Kolumna: Tomaž PorekarPotomec

Toyota večino avtomobilov, ki na koncu štejejo za skupno prodajo koncerna, proda pod osnovno znamko. V skupino štejejo še Lexus, Daihatsu in Scion. Medtem ko so Lexus kot znamko premijskih avtomobilov ustanovili pred več kot četrt stoletja in Daihatsu dokupili pred kratkim, se zdaj na hitrico poslavljajo od Sciona, ki je bil nekakšna ameriška podznamka, delujoča od leta 2003.

20. 2. 2016

Scion v angleščini sicer figurativno pomeni potomca, če pa si sposodimo njen pomen iz botanike, pa gre za potaknjenca ali cepič. Zamišljena je bila najprej v Kaliforniji in šele pozneje kot znamka, ki so jo prodajali kar Toyotini ameriški trgovci v kakšnem kotu svojih prodajnih salonov. Modeli so bili iz drugih trgov malce preurejeni in za ameriške mlade namenjeni avtomobili. Njihov videz je bil prav čuden, a v prtljažniku je bil običajno nameščen velikanski zvočnik in generacija, ki se dotlej ni podala v prodajne salone novih avtomobilov, je zdaj lahko obiskala Toyotine trgovce. Vsaj tako so si zamislili v vodstvu ameriške Toyote. Največ Scionov so v ZDA prodali leta 2006, kar 173.034.

Nato se je pojavila recesija in znamka je zabredla v krizo identitete. Tudi edini model, ki je bil zasnovan izključno kot Scion, kupejevski tC, ni zmogel pritegniti primernih količin kupcev. Vse poznejše novosti, seveda tudi Toyotini modeli od drugod, niso 'vžgali'. Pomagal ni niti FR-S, drugod bolj znan kot Toyota GT86 ali Subaru BRZ. Lani poleti nato predstavili še na osnovi Mazde 2 zasnovano limuzino iA. Pred kratkim, novembra lani, se je pojavil še iM, iz Evrope uvoženi in malce preurejeni Auris. Januarja so tudi najavili, da bo Scion konec leta 2016 začel prodajati tudi križanca C-HR.

Toyota pa je zdaj objavila, da bodo v ZDA vsi modeli, ki jih prodajajo kot Scion, od letnika 2017 nosili zaščitni znak Toyote.

Vodstvo ameriške Toyote trdi, da je cepič opravil svoje poslanstvo. Kar najbrž drži. A je vsekakor zanimivo, da bo to končano že po nesrečnih 13 letih življenja.

Tako je 'umrla' še ena znamka, kateri tržniki niso znali najti njene identitete, ki bi pritegnila dovolj kupcev. Zgodovina ameriškega trga je polna takšnih znamk. Žrtve krize so bili pred petimi leti Oldsmobile, Hummer, Saturn in Pontiac. Brez prodaje na ameriškem trgu je preživel Suzuki.

Porajanje novih znamk na Kitajskem je seveda povsem druga zgodba. Stabilnost obstoječih v Evropi pa prav tako.