo postalo članica EU, vložili kar 59 milijard dolarjev. Japonska zunanjetrgovinska organizacija je (seveda že pred referendumom) objavila, da je v 1.300 japonskih podjetjih na Otoku zaposlenih kar 140.000 Britancev, napovedali so celo, da nameravajo do leta 2030 odpreti še skoraj toliko novih.
Bodo torej gospodarski interesi Evrope dovolili, evropski politiki pa zmogli primerno 'kazen' za Britance? Pogajanja o izstopu se še niso začela in britanski parlament mora počakati na naslednika Davida Camerona, ki bo šele spodbudil ustrezna dejanja za izstop (ki jih predvideva 50. člen lizbonske pogodbe). Če se pogajalci ne dogovorijo v dveh letih, pravila svetovne trgovinske organizacije (WTO) predvidevajo desetodstotne carine na vse blago v prometu med EU in VB. Ali lahko kdo resno pričakuje, da se bo to zgodilo!
Kaj so torej hoteli Cameron in njegovi? Spremeniti način delovanja evropske politike? Cena bo visoka.